A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság világa egészen magával ragadó élményeket tud nyújtani az embereknek napjainkban, és ezt nem csak a szórakoztatás terén teszi. A legismertebb felhasználása a VR fejlesztés adottságainak a különböző játékok voltak, mígnem felismerték tanító jellegű és ismeretterjesztő lehetőségeit is. 2016 és 2017 között megkétszereződött a VR eszközök felvásárlásának összege. 2020-ra körülbelül 1500%-os növekedést jósolnak az eladások értékében.Több forrás is erről számol be, például a Bexi is cikkében. Rengeteg új területre hatolt be a technológia, ilyen például az orvoslás, a tanítás és a marketing. Arra azonban rá kell jönnünk, hogy egy szemüveg beszerzése és a technikai feltételek megléte nem elegendő egy élvezetes VR élményhez.

De akkor mégis mi kell még? Egyszerű: cél. A VR önmagában szép és jó, de felhasználásának célt kell szolgálnia, hogy elérjük a kívánt hatást, illetve marketing kampány esetén a megfelelő konverziós rátát. Abban is biztosnak kell lennie, hogy az elmondani, bemutatni kívánt tartalom a VR módszereivel tud igazán kiteljesedni. Ugyanis a technika nem kifejezetten olcsó, amit be kell szerezni egy kampány, egy workshopos bemutató vagy egy egész napos kiállítás idejére. Az élmény, amit kihozhatunk belőle, megkülönböztető jelleggel bír a versenytársakkal szemben, de egy jól irányzott stratégiára van szükség, amikor felhasználjuk a VR fejlesztés adta lehetőségeket, a vállalat pénzt fektet be, és hasznot akar generálni a gyártott tartalomból.

Egy nagyon fontos tényezőt kihagytunk, amely a leginkább befolyásolja a megvalósítás jellegét: a közönség. Nem mindegy, hogy van egy jól körvonalazott célcsoport, akiknek szeretnénk megragadni a figyelmét vagy megnyerni a támogatását, ahogy az sem, hogy éppen egy általános információterjesztő bemutatót szeretnénk tartani, amely valamely közösségi ügyben a társadalmi tudatosság növelésére szolgál. Az sem elhanyagolható, hogy földrajzilag mely réteget célozzuk: nagyobb esetleg ott a VR tudatosság vagy ismeretlen fogalom? Nyilván jelentős tervezés szükséges akkor, amikor „tapasztalatlan” közönséget célzunk meg. Az élmény nem lehet például félelmetes. Sokan tériszonyosak, vagy éppen klausztrofóbiásak. Ezekre mind figyelni kell egy-egy VR élménynél. Az első tapasztalat meghatározó, nem ronthatjuk el már az elején.

A VR élmény eljuttatása minél nagyobb közönséghez szintén nem kis feladat. A technikai korlátok miatt véges számú ember tudja egyazon időben kipróbálni a VR-t a standunknál, vagy éppen a kampányunk során. Így ügyelnünk kell azokra is, akik szeretnének sorra kerülni, de várniuk kell a lehetőségre. Nem várakoztathatjuk sokáig a közönséget, mert elveszti érdeklődését, és továbbáll, mielőtt még bármi esélyünk lett volna lenyűgözni vagy meggyőzni. A kínált tartalom tehát nem lehet nagyon hosszú és bonyolult sem. Emellett a sorban állók számára is érdemes kiötölni egy időtöltési lehetőséget, míg elérik a sor elejét, és kipróbálhatják a teljeskörű VR élményt. A leírtak alapján láthatjuk tehát, hogy nincs könnyű út a VR fejlesztés adta sikerekhez, de annál inkább megéri, ugyanis az egyik legdinamikusabban fejlődő technika adta lehetőségeket még időben meg kell ragadni.

VR / AR fejlesztés

A VR / AR fejlesztés kreatív látásmódot és innovatív megoldásokat igényel. VRBizz platformunk reklámkampányok menedzselésére jól használható felület.

Tovább