Egy céges weboldal elkészítése rengeteg időt és energiát vesz igénybe a fejlesztői csapattól, de a kész weboldal csak a munka fele, mert amit egyszer kiadtunk a kezeink közül, azt folyamatosan gondoznunk kell. Több olyan fejlesztő céggel is találkoztunk a piacon, amelyek csak a webfejlesztést vállalják el, a weboldal karbantartás részét és a fejlesztési munkálatokat már nem. Viszont a mai trendek megkövetelik, hogy a weboldal mindig friss legyen, hibamentes és jól optimalizált. A Google is ezt preferálja, így nem hiába helyezünk rá ekkora hangsúlyt. Nem olyan egyszerű a menete, hogy megnyomunk egy frissítés gombot kéthetente és készen vagyunk. Komoly verziókövetésről van szó minden site-nál, amit üzemeltetünk és karbantartunk.

Korábban bíztuk már ügyfélre a karbantartási feladatokat. Sajnos két kattintás után sikerült megbénítania a weboldalt, méghozzá pont a heti frissítés előtt. Így az egész heti munkája kárba veszett. Később sikerült mindent helyrehozni, és végül tanulságnak kiváló volt az ügyfél számára és számunkra is. A céges weboldal karbantartás odafigyelést és folyamatosságot igénylő support feladat. A WordPress és a WooCommerce esetén például folyamatosan jönnek ki új frissítések, amelyeket optimalizálni kell. Gyakran a frissítések kapcsán egy-egy addig jól működő elem nem válik kompatibilissé, és hibát generál a weboldalon. A biztonság érdekében is folyamatos frissítésekre és a hackerek, vírusok, kéretlen reklámok elleni védelemre van szükség.

Céges weboldal karbantartás és Google Management

A technikai feladatokhoz tartozik még a Google Management is. Ilyenkor az oldaltérképet annak minden aloldalával együtt előre beküldjük felülvizsgálatra a keresőmotor számára. Így hónapokat spórolhatunk, és hamarabb épül be a weboldalunk. Emellett a céges weboldal karbantartás része a tartalom optimalizálása is. A Google Search Console kiváló eszköz arra, hogy a kész weboldal konverzióját figyeljük a keresőmotoron belül. Megmutatja nekünk, hogy mely kulcskifejezésekre jelenik meg a site a legtöbbször, és emellett mekkora az átkattintási arány. A hibákat is kidobja nekünk, így látjuk, ha egy aloldalon probléma van, például nagyon lassan tölt be. Mint láthatjuk, a karbantartási munkálatok több területre is kiterjednek, így a céges weboldal minden részét folyamatos megfigyelés alatt tudhatjuk.

Céges weboldal készítés

Céges weboldal készítés kapcsán manapság már nem igazán kérdéses, hogy CMS alapokra dolgozunk-e vagy sem, hiszen ezen platformok előretörése az elmúlt években csak növekedett. Gondoljunk csak a WordPress-re, ami a ma létező weboldalak 34%-át teszi ki.