A 2010-es évek közepén és második felében indult meg a VR, AR és MR iránti érdeklődés növekedése, és a piac ezzel együtt bővült. A VR gyakorlatilag 2015 végén kezdett el népszerűsödni, amikor a Samsung piacra dobta saját VR termékét, a Samsung Gear VR-t. Ezek után 2016-ban újabb VR eszközök jelentek meg, mint például az Oculus Rift vagy a HTC Vive. Emellett a Google is beszállt az iparba, és saját VR headsetét állította össze, amely Pixel nevezetű telefonjával kompatibilisen működik. Alapvetően így kétfajta VR headset volt elérhető: a PC-hez köthető VR headset, illetve az okostelefonnal működtethető. Az utóbbi időben azonban egy új fogalom jelent meg a virtuális valóság világában: a VR 2.0. Mit is jelent ez a VR számára?

Alapvetően a VR élettartamában és bekövetkezett a „nagy bumm”, amikor hirtelen növekedésnek indult a piac, és rengeteg új lehetőség jelent meg mind a VR, mind pedig az AR és az MR felhasználásának világában. Dollármilliókkal nőtt a kereslet és az eladás is ezen termékekre az utóbbi pár évben. 2018 fordulópont volt a VR piacán. Rengeteg önmagában működő, PC-t nem igénylő headset jelent meg, például az Oculus Santa Cruz vagy a Google Daydream. Mindezeket ráadásul ésszerű árakon dobták piacra. Az, hogy teljesen önálló headsetek jelentek meg, és mindezeken termékeket egy nagyobb réteg számára tették elérhetővé, teszi ki együttesen a VR 2.0 fogalmát.

Ezenfelül a VR, AR és az MR felhasználása is gyökeresen bővült, hiszen nem csak a szórakoztatás és a játékok terén jelenik meg a technológia, hanem az oktatás, a gyógyítás, a marketing és még sok más területen, amelynek lehetőségeit még mindig csak sejtik a készítők. A Microsoft az Acerrel együtt piacra dobta az első önállóan működő MR headsetet. A Discovery is befektetni kezdett a VR világába, ugyanis egy világkörüli utazást dokumentáló sorozatot szeretnének a virtuális valóság által a nézők elé tárni. Mindezt a Google-lel partnerségben teszi. Sőt, a Lenovo több más céggel partnerségben azon dolgozik, hogy a jövőben meccseket és sporteseményeket tudjanak közvetíteni a virtuális valóságban. A technika fejlődése megállíthatatlan fordulatot látszott venni az utóbbi években, amelynek temérdek lehetősége még elénk sem tárult.

VR / AR fejlesztés

A VR / AR fejlesztés kreatív látásmódot és innovatív megoldásokat igényel. VRBizz platformunk reklámkampányok menedzselésére jól használható felület.