Lezajlott a 2021-es CES kiállítás, természetesen online verzióban, ahol megannyi új VR fejlesztés és az AR technológia úttörőit láthattuk felvonulni. Haptikus öltönyök és kesztyűk, valamint AR és VR szemüveg is került a toplistás érdekességek közé, amelyekről az alábbiakban szeretnénk egy rövid összefoglalóban beszámolni.

VR fejlesztés: az érzékszervi határok a virtuális térben

A VR technológia egyik újabb csúcsa a bHaptics VR Suit – testérzékelő ruházat, amely lehetővé teszi, hogy minden ütést és lövést érezzünk VR játék közben vagy akár egy ipari szimuláció során. Az X40 jelentősen javítja a felhasználói élményt azáltal, hogy erőteljes, mégis kifinomult haptikus visszacsatolást nyújt a tartalommal szinkronban, a 40 tapintómotor segítségével, amelyek egyenletesen oszlanak el a haptikus mellényben. A VR fejlesztés nem csak Bluetooth-on keresztül, hanem PC-vel és konzollal is működik. A VR technológia számára először az elsődleges piac nyilván a játékok területe, ahol nyereségesen kell működnie, de óriási lehetőségek nyílnak meg a B2B piaci szegmensben is ezzel a technológiai és hardver-es megoldással.

  • AR technológia
  • AR fejlesztés

A bHaptics VR Suit mellett a másik érdekesség a Nova VR Haptic kesztyű, amely egy mozgáskövető haptikus kesztyű, amely a formáktól és az ütközésektől kezdve mindent képes szimulálni a virtuális térben. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a virtuális világban a digitális tárgyakkal interakcióba lépjenek, ugyanúgy, mint ők a való életben. Érzik a virtuális párna vagy a virtuális eszköz fogantyújának puhaságát, ami új érzékelési szintet eredményez, amelyet a hagyományos mozgásvezérlők és az alapvető haptikus rezgések segítségével lehetetlen megismételni. A Volkswagen már le is szerződött a VR technológia létrehozójával, a SenseGlove-val, amely sokat lendíthet az elterjedstégén.

AR és VR szemüveg: a Panasonic is belépett a piacra

A Vuzix intelligens AR szemüvege is a Top érdekességek közé sorolható a CES 2021-es kiállításáról. A legújabb microLED technológiával működik, köszönhetően a kínai Jade Bird Display céggel való együttműködésnek. Olyan AR szemüveget terveztek, amely akár a hétköznapi viseletben sem tűnik fel az átlag járókelő számára. A lencse mindkét oldalán kicsi, de nagy teljesítményű kijelzővetítők vannak, amelyek segítségével sztereoszkópikus monokróm vagy színes képet vetíthet elénk mindkét lencsére, különböző pixelsűrűséggel és felbontással, az egyedi szoftver által kialakított vetített tartalom függvényében.

Az AR technológia mellett a VR fejlesztés idén is tarolt a VR szemüveg piacán, habár a legnagyobb meglepetést a Panasonic VR szemüvege jelentette. Még tisztességes név nélkül, az új Panasonic VR szemüvegek kifejezetten vaskos karokkal rendelkeznek, amelyek házikameráknak tűnnek. A Lumix technológiára épülő rendszer képezi az alapokat. A VR szemüveg 2,6K-os micro-OLED paneleket tartalmaz mindkét szem számára, nagy dinamikus tartományú (HDR) képességgel. A szemüveg vagy a PC-hez, vagy az 5G-képes okostelefonhoz fog csatlakozni, hogy USB-C kábelen keresztül juttasson el tartalmat, így bárhol is élvezheti az UHD látványt.

A VR fejlesztés, mint a valóság egy új kapuja

A CES kiállításon ezen termékek mellett több más eszköz is bemutatásra került, de abban biztosak lehetünk, hogy a bHaptics VR Suit és a Nova VR Haptic kesztyű teljesen új világba kalauzolja az emberi érzékszerveket, hiszen a virtuális világ tapintható valósággá válik, és egyre több agyi területet mozgat meg, erősebbé téve a hatását és a maradandóság érzést. De nem csak a játékok piacán válhatnak ezek fontossá, ahogy Steven Spielberg ’Ready Player One’ című filmjében láthattunk, hanem a B2B vonalon is új utakat nyit meg.

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775 marketing@printosh.hu

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775

marketing@printosh.hu