A keresőoptimalizálás manapság a webfejlesztés folyamatának egyik legmeghatározóbb eleme. A Google monopóliuma alatt oda kell figyelnünk a weboldalunk technikai és tartalmai elemire egyaránt, máskülönben üzletünk láthatja kárát a mulasztásnak. A mai világban már nem feltételezheti egyetlen vállalat sem, hogy elég a kapcsolatokon és az ismeretségeken keresztüli üzletszerzés. Túl sok minden migrált át a webre, és az emberek problémáikra online keresnek megoldást. A SEO audit abban segít nekünk, hogy feltérképezzük, hol áll jelenleg a weboldal a keresési trendek és a technikai optimalizáltság terén, amihez egy linkprofil elemzés is társul. Ezek kapcsán számtalan szempontból megvizsgáljuk a site-ot, és egy többoldalas elemzést készítünk a hibák feltárásával és a lehetséges megoldások összegzésével.

A SEO audit során megvizsgáljuk, hogy vannak-e technikai hibák, amelyeket kimutat a Google Search Console. Elsősorban a törött linkek kezelésére fókuszálunk (nem létező aloldalak) amely a 404-es hibákat generálja oldalunkon. A linkprofil elemzés során vizsgáljuk meg azt, hogy milyen linkek mutatnak a weboldalunkra, megbízhatóak-e, nem hordoznak vírust vagy kéretlen tartalmat. A helyezésvizsgálat során pedig azt elemezzük, hogy milyen keresőkifejezésekre jelenik meg az oldal, milyen helyezéseket ér el, és a tartalom kapcsán milyen problémák merülnek fel.

Kulcsszókutatás. Milyen kulcsszavakra érdemes optimalizálni?

A különböző kulcskifejezések, amelyekre megjelenik a weboldal, jelzésértékűek. Problémát jelez az, ha például magas a megjelenés egy adott kifejezésre, de az átkattintási arány alacsony. Ezt a hibajelenséget a tartalom optimalizálásával lehet megoldani. A megfelelő szöveg megalkotásához első lépésként 15-20 kulcsszót szoktunk kérni az ügyféltől, amelyről úgy véli, összegzi nagyjából azt a területet, amellyel foglalkozik. Mintha egy gondolattérképet alkotnánk. Ezek alapján keresünk releváns kulcsszavakat / keresési kifejezéseket, amelyek meghatározzák, hogy a további tartalmak írása során milyen kulcsszavakat érdemes felhasználni. Ezeket csoportokba rendezzük, tehát kategorikusan bővítjük a gondolattérképünket. Az eredmények és a feltérképezett megoldások alapján pedig megindulhat a munka következő fázisa.

SEO audit (elemzés)

SEO elemzést kell alkalmaznunk abban az esetben, ha valós képet szeretnénk kapni a weboldalunk állapotáról. Az organikus keresési eredmények sikerének vagy éppen sikertelenségének okai három fő területre bonthatóak: technikai SEO audit, tartalmi SEO audit illetve a linkprofil elemzés.