Túl az Inbound és outbound marketingen… a CLM a kombinált jó megoldás!

Az inbound marketing nagyon ütős. De nem tudja átfogni együtt az inbound és az outbound tudását. Még a tipikus inbound stratégiák is, ha nagyon aktívan végezzük, és sokat költünk rá, akkor is valójában outbound hatást váltanak ki. A valóságban mindkettőre szüksége van egy jó működő vállalkozásnak,  és különösen a B2B típusúaknak, ezt az integrált programot hívjuk CLM-nek … és ez működik!

Mi a CLM struktúrája?

A CLM folyamatosan szállítja az omni-channel folyamaton keresztül a tapasztalatokat a résztvevőkről gyüjtött adatokról. A CLM struktúrája leírja azokat a kritikus elemeket és folyamatokat amelyek az ügyfél CLM  kampányainak teljes életciklusát átfogják és lefedik.

Hat lépés és öt mögöttes rendszer amire feltétlenül szüksége van a CLM kampányhoz.

Hat pont, ami a tapasztalatunk alapján meghatározza egy kampány jó indítását

1) Analisys: Használjuk fel az adatokat a trendek elemzéséhez. A cél hogy kialakuljon egy térkép viselkedési és prediktív információkból.

2) Insights: Mikro szegmensek segítésgével építsük fel személyes ügyfélszerzési célokat.

3) Opportunities: meglegyen az elképzelésünk a kreatív kampányról és elkötelezettség stratégiáról, legyen felépítve a kampány munkafolyamata és az üzenetküldés tartalma. Legyenek biztosítva a  kampány források.

4) Campaigns: a megtervezett kampányt integrálni és omni-channel kampányként elindítani, figyelembe véve a megjelenítésre kiválasztott kommunikációs csatorna életciklusát.

5) Engagement: Összefoglalni a tapasztalatokat az értékesítés minden szintjén a kommunikált lead -től kezdve az ügyfél életciklus kilátásig.

6) Conversions: A különböző csatornákon érkező ügyfél és kontextus adatok konverziója az adatok további feldologozását figyelembe véve.

Öt háttér rendszer, ami segíti a kampányok optimalizálását:

1) Data Management: Egy olyan platform, amely alkalmas adatok gyűjtésére, tárolására, indexálására és összehangolja a belső, külső, jelenlegi és a korábbi ügyfelek adatait, hogy egy 360 fokos rálátás legyen az ügyfélre és az üzleti intelligenciájára.

2) Üzleti intelligencia: Olyan eszközök és módszerek kidolgozott összessége, amely lehetővé teszi a  lekérdezéseket, jelentéseket, dashboard-okat és az adatok vizuális megjelenítését. Megkönnyíti a prediktív analitikát, a célzott kampányokat és a döntéshozatalt.

3) Omni-Channel: Fizetős kommunikációs csatornák összessége, amelyek  többek között a digitális, közvetlen és közvetett csatornákon továbbított üzeneteket megfelelően ellenőrzik és visszacsatolják az ügyfél életciklus tapasztalatait és a kölcsönhatásokat.

4) Marketing Automation: Egy olyan platform, amely integrálja a kampányokat, aktíválja a  közönséget, és összehangolja egy játék esetében a jogosultakat, pontszámokat, a különböző listákat, és az adott kampányon belül jelzi, a felmerülő újabb értékesítési lehetőségeket.

5) Salesforce Automation: A CRM eszközök és szolgáltatások nyomon követésére alkalmas. Többek közöt ügyfélkapcsolatok, névjegyek, számlák, lehetőségek, szolgáltatások, kölcsönhatások, nyilvántartására és kezelése.

Összességében: Sok ilyen kiegészítő elem képességeit lehet együttesen használni egy-egy CLM rendszer fejlesztésekor, de minél összetettebb a környezett és minél több adatot kezelünk annál nagyobb figyelmet ígényel a platform stratégia kialakítása.

Sok szerencsét és jó [Closed-Loop] Marketing tervezést!

2017-01-16T11:44:38+00:00