Az immerzív virtuális valóság nem csak a játékok világában jelent már üzleti potenciált. Az utóbbi hónapok gyümölcse egy újabb VR alkalmazás, amelyet a Bakonyerdő Zrt. számára fejlesztett csapatunk. A Bakonyerdő Zrt. igazi innovátornak számít hazánkban, hiszen B2B területen mutatja meg, hogy egy VR élmény piaci és marketingfogás is, és nem csak egy szórakoztató eszköz a mai fiatalságnak. Miután többezer hektárnyi területről gondoskodnak, azok történetei számtalan lehetőséget és ötletet adnak számukra. Korábban Festetics gróf birtokainak egy része is a mai erdőgazdálkodás területén volt megtalálható, így kézenfekvőnek bizonyult, hogy történetét újra felelevenítsék az ide látogatóknak.

A VR alkalmazás lényege, hogy három régi mesterséget próbálhatunk ki: patkót kovácsolhatunk, kereket készíthetünk a bognárműhelyben, illetve igazi kovászos kenyeret süthetünk egy parasztasszony irányításával. Mindezekhez természetesen segítséget is kapunk a meseterektől, és lépésről lépésre végigvezetnek a folyamaton. Ami a Festeticsekhez köti mindezt, hogy szegény gróf úr segítségére kell sietnünk, hiszen a Georgikon megnyitójára siet, de ha nincs megpatkolva a lova, vagy éppen a kocsijának kereke ki van törve, nem tud időben odajutni. Utolsó esetben pedig éppen őket várjuk haza az Intézet megnyitójáról egy nagy lakomára, és friss kenyeret sütünk a tiszteletükre.

Meseszerű VR élmény

A VR élmény megalkotásához fontosnak tartottuk, hogy korhűen ábrázoljuk a használt szerszámokat és a környezetet is. A Természet Háza Látogatóközpontban több kiállítási tárgy is van, amelyek között korabeli eszközök is szerepelnek. Méretet vettünk róluk a programozáshoz, illetve magunk is utánajártunk a folyamatoknak, hogy a lehető legszakszerűbben tudjuk mindezt létrehozni a meseszerűen megalkotott immerzív virtuális valóság világában, amelyet a rajzolt környezettel értünk el. A környezetet a VR fejlesztés során úgy alkottuk meg, hogy legyenek benne életszerű elemek, amelyek természetesebb érzést keltenek a játékosban. Ilyenek például a mesteremberek véletlenszerű mozdulatai, vakarózások, a pislogás és a fejmozgásuk. Emellett egy légy is megjelenik mindig a műhelyben, amely zümmögésével még életszerűbbé teszi a programot.

VR fejlesztés

Lépjen velünk kapcsolatba!

Hardver: Oculus Quest standalone VR szemüveg

Ami pedig a technikai hátteret illeti, a piacon található egyik legjobb VR szemüveg volt a fejlesztés alapja: az Oculus Quest. Mivel ez egy standalone VR szemüveg, a játékos bármilyen külső eszköz, kábel vagy kamera jelenléte nélkül élvezheti a játékteret. A szemüveg a konzolok segítségével feltérképez egy területet, amelyre berendezi a játékteret. Így bárhol felállítható és használható az eszköz. Emellett a használata kényelmesnek is bizonyult, és gyerekek számára sem válik esetleg elrettentővé a felszerelés, hiszen nem tűnik komoly setupnak. A VR fejlesztés során természetesen erre a standalone szemüvegre lett optimalizálva minden program, így azon tökéletesen és hiba nélkül fut. Az eredmény pedig egy meseszerű VR élmény, ami visszavisz bennünket a korai 19. századi Magyarországba.

VR fejlesztés

Az önállóan, mindenféle kiegészítő eszköz nélkül működő mobil VR eszközök elterjedésének köszönhetően a felhasználók egyre szélesebb köre nyer hozzáférést a VR szoftverekhez. Ebből adódóan a kereslet is folyamatosan nő az újabb, jobb, modernebb VR alkalmazások iránt. Elsősorban a marketing szegmenst vettük célba a VR fejlesztési megoldások közül.

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775 marketing@printosh.hu
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775

marketing@printosh.hu