A keresőoptimalizálás a feltörekvő marketing trendek egyik legmeghatározóbb és legfontosabb képviselője. Ma már a tudatos online jelenlét alapvető eszköze, hogy van egy jól felépített és jól strukturált weboldalunk, amelynek része a megfelelő design és a tartalom optimalizálása. A SEO nem csak újonnan elkészített weboldalba építhető be, hanem már meglévő site-ot is tudunk mind technikai, mind pedig szöveg szempontjából keresőoptimalizálni. Amikor azonban weboldalkészítéssel keresnek meg bennünket, akkor a piacon jelenleg legelterjedtebb megoldást, a WordPresst preferáljuk mi is. Ennek több oka is van: a ma létező weboldalak több mint 30%-a már WordPress alapú, emellett rengeteg bővítmény érhető el rá, könnyebb optimalizálni és harmadannyi időbe telik elkészíteni, mint egy teljesen nulláról kezdett weboldalt.

A keresőoptimalizálás folyamata

KULCSSZÓKUTATÁS

Az ügyfél által megjelölt témakör (15-20 kifejezés) keresési kifejezéseinek felkutatása

KULCSSZÓTERVEZÉS

A kutatott kulcsszavak priorizálása és összehangolása a weboldal tartalmával

SEO SZÖVEGÍRÁS

Keresőoptimalizált szöveg elkészítése az ügyfél által megadott szempontok és a kutatott kulcsszavak alapján

ON-PAGE SEO

Keresőoptimalizált szöveg ellenőrzése és beépítése az on-page szabályok figyelembevételével

GOOGLE INDEXELÉS

Feltérképezési kérelem beküldése a Google felé az aktuális URL-ek kapcsán

HELYEZÉS VIZSGÁLÓ

Aktuális Google helyezések archiválása és havi riportálása (megosztott táblázatban)

A keresőoptimalizálás folyamata azzal kezdődik, hogy az ügyfél megadja azt a fogalomkört, amely jól behatárolja a tevékenységét: magyarul miről fog szólni a weboldal tartalma. Ezek alapján végzünk el a kulcsszókutatást, majd a kapott longtail kifejezéseket priorizáljuk és a szövegírás által beépítjük a weboldal tartalmába. Három alapcsomagot dolgoztunk ki, amelyek közül választani tud az ügyfél keresőoptimalizálás szolgáltatás kapcsán: a ’Szintentartó’, ’Helyezésjavító’ csomag és végezetül a ’Piacszerző’. A SEO csomagokon belül előre meg van határozva, hogy mennyi időt fordítunk kulcsszókutatásra, SEO marketing szövegírásra és kivitelezésre (webfejlesztés). Természetesen a csomagok rugalmasak, és minden esetben az ügyféligényekre szabjuk őket. Számunkra fontos, hogy teljeskörű szolgáltatást tudjunk nyújtani, ne pedig csak SEO tanácsadást!

Havidíjas SEO szolgáltatás költségei

Szintentartó

Az elért helyezések megtartására alkalmas csomag

    • 5 óra kulcsszókutatás és kulcsszótervezés
    • 5 óra SEO szövegírás
    • 1 munkanap kivitelezés
    • Helyezés Vizsgálat

Helyezés javító

A fejlesztés utáni állapot; A célként kitűzött pozíciók megszerzésének folyamata
    • 12 óra kulcsszókutatás és kulcsszótervezés
    • 10 óra SEO szövegírás
    • 2 munkanap kivitelezés
    • Helyezés Vizsgálat

Piacszerző

A magas KEI (kulcsszó hatékonyság index) kulcsszavakra optimalizálás és CTA hatékonyság növelés
    • 15 óra kulcsszókutatás és kulcsszótervezés
    • 10 óra SEO szövegírás
    • 4 munkanap kivitelezés
    • Helyezés Vizsgálat

Lead generálás és CTA (Call To Action)

A webfejlesztés folyamatának tehát a kezdetektől szerves része a keresőoptimalizálás. Mivel havidíjas szolgáltatásról van szó, így legalább 6 hónapra vonatkozó ütemezést / akciótervet tudunk készíteni az ügyféligények alapján, amelynek költsége is előre tervezhető. Emellett konzultáció és szakmai tanácsadás is beletartozhat a szolgáltatás folyamatába. Lead generálás és a CTA felületek kapcsán is rengeteg tapasztalatunk van, ezek pedig azok a felületek, amelyek konverzió szempontjából kulcsfontosságúak. Érdemes odafigyelni arra, hogy a fogyasztó mindig csak egy adott űrlapot lásson és arra fókuszáljon. Az elaprózódott figyelem következménye az, hogy ott hagyják a weboldalt, mert elvesznek benne. Így fontos a CTA gombokat több helyen elhelyezni, ne kelljen keresgélni őket. Valamint a kérdőívek is hasznosak tudnak lenni, ha okosan bánunk velük. Az előre megírt check-boxok alapján történő kitöltés gyorsan megy és nem igényel további fejtörést. Az ügyfélproblémákra szabva ezeket érdekes eredményeket kapunk és nagyobb fogyasztói elköteleződést is egyben. Az eredményeket pedig természetesen folyamatosan figyeljük.

Konzultáció és árajánlat

Felhasználói élmény és komfortérzet növelése

webfejlesztés

SEO jelentések és kimutatások

Még egy dologról érdemes szólnunk a keresőoptimalizálás kapcsán: a folyamatos jelentések. A szolgáltatás kialakításakor arra törekedtünk, hogy az ügyfél marketing részlegével is együtt tudjunk dolgozni, illetve az ügyvezető is lássa, hogy merre haladnak a folyamatok és mi történik éppen a weboldallal. Így a Google Search Console kapcsán havi riportokat állítunk össze a marketing részére, megkönnyítve ezzel az ő munkájukat is. Hiszen a marketing egyik legfontosabb eleme az új irányvonalak meghatározása az online jelenlét kapcsán. Az elért eredmények és mutatók pedig remek jelzések számára és számunkra is. A „főnöki összefoglaló” kapcsán pedig Google Analyticset használunk. Mivel ez egy bonyolultabb felület, de annál fontosabb, ezért egy általunk összeállított jelentést küldünk tovább az ügyfél számára, hogy a vezetőség is számadatokon keresztül lássa, hogy milyen eredményeket produkál a keresőoptimalizálás a gyakorlatban. Ezekkel együtt egy olyan szolgáltatást hoztunk létre, amely nem csak megoldást nyújt egy adott problémára, de támogatást is az ügyfél saját csapata számára.

Személyre szabható jelentés – Data Studio

  • Google Analytics adatok feldolgozása és megjelenítése
  • “Főnőki összefoglaló” – nem kell elveszni a GA felületén
  • Különböző szűrők segítségével dinamikusan paraméterezhető a megjelenített statisztika
    • Forgalom forrása (csatorna)
    • Eszközkategória (desktop, tablet, mobil)
    • Felhasználó típusa (új vagy visszatérő)
  • Táblázatok és grafikonok mutatják be a főbb oldalakat és annak néhány metrikáját

Rendszeres SEO jelentés E-mailben

  • A Search Console-ban található keresési statisztikák feldolgozása egyedileg programozott algoritmuson keresztül
  • A szűrés után kapott adatok megjelenítése és kiküldése
    E- Mailen keresztül

    • 100+ megjelenéssel (impression) rendelkező kifejezések
    • Legjobb és legrosszabb átkattintási aránnyal (CTR) rendelkező kifejezések
    • 11-14. hely között szereplő kifejezések
    • Google 2. oldalán megjelenő kifejezések, amire legalább 25 megjelenés van

Minden POSTban van valami jó!