Hogyan segíti elő a Closed Loop Marketing a növekvő árbevételt?

Hogyan segíti a CLM 4 lépésben a növekvő árbevételt?

Az Online Business rettenetesen sokat fejlődött az utóbbi években. Sok fontos marketing stratégia született amely támogatja a vállalatokat az online üzleti világban, hogy segítségükkel növeljék az árbevételeiket. A CLM (Closed-Loop Marketing) az egyik legéletképesebb és leghatékonyabb marketing stratégia, amely kulcsfontosságú pontja azokanak a termelő vállalatoknak, akik modern és hatékony sales támogató rendszert keresnek az értékesítés támogatására, vagy a meglévő rendszereik megújítására.

Röviden a CLM (Closed-Loop Marketing)-ről:

Azok közé a sikeres cégek közé tartozunk, akik a gyakorlatban tudják beépíteni és alkalmazni az ügyfelek stratégiájába a CLM minden előnyét.  A minőségi CLM működtetésében elengedhetetlen a marketinges hathatós és tevékeny részvétele. De nem csak a rendszer működtetésében, hanem a folyamatos tartalom előállítás időszakában is. Ebben a bejegyzésben szeretném felvillantani a CLM használatának előnyeit, és hogy hogyan segíti a gyakorlatban a marketingesek munkáját. Minden vállalkozás amely a versenyben nem szeretne lemaradni, folyamatosan invesztál a marketingbe, egy részben a marketing stratégia folyamatos alakításával, más részben pedig a legújabb technológiák és marketing eszközök bevezetésével és használatával.

A CLM 4 fontos építőköve:

A CLM az egyik leghatékonyabb online marketing stratégia, amellyel csökkenteni lehet a marketing költségvetést, a stratégiai vezetők releváns döntéseket tudnak hozni a beérkezett adatok alapján, és az értékesítési csapat hatékony eszközöket kap, hogy növelni tudja az árbevételt.

További előnye hogy a teljes céges árbevétel növelésére is hatással van, segíti a keresztértékesítést, az információ átadást, és gyorsabban jut el a marketing üzenet az értékesítési csapatig, amennyiben tartalmi vagy stratégiai változást szeretne a központi vezetés a marketing irányvonalban.

4 egyszerű részre bonthatjuk a CLM felépítését:

  1. Az ügyfelektől beérkező adatok kezelése
  2. Az összegyüjtött ügyféligények feldolgozása, visszajelzés
  3. A generált látogatói ás ügyfél-adatbázis feldolgozása egy hatékony marketing szoftverrel (pl. TabletBizz CLM)
  4. Az adatok átadása megfelelő szűrési metódussal az aktuális vállalt irányitási rendszerbe vagy egy Customer Relationship Management (CRM) szoftverbe.

Nézzük röviden a négy alapvető lépést, amely segíti a sikeres CLM  stratégiát.

1. lépés: Az ügyfelektől beérkező adatok kezelése

Akár a weben, vállalati honlapon akár önálló tablet vagy móbil platformon történik az adatgyűjtés, mindenképpen az időfaktor meghatározó. A CLM rendszer sturktúrálttá teszi az ügyféllel való kommunikációt vagy látogatást.

A képviselőt támogatja abban, hogy a termék üzenetek kontrollált, professzionális és interraktív módon, egyedülálló hatékonysággal jussanak el a felhasználóhoz. Emeli a látogatás személyességét és szakmaiságát, hiszen olyan adatokkal, interaktív kvízekkel, játékokkal juttatja el a képviselő – a rendszer segítségével  – a kívánt üzenetet, amelyek a látogatás rövid idejét nagyon emlékezetessé teszik a vevő számára. Az üzenetek két látogatás között, akár egyedi célirányos mobil app-ek formájában megismételhetőek. Ki, mit, mikor, hol, mennyi ideig? Ezekre a kérdésekre gyűjti a választ a jó CLM rendszer.

2. lépés: Az összegyüjtött ügyféligények feldolgozása, visszajelzés

A CLM rendszer olyan adatgyűjtést tesz lehetővé, amely minden értékesítési és marketing szervezet/menedzsment számára esszenciális.

A látogató útja, mozgása, a táblagép használata is követhető (GPS). Milyen oldalakat nyitnak meg és hányszor a képviselőink a látogatás alatt, hogyan használják a vevő edukációs kvízeket, játékokat. Hogyan használják a vevőknek készített statisztikákat, konkurencia elemzéseket vagy tudományos eredményeket bemutató animációkat. Az adatokat akár a CLM rendszeren belül, akár a vállalatirányítási rendszerek felé, a kért adatstruktúrában képes átadni.

3. lépés: A generált látogatói ás ügyfél-adatbázis feldolgozása egy hatékony marketing szoftverrel

A CLM: egy táblagépes vagy webes platformon futó, intelligens, integrált értékesítési, marketing kommunikációs, menedzsment támogató és e-learning rendszer, amely bármely platformon, CRM rendszerével összekötve vagy anélkül alapjaiban reformálja meg a marketing kommunikációt és piaci tevékenységet.

4. lépés: Az adatok átadása megfelelő szűrési metódussal az aktuális vállalatirányitási rendszerbe vagy egy CRM szoftverbe.

Egy CLM szoftver akár magában is képes – vállatirányítási szoftver beiktatása nélkül is – adatokat feldolgozni, és a döntéshozók felé célzott adatokat szolgáltatni. Viszont be is építhető a vállalati CRM rendszerek adatszolgáltató moduljaként is. Bármilyen vállalatirányítási rendszer, vagy CRM szoftverrrel kompatibissé tehető. Ebben az esetben a

CLM szoftver segít, hogy a felelős vezető megfelelő szinkronizációt tudjon fenntartani  az értékesítési, marketing és ügyfélszolgálati csapat között, amely a kritikus része az ügyfél interakciónak. Optimális együttműködés alakítható ki: CLM + CRM: még hatékonyabb ügyfélkezelés és sales támogatás.

2017-01-16T11:44:37+00:00