Amikor a SEO és az ezzel kapcsolatos folyamatok kerülnek terítékre, sokszor fogalomzavar övezi ezt a területet. Manapság a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, egy sikeres vállalkozás marketing stratégiájának egyik kulcsfontosságú eleme, mégis sokszor tartják valamiféle túlértékelt, felkapott trendnek. Ezzel a tévedéssel a fejükben bennünket is kerestek már meg ügyfelek. A kulcs az ügyfél szón van, ugyanis később sokan felismerték, hogy szükségük van keresőoptimalizálásra az üzletük fejlődéséhez. A SEO nem csak kulcsszavak és szövegek összessége, így ezt feltételezni is helytelen. Fontosnak tartjuk azonban, hogy a fogalomzavarból rendet kovácsoljunk, így a továbbiakban egy gyakorlati SEO stratégiát vettünk górcső alá.

A vállalkozások típusa és száma napról napra növekszik, gondolva csak a start-upokra. Gyakorlatilag a fénykorát élik az újabb és újabb ötleteken alapuló cégek. Így elmondható, hogy a digitális piac folyamatosan bővül, ezzel együtt pedig a konkurenciák száma is. A verseny kiélezett, és mindenki piacvezető akar lenni a saját területén, vagy legalább is benne akar lenni az első tíz Google találatban. Elsőként azt szükséges meghatározni, hogy mely célokat szeretnénk elérni üzletfejlesztés kapcsán. Ez lehet a Google-ben történő pozíciónövelés, vagy az optimailizált tartalom bővítése. A keresőoptimalizálás akkor a leghatékonyabb, ha a weboldal tartalma mellett a technikai részeket is optimalizáljuk. Ez tulajdonképpen a három fő terület: a technikai keresőoptimalizálás, az on-page SEO és az off-page SEO. Mindhárom terület szerves részét képezi a keresőoptimalizálás szolgáltatás folyamatának, amely hosszútávon képes eredmlényeket elérni. A weboldal tartalmának folyamatos bővítése kapcsán meg kell találni azokat a szakmailag kapcsolódó témaköröket amelyek megfelelő platformot biztosítanak az optimalizált marketing szövegírás számára.

Oldalon belüli tartalomoptimalizálás (On page SEO)

Itt jön a képbe a kulcsszókutatás, amely megmutatja nekünk a témához kapcsolódó „long tail” keresési kifejezéseket, azokra elért helyezéseket és a keresési trendek részleteit. Az optimalizált tartalombővítés elsődleges célja a google helyezések javítása a találati listán, hiszen a több tartalom azt jelzi a keresőmotor számára, hogy releváns és megbízható információval szolgálunk az adott témakörben. Ennek köszönhetően organikus úton egyre többen találnak meg bennünket. Az új ügyfelek megszerzése mellett a weboldal felületének hatékony kialakítása is kiemelt szerepet játszik a lead generálás során. A megfelelő Call to Action felületek kialakítása a UX Design tervezés elveit követve valóslnak meg. A SEO abban is segít bennünket, hogy a kapott adatok és statisztikák alapján személyre szabott és egyedi sales stratégiát dolgozzunk ki. A SEO remek alap tehát arra, hogy a sales és a marketing az eredményeit követve egységes célok megvalósításán dolgozzon.

A SEO jelentések és kimutatások kapcsán az egy illetve két negyedéves időintervallum a legideálisabb. A befektetett munka is számokká konvertálódik, és meg tudjuk nézni, hogy az organikus találati lista hogyan bővült a ’social’, a ’direct’ vagy éppen a ’referral’ csatornák eredményei. A SEO elemzések során fontos rávilágítani a hibákra is, például ha az egyik oldalunkon túl nagy a visszafordulási arány, jogosan feltételezhetjük hogy az oldalon található tartalom nem megfelelő a látogatók számára. A SEO szolgáltatás nem egyszeri tevékenység, hanem folyamatos webes karbantartás tartalommarketinggel együtt.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization) nem más, mint a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása, amely során arra törekszünk, hogy az adott kulcsszavakra / keresési kifejezésekre minél jobb helyezést érjünk el a normál (azaz nem fizetett) találatok között.