Napjainkban a járványhelyzetből adódóan kiemelkedően fontossá váltak a virtuális, online terek. Az internet az oktatás, munka és a kapcsolattartás első számú platformjává vált. Mindannyian nehezen birkózunk meg a fennálló helyzettel, hogy a személyes interakciók jelentősen lecsökkentek. A fiatalabb generáció ugyan könnyebben veszi az akadályokat és az átállást erre az új életformára, hisz már azelőtt is otthonosan mozogtak az online térben. A virtuális platformoknak viszont jelentős fejlődésen kellett, és kell folyamatosan keresztülmenniük, mivel hirtelen hatalmas igény lett rájuk, a mindennapi élet tényleges szükségletévé váltak. A változások, fejlődések a sok különféle mobil applikáció készítése során is megmutatkoznak.

IoT (Internet of Things)

A smart home fogalma talán sokak számára ismerősen cseng. Az elmúlt időszakok fejlesztései közé több olyan applikáció készítése is tartozik, amikkel az otthoni eszközöket lehet irányítani. Gondolunk itt például a fűtésre, lámpák fényerősségének szabályzására, sötétítők működtetésére. A statisztikák szerint egyre több ilyen applikáció készítése vár ránk a jövőben, az okos eszközök ugyanis egyre nagyobb teret hódítanak. A becslések szerint 2021-re a smart home eszközök piaca akár 222 millió dollárra is bővülhet, amiből 161 milliót fog kitenni a számos különféle mobil applikáció készítése és a hardver eszközök gyártása csak kisebb arányban lesz jelen. A smart home eszközök mellett jelentős fejlődés várható a kocsik és nagyobb gépjárművek egyes részeinek irányítása (pl.: zárás, nyitás), valamint az egészségügyi berendezések területén is

Applikáció készítése és a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia nem csak a jövőnket határozza meg, hanem már benne van a mindennapjainkban. A Siri és az ehhez hasonló Voice Assistant alkalmazások folyamatosan fejlődnek. Emellett egyre nagyobb jelentősége lesz a mobil applikáció készítés terén az AI alapú kameráknak és hangalapú fordítóknak is. Az AI segítséget fog nyújtani a mobil applikáció készítése során, ugyanis ezek a javító programok bizonyos hibákat azonnal felismernek. Ezekkel a fejlett technikákkal programozó segítsége nélkül, automata irányítással végzik majd a nyomon követést és az alapvető hibák javítását is.

A mesterséges intelligencián belül a képfelismerő rendszerek piaca bővül a legjobban jelenleg a legnagyobb mértékben. Emellett az e-kereskedelem is nagy lehetőségeket lát benne. Például sok webshop számára fellendülést hozott a mobil applikáció készítése, ami azokat a termékeket fogja ajánlani a vásárlónak, amelyet az AI segítségével feltérképeztek: hogy mi érdekli a vásárlót és mi lehet a következő lépése a vásárlási folyamatban.

A mesterséges intellgenciát a különböző alkalmazások sokféle lehetséges módon felhasználhatják:

  • Intelligens kamera tárgyfelismeréssel
  • Hang és nyelvi fordítás
  • AI alapú arcfelismerés és feloldás
  • Felhasználói viselkedés megjövendölése
  • Applikáció hitelesítés a biztonságos böngészés érdekében
  • Adaptív akkumulátor a hosszabban tartó működésért

AR & VR – Kibővített és virtuális valóság

Az AR (Augmented Reality) és a VR (Virtual Reality) felhasználásának lehetősége egyre erősödik, a számítógépes játékok világát például már jó ideje meghódították. Ezen kívül azonban olyan neves cégek, mint a L’Oreal is kísérleteznek AR stylist mobil applikációkkal. Emellett a Google Maps Live View appja kameráján keresztül „élő” nyilakkal mutatja a telefonunk képernyőjén, hogy merre kell mennünk. Az AR ezenkívül még sok vállalat training programjába is be lett építve és kifejezetten népszerűvé vált. A Facebook viszont már a VR terek kiépítésén gondolkozik, hogy az emberek már ilyen fejlett technika használatával léphessenek kapcsolatba egymással.

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775 marketing@printosh.hu

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775

marketing@printosh.hu