SEO elemzést kell alkalmaznunk abban az esetben, ha valós képet szeretnénk kapni a weboldalunk állapotáról. Az organikus keresési eredmények sikerének vagy éppen sikertelenségének okai három fő területre bonthatóak: technikai SEO audit, tartalmi SEO audit illetve a linkprofil elemzés. Mind a három terület önálló auditációs folyamatot és analizáló szoftvert igényel, amelynek riportjai számos, hasznos információt tartalmaz az adott weboldal hibáiról vagy éppen hiánytalanságairól. Az eredményként kapott riportok tartalmazzák a keresőoptimalizálás következő lépéseit a kivitelezés területén. Bizonyos szempontok alapján, a technikai keresőoptimalizálás (Technical SEO) és a tartalmi keresőoptimalizálás (Content SEO) egy közös kategóriába tartozik, de véleményünk szerint érdemes külön kezelni a kettőt, mivel mind a két irányvonal önálló szakterületnek számít és bizonyos szinten eltérő szemléletet igényel.


SEO elemzést kell alkalmaznunk abban az esetben, ha valós képet szeretnénk kapni a weboldalunk állapotáról. Az organikus keresési eredmények sikerének vagy éppen sikertelenségének okai három fő területre bonthatóak: technikai SEO audit, tartalmi SEO audit illetve a linkprofil elemzés. Mind a három terület önálló auditációs folyamatot és analizáló szoftvert igényel, amelynek riportjai számos, hasznos információt tartalmaz az adott weboldal hibáiról vagy éppen hiánytalanságairól. Az eredményként kapott riportok tartalmazzák a keresőoptimalizálás következő lépéseit a kivitelezés területén. Bizonyos szempontok alapján, a technikai keresőoptimalizálás (Technical SEO) és a tartalmi keresőoptimalizálás (Content SEO) egy közös kategóriába tartozik, de véleményünk szerint érdemes külön kezelni a kettőt, mivel mind a két irányvonal önálló szakterületnek számít és bizonyos szinten eltérő szemléletet igényel.
TECHNIKAI SEO ELEMZÉS (Technical SEO audit)

Ezen a területen határozható meg, hogy mennyire felel meg a weboldal a keresőrobotok (Googlebot) által diktált követelményrendszernek. A legideálisabb esetben már az oldal fejlesztése során figyelembe vannak véve az említett követelmények. Ennek mentén történik a release verzió (publikált “éles” változat) véglegesítése. A technikai SEO a létrehozást követően, folyamatos szinten tartást igényel, amely a rendszeres analizálás (technikai SEO audit) mellett azonnali hibajavítást (Bug fix) is jelent. A jól felépített technikai alapok határozzák meg, hogy a keresőrobotok algoritmusa, milyen hatékonysággal tudja indexálni az oldalunkat, a későbbiek során pedig a On-page SEO elemeket és stratégia sikerességét.
TECHNIKAI SEO ELEMZÉS (Technical SEO audit)

Ezen a területen határozható meg, hogy mennyire felel meg a weboldal a keresőrobotok (Googlebot) által diktált követelményrendszernek. A legideálisabb esetben már az oldal fejlesztése során figyelembe vannak véve az említett követelmények. Ennek mentén történik a release verzió (publikált “éles” változat) véglegesítése. A technikai SEO a létrehozást követően, folyamatos szinten tartást igényel, amely a rendszeres analizálás (technikai SEO audit) mellett azonnali hibajavítást (Bug fix) is jelent. A jól felépített technikai alapok határozzák meg, hogy a keresőrobotok algoritmusa, milyen hatékonysággal tudja indexálni az oldalunkat, a későbbiek során pedig a On-page SEO elemeket és stratégia sikerességét.
TARTALMI SEO ELEMZÉS (On-page SEO audit)
A tartalom marketing első lépései tartoznak ide. A stratégiai tervezés során meghatározott elsődleges kulcsszavak (primary keyword) mind a tartalom részeként, mind pedig a technikai paraméterezés részeként kell, hogy megjelenjenek. Pl.: oldal címe, URL, headingek, Meta adatok, ALT információk, stb. Tehát ahhoz, hogy On-Page SEO elemzést tudjunk végrehajtani egy weboldalon, ismernünk kell azokat a kulcsszavakat amelyekre már optimalizáltuk vagy optimalizálni fogjuk weboldalunkat. A SEO stratégia tervezése során meghatározott (vagy kutatott) versenytársainkat is elemezhetjük. Ebből az audit folyamatból kiderül, hogy az adott kulcsszavakra milyen szinten van optimalizálva a weboldalunk.

TARTALMI SEO ELEMZÉS (On-page SEO audit)

A tartalom marketing első lépései tartoznak ide. A stratégiai tervezés során meghatározott elsődleges kulcsszavak (primary keyword) mind a tartalom részeként, mind pedig a technikai paraméterezés részeként kell, hogy megjelenjenek. Pl.: oldal címe, URL, headingek, Meta adatok, ALT információk, stb. Tehát ahhoz, hogy On-Page SEO elemzést tudjunk végrehajtani egy weboldalon, ismernünk kell azokat a kulcsszavakat amelyekre már optimalizáltuk vagy optimalizálni fogjuk weboldalunkat. A SEO stratégia tervezése során meghatározott (vagy kutatott) versenytársainkat is elemezhetjük. Ebből az audit folyamatból kiderül, hogy az adott kulcsszavakra milyen szinten van optimalizálva a weboldalunk.
LINKPROFIL ELEMZÉS (Off-page SEO audit)

A linkprofil elemzés az oldalunkon kívül történő SEO faktorok és tevékenységek összességének elemzéséről szól. A linkprofil legmeghatározóbb faktora az oldalunkra kívülről azaz más weboldalakról visszamutató linkek (és domainek). Biztonsággal állítható, hogy minél több hiteles (validált) hivatkozás mutat az oldalunkra, annál jobb helyezést fogunk elérni a Google keresési rangsorában. Érdemes figyelembe venni, hogy ezen faktorok elsődlegesen befolyásolják a weboldalunk domain erősségének növekedését. Ez valós előnyt jelenthet a kulcsszavak körül kialakult versenyhelyzet során.
LINKPROFIL ELEMZÉS (Off-page SEO audit)

A linkprofil elemzés az oldalunkon kívül történő SEO faktorok és tevékenységek összességének elemzéséről szól. A linkprofil legmeghatározóbb faktora az oldalunkra kívülről azaz más weboldalakról visszamutató linkek (és domainek). Biztonsággal állítható, hogy minél több hiteles (validált) hivatkozás mutat az oldalunkra, annál jobb helyezést fogunk elérni a Google keresési rangsorában. Érdemes figyelembe venni, hogy ezen faktorok elsődlegesen befolyásolják a weboldalunk domain erősségének növekedését. Ez valós előnyt jelenthet a kulcsszavak körül kialakult versenyhelyzet során.
Minden POSTban van valami jó!
Ingyenes SEO audit és Google helyezésvizsgálat
A digitális transzformáció és a megváltozott élethelyzet következtében az online [...]
A SEO legrejtelmesebb területei: Linkprofil elemzés 2020-ban és amit tudni érdemes
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
Keresőoptimalizálás trendek 2020 – mi történt eddig?
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
5 szektor, ahol szükség van egy havidíjas digitális ügynökség munkájára
A marketing és a keresőoptimalizálás együtt elég erős kombináció, azonban [...]
Ingyenes SEO audit és Google helyezésvizsgálat
A digitális transzformáció és a megváltozott élethelyzet következtében az online térben való sikeresség kulcsfontosságú tényezővé vált a mai vállalkozások életében. [...]
A SEO legrejtelmesebb területei: Linkprofil elemzés 2020-ban és amit tudni érdemes
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
Keresőoptimalizálás trendek 2020 – mi történt eddig?
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
5 szektor, ahol szükség van egy havidíjas digitális ügynökség munkájára
A marketing és a keresőoptimalizálás együtt elég erős kombináció, azonban sok iparágban és szektorban még mindig ismeretlen ez a terület, [...]
Keresőoptimalizálás esettanulmányok
A következő rövid esettanulmányban a keresőoptimalizálás világába szeretnénk elkalauzolni az olvasót egy konkrét ügyfél példáján keresztül, hiszen mi sem [...]
2020 marketing trendjei: keresőoptimalizálás szolgáltatás nélkül nem érdemes
A HubSpot sales és marketing területen vezető portállá nőtte ki magát az utóbbi évek során. [...]
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!