Keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, azaz SEO)2019-02-01T10:38:18+00:00

Mit értünk keresőoptimalizálás (SEO) alatt?

A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization) nem más, mint a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása, amely során arra törekszünk, hogy az adott kulcsszavakra / keresési kifejezésekre minél jobb helyezést érjünk el a normál (azaz nem fizetett) találatok között. A Google PPC (Pay-Per-Click) a fizetett hirdetések kategóriába tartozik, ahol azért fizetünk, hogy adott kulcsszavakra / kifejezésekre a mi tartalmunk minnél jobb helyen jelenjen meg a hirdetések között. Ezen kategóriák együttese jelenti a keresőmarketinget (SEM – Search Engine Marketing). Tapasztalataink szerint sokan gondolják tévesen, hogy a PPC a SEO részét képezi, ezért szoktuk tisztázni, hogy a keresőoptimalizálás során az organikus, tehát a nem fizetett keresési eredményekre koncentrálunk.

A keresőoptimalizálás három fő eleme

Technikai SEO (Technical SEO)

Ezen a területen határozható meg, hogy mennyire felel meg a weboldal a keresőrobotok (Googlebot) által diktált követelményrendszernek. A legideálisabb esetben már az oldal fejlesztése során figyelembe vannak véve az említett követelmények és ennek mentén történik a release verzió (publikált “éles” változat) véglegesítése. A technikai SEO a létrehozást követően, folyamatos szinten tartást igényel, amely a rendszeres analizálás (auditáció) mellett azonnali hibajavítást (Bug fix) is jelent.

Tartalmi SEO (On-page Content SEO)

A tartalom marketing első lépései tartoznak ide. A stratégiai tervezés során meghatározott elsődleges kulcsszavak (primary keyword) mind a tartalom részeként, mind pedig a technikai paraméterezés részeként kell hogy megjelenjenek. Pl.: oldal címe, URL, headingek, Meta adatok, ALT információk, stb.

Tartalmi SEO (Off-page Content SEO)

Az oldalunkon kívül történő SEO faktorok és tevékenységek összessége. Ide tartozik, hogy mennyi backlink mutat az oldalunka illetve a tudatos linképítés. Biztonsággal állítható, hogy minél több hiteles (validált) hivatkozás mutat az oldalunkra, annál jobb helyezést fogunk elérni a Google keresési rangsorában.

SEO elemzés

SEO elemzés SEO elemzést kell alkalmaznunk abban az esetben, ha valós képet illetve egzakt inormációt szeretnénk kapni a weboldalunk állapotáról. Az organikus keresési eredmények sikerének vagy éppen sikertelenségének okai három fő területre bonthatóak: technikai [...]

SEO jelentés

SEO jelentések és kimutatások A keresőoptimalizálás folyamatának egyik legfontosabb stratégiai pontja a naprakész és rendszeres SEO jelentés illetve kimutatás elkészítése, majd azok elemzése. Az átadott riportok mutatják meg, hogy éppen hol tartunk a folyamatban és határozzák [...]

Minden POSTban van valami jó!

Ajánlatkérő űrlap kitöltése

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

AJÁNLATKÉRÉS