Gyakorlatias módszerek, hogy lépést tudjunk tartani a Google fejlesztéseivel 2017-ben.

Az elmúlt időszakban, a Google rengeteg változást vezetett be, ami komoly kihívást jelent a marketingesek és a SEO szakemberek számára is, amivel lépést kell tartani.

Nemrég a Google elkezdte a mobil keresés szerinti indexelést, lecsapott a tolakodó pop-up hirdetésekre, és eltávolította a jobb oldali hirdetéseket. Mit jelentenek ezek a változások konkrétan?

A Google változtatásokat hajtott végre az algoritmuson, a kereső találati oldalain, és elsődlegesen a felhasználói viselkedés alapján preferál. Megfigyelik hogy a felhasználók mit csinálnak, és ez alapján a kereső még pontosabb és témaspecifikusabb keresést, és ajánlást tud végrehajtani. Ez egy látványos előrelépés a Google keresőjétől – a Google több mint 2 trillió keresést hajt végre évente – de ez kihívást jelent a marketing oldalról is, hogyan alkalmazkodjunk az új stratégiához, de megvalósuljanak a SEO céljai is. Új Call-to-action-re van szükség.

A Google változásához kapcsolódóan, néhány ötletet és tanácsot megosztanék, hogy mi mint marketingesek és SEO-val foglalkozók, hogy tudnánk az eredményeinket javítani 2017-ben.

4 marketing módszertan, amely erősítheti a SEO stratégiát 2017-ben

1) Az új többcsatornás stratégia alapján, változatosabb forgalmi források keresőbe való bevonását biztosítja a Google.

Az eddig alternatív vagy kevésbé súlyozott forrásokból érkező kereséseket beemeli az általános forgalmi adatok közé. Ezzel a megközelítéssel eléri hogy a forgalom már nem elsődlegesen a direkt keresésektől függ. A tartalom előállítóknak is ez egy új stratégia lehet, hogy forgalmat generáljanak úgy, hogy a személyre szabott tartalmak is releváns találatokat adnak, legyen az a szociális média, YouTube, Linkedln, vagy a blogbejegyzések kommentjei. Egy izgalmas formátum, a video marketing, amely egy új forgalmi forrásként jelenhet meg az idei év slágereként. Például Moz videókat tesz közzé a Wistia az elsők között a YouTube-on.

2) Fejlődött a kulcsszó keresési stratégia.

Sok új elemet épített be a Google keresőmotor találati oldalakon (SERPs), amelyek megnehezítik a click generátorok dolgát. A Google Answer Box és a Carousel olyan találati boxokat eredményez, amelynél az információnak nem kell feltétlenül az első helyen szerepelnie a találati listában. A felgyorsult és mobil tartalomfogyasztás eredménye, hogy egy adott téma keresése esetén nem akarjuk az egész cikket elolvasni, hanem csak a lényegét szeretnénk látni, ebben az esetben megvan a válasz a találati sorrendben, viszont ha bővebben érdekel a cikk, akkor kapok egy olyan válaszmezőt (Answer Box) ami jól látható, de nem a találati sorrend elején, és belekattintva belépek a részletesebb tartalmat elolvasni.

Tény, hogy a Google keresőjében egyre nehezebb megszerezni az első oldalon lévő pozíciót. Amelynek bizonyíthatóan magasabb az átkattintási aránya, mint a többi eredmény. Sokkal összetettebb és célzottabb SEO megoldásokra van szükség az eddig alkalmazottakon túl is. Tudtad, hogy az első oldal keresési százaléka 33%, ami jóval meghaladja a további oldal keresési forgalmát?

A megoldás: A kulcsszavak célzási stratégiáját ahhoz a metódushoz kell igazítani, ahogyan az emberek ténylegesen keresnek a Google-on. Használj kulcsszó kutatási eszközöket, mint például a Google AdWorlds vagy a HubSpot Keywords App amivel a long-tail tartalmakat tudod definiálni, amelyek az adott célközönség keresési és kommunikációs csatornáin jelen vannak. Ezután tervezzünk egy stratégiailag felépített blogbejegyzést a téma köré, így a weboldal nagyobb valószínűséggel magasabb rangot fog elérni a Google keresési eredményei között.

3) A kapcsolat kiépítésbe (link Building) történő befektetés stratégiája, amit méretezni is lehet

Továbbra is az Inbound marketing stratégia alapvető része a honlapra mutató bejövő linkek minél magasabb számú találata a keresőben. Ahhoz, hogy ez a találati kapcsolat sikeres legyen több elemből álló szempontrendszernek is meg kell, hogy feleljen:  pontos linktalálatok, stratégiai megközelítés, ezek eléréséhez taktikai célok meghatározása, és a hozzá tartozó mutatók  pontos mérése. Ezeknek a kapcsolatoknak (link building) a kiépítése aránylag hosszú időt vesz igénybe, a lebonyolítás kezdeményezésétől addig, amíg mérhető eredményeket tudunk mérni.

Ezen okok miatt a SEO marketingnek egyensúlyba kell hoznia a hosszútávú befektetéseket (long-term investmets) a rövidtávú (short-term hacks) folyamatos forgalmat generáló megoldások között, hogy megteremtődjön egy egészséges egyensúly, és a spam-ek se lepjék el a weboldalt.

A hosszútávú (long-term) befektetések magas költségei ugyan lassabban térülnek vissza, de nagyon kell ügyelni arra, hogy bármilyen rövidtávú stratégia erősen közelít a spam felé. Tehát míg a hosszútávú építkezés a minőségi tartalom és más honlapok hivatkozásai alapján megbízható webhelyként fog beépülni, és stabil látogatásokat fog eredményezni, addig a gyors, (short-term hacks) rövid távú agresszív taktika magával hozza a bizalmatlanságot, a hiteltelen tartalom érzetét és a látogatók elmaradását.

Meg kell találni az arany középutat a hosszútávú (long-term) és a rövidtávú (short-term) stratégiák között úgy, hogy a végeredmény egy olyan webhely vagy blog legyen, amelyre hírértékű, szervesen kapcsolódik az adott témakörökhöz és rendszeresen megjelennek az általunk elvárt látogatók.

4) A keresőben való növekedés elsődleges alapja a valódi tartalom

Bevezetése után a RankBrain a Google új gépi tanulási algoritmusa, segít meghatározni a keresőmotorok rangsorolását, úgy, hogy a kereső kölcsönhatásba lép a Google által mért első 100 keresési rangsorával. Így a Google finomítja a találati arányokat azáltal, hogy eddig kevésbé hangsúlyos adatokat is figyelembe vesz a rangsorolásnál, amelyek a jövőben egyre fontosabb mérőszámokká válnak (clickthrough rate, time-on-page).

Íme azok a RankBrain stratégiák, amelyekkel meg tudod erősíteni a SEO pozíciódat:

– Gondolj arra, hogy a közönség nem kulcsszavakat keres, hanem a kérdéseire keres válaszokat.

– A felhasználói élményt úgy alakítsd ki a honlapon, hogy minél több kereséses lekérdezésre tudj választ adni, és ezáltal fognak több időt tölteni a látogatók a webhelyeden.

– A honlapod reszponzívan, gyorsan és szépen működjön minden mobil és asztali eszközön

– Távolíts el minden olyan funkciót, pop-upot vagy hirdetést, ami zavaró és akadályozza a látogatót, hogy visszatérjen az oldalra.

– A legfontosabb, hogy megfelelő idő és erőforrás ráfordítással, hiteles átfogó tartalmakat állíts elő, amit a közösség szívesen olvas, és újra meg újra megoszt.

A SEO egy olyan állandóan változó játék, aminek az alapja az elkötelezettség.  Az biztos, hogy a Google sokat változott ebben az évben, és valószínűleg folyton változni fog a következő években is, ezért fontos, hogy legyen egy hosszútávú terved, ezeknek a változásoknak a lekövetésére. Most a kereső optimalizálás és kapcsolatok kiépítésének stratégiája a webhely látogatásnövekedésének a kulcsa.

Te hogyan változtatod meg a SEO stratégiádat 2017-ben? Oszd meg velünk, vagy keress meg bennünket, hogy segítsünk a változás beindításában.

Ajánlat kérése
2017-03-27T14:37:30+00:00