Annak ellenére, hogy a VR/AR fejlesztés az utóbbi időben hatalmas technológiai bummon ment keresztül és egyre több területen jelenik meg innovatív, kreatív megoldásaival, a legtöbbünknek még most is gondot okoz elképzelni, hogy lehet ezt a technológiát másra is használni a szórakozáson és a játékokon kívül. Nos, hiánypótló jelleggel most viszont épp ebbe szeretnénk betekintést nyújtani. Az esettanulmány kapcsán három olyan termékkel fogunk megismerkedni, ami kiválóan példázza a VR fejlesztés marketing és B2B sales lehetőségeit iparágtól függetlenül. Azt a ködöt is el kell oszlassuk, hogy a VR csak a multik vagy a nagyvállalkozások szórakozása lehet. A standalone VR fejlesztés kihasználása az egyik legnagyobb előny, amit versenytársainkkal szemben felmutathatunk.

VR fejlesztés

A VR élmény itthon és külföldön

A Virtual Reality és az Augumented Reality előretörését a statisztikák is alátámasztják. A 2020-as évek elejére azt jósolják, hogy értékben az AR túlszárnyalja majd a VR-t. A vezető multik is egyre több szektorukban alkalmaznak vagy VR vagy AR technológiát: a Boeing a gépeik huzalozásánál vezette be az AR szemüveget, az Apple pedig az utóbbi pár évben AR-rel és VR-ral foglalkozó start-upok tömkelegét vásárolta fel, milliárdokat áldozva arra, hogy a technológiai alap meglegyen a közelgő Apple AR szemüveghez. Ami vonzóvá teszi még ezt a területet, hogy a piac korántsem telített. Van bőven hely és lehetőség is az újonnan érkezők számára és az új ötleteknek is. Ennek a ’robbanásnak’ egyik nagy előnye, hogy a VR készülékek egyre szélesebb körben válnak elérhetővé a hétköznapi fogyasztó számára: olcsóbb készülékek, kompaktabbak, és egyre kevesebb  kiegészítő eszköz kell a teljes VR élményhez.

Mi is évek óta foglalkozunk VR-ral, és a standalone szemüvegek mellett tettük le a voksunkat az itthoni piacot és a lehetőségeket illetően. Alapvetően amikor hozzánk fordulnak az ügyfelek, már van egy kezdeti elképzelésük a VR élményt tekintve, amit meg szeretnének valósítani. Legtöbbször termékbemutatók és az úgynevezett ’raising awareness’ eszköze lett leginkább a VR technológia a magyar B2B világban. Az első feladatunk mindig az, hogy az elénk tárt kívánságokat a rendelkezésre álló budget és technológiai háttér figyelembevételével valósítsuk meg, tehát a legjobb ár-érték arányt dolgozzuk ki minden egyes projektünk esetében. Ez jelentheti azt, hogy a kiválasztott technológia nem fér bele a megszabott keretbe: például HTC Vive szemüveget szeretne használni az ügyfél, de kiderül, hogy annak működtetéséhez másfél milliós eszközkészlet és számítógép kell. Mi pedig pont ezekre az esetekre tudjuk a legjobb megoldásokat ajánlani.

üzleti VR fejlesztés

Brosúra, e-brosúra majd pedig VR: Foster pipa

Ha a Chiesi Hungary Kft.-t említjük, akkor első hallásra talán nem sokaknak ugrik be, hogy mégis milyen vállalatról van szó. A Chiesi a gyógyszergyártás területén mozog, és kutatás-fejlesztéssel is foglalkoznak a szakterületükön. Az egyik projekt kapcsán a tüdőgyógyászat területén kellett alkotnunk. A Foster asztma pipa reklámozása eddig papír alapú brosúrákon történt csak, az orvoslátogatók járták a rendelőket, és a megszokott technikával próbálták meggyőzni a delikvens orvosokat a készülékük használatának előnyeiről. Azonban rájöttek, hogy ez nem túl effektív. Az idő szorít, az orvosok állandóan szaladnak, a papír alapú dolgok nem túl figyelemfelkeltőek, emellett még unalmassá is válnak, amikor már a huszadik orvoslátogató téved be az irodába.

A standalone VR fejlesztés lehetőségeinek köszönhetően a probléma orvoslására egy temporális virtuális valóság élményt dolgoztunk ki. Egy konferencián az emberek nyitottabbak, érdeklődőbbek, és idejük sem vezeti őket annyira szűk pórázon. A VR élmény a következőt foglalata magában: felvettük a szemüveget, és egy végeláthatatlan, zöldbe burkolózott parkban találtuk magunkat, közepén egy magenta színű fával. 360 fokban tudtunk mozogni, és amikor megtaláltuk a pipát és ráirányítottuk figyelmünket, akkor azt láttuk, hogy a pipa folyamatosan ráfúj arra a magenta fára, amit az imént is láttunk. A fa a pipának köszönhetően egyre erőteljesebbnek és életerősebbnek látszott. Ezzel tulajdonképpen azt szolgáltuk bemutatni, hogy a Foster asztma pipa hogyan segíti a tüdőt újra és újra lélegzethez jutni. Sokkal lenyűgözőbb és megkapóbb hatása volt ennek, mint egy nyomtatott brosúrákkal teli standnak.

Újra Chiesi: Trimbow

Ugyancsak a Chiesi Hungary kapcsán érdemes még beszélnünk még egy fejlesztésről: a Trimbow nevezetű termék van a középpontban. Szintén egy pipáról van szó, azonban ennek bemutatásakor már egy kicsit előrébb léptünk a standalone VR fejlesztés területén. Itt az arculat részévé akartunk tenni a virtuális térbe lépőt, aki egy homokos tengerparton találja magát, amint felvette a szemüveget és beindítottuk a gépezetet. A homokos tengerparton egy párt látunk, amint a sós vízzel átitatott szélben három sárkányt eregetnek a Trimbow színeiben. Mi felvehetjük a sárkányok szerepét, és a magasról tekinthetünk le rájuk. Alapvetően kívülről, egy tabletről van vezérelve a magasság és hogy melyik sárkány képében érezhetjük magunkat, miközben a Trimbow történetét hallgatjuk. A három sárkánynak három az üzenete: az adagolás, a hatóanyag és az indikáció.

Húsvéti tojásvadászat a VR térben

A harmadik termék, amit még megemlítenénk, az a Krauthammerhez, és annak magyarországi, digitális fejlődésre és transzformációra fókuszáló leányvállalatához, a Human Digital Group-hoz tartozik. Szintén egy temporális, tehát ideiglenes VR környezetről volt szó, amelyet a Krauthammer egyik rendezvényén állítottunk fel, amely a Holland Kamara együttműködésével valósult meg. Az ilyen rendezvényekre mindig készülünk valamilyen digitális újdonsággal, amellyel meglephetjük vagy kicsit elkápráztathatjuk a jelenlévőket. A VR szemüveget felvéve egy kis tojásfaluban találtuk magunkat. A design mentségére legyen, hogy mindez húsvétkor volt esedékes. Így nyilván időponthoz és alkalomhoz illően tojásgyűjtés volt a feladat, amit a kis kosarunkba kellett bepakolnunk! Itt már tudtunk haladni a kurzorral, amit a kezünkben lévő konzollal irányítottunk, a mozgásunk tehát nem csak 360 fokra terjedt ki.

VR fejlesztés

Az esettanulmányon túl

standalone VR fejlesztés

A standalone VR fejlesztés nem csak a marketing és a sales területére hatolt be, hanem ezen kívül hódítóra útra indult az egészségügy, a sportok, sőt, még a katonaság berkeiben is. Nem lehet tehát elzárkóznunk előle, hiszen ha előre tekintünk, akkor az innováció és a kreativitás a legnagyobb fegyverünk. Például azoknak a kis- vagy középvállalkozásoknak, akik rendszeresen járnak például konferenciákra vagy előadni, kifejezetten hatásos figyelemfelkeltő módszer. A statisztikai adatokra is hagyatkozhatunk, amelyek alátámasztják, hogy a vizuális információátadás többszörösen hatékonyabbnak bizonyul a sima képi vagy hallgatólagos anyagokkal szemben: könnyebb tehát ügyfelet vagy vásárlót nyerni. A standalone megoldások széles körben elérhetőek, nem terhelik meg annyira a költségvetést sem és befektetésnek kiváló ötlet. Ha az esettanulmány nem győzte volna meg a kedves olvasót, jöjjön hát el hozzánk, hogy többet tudjon meg a VR-ról és rólunk is.

Lépjen kapcsolatba velünk!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!