Az utóbbi években több multi is beszállt a VR piacára mind szoftveres, mind pedig hardveres eszközök és alkalmazások gyártásával. A Facebook Oculus Quest-je ár-érték arányban kiemelkedő a piacon, amelyet a statisztikák is alátámasztanak. Azonban az Oculus Quest nem csak a gaming, hanem a B2B világában is a legjobb VR szemüveg 2020-ban.


Az utóbbi években több multi is beszállt a VR piacára mind szoftveres, mind pedig hardveres eszközök és alkalmazások gyártásával. A Facebook Oculus Quest-je ár-érték arányban kiemelkedő a piacon, amelyet a statisztikák is alátámasztanak. Azonban az Oculus Quest nem csak a gaming, hanem a B2B világában is a legjobb VR szemüveg 2020-ban.
A VR szemüvegek krémje
A VR alkalmazások elterjedésével és a hardveres forradalommal a történetmesélés egy új szakaszába léptünk, ami már inkább nevezhető „story-living’-nek. A néző többé nem csak néző, hanem részese is a történetnek, és real-time változtathatja döntéseivel annak kimenetelét. A marketing is hatalmas lehetőségeket lát a VR alkalmazás területein, hiszen az adatok alapján egy VR élmény akár 18-szor is jobban teljesíthet, mint a klasszikus marketing csatornák eszközei. Az eszközeladások alapján pedig új piacvezető termék jelent meg: az Oculus Quest, ami a legjobb VR szemüveg 2020-ban.
Az utóbbi két évben erősen nőtt a VR szemüveg népszerűsége. 2018-ban még a Sony VR szemüvegek vezették a piacok eladási mutatóit, azonban 2019-re az Oculus Quest nagyrészt felzárkózott, és komoly versenytársnak bizonyult. Az eladási adatok alapján a tavalyi évben 400 ezer eszközt értékesítettek ebből a példányból. Nem csoda, hiszen a Steam-en is megsokszorozódott az évek alatt a hozzácsatolt VR szemüvegek és játékok száma, de emellett üzleti és edukációs területeken is megjelent az Oculus Quest, ami ár-érték arányban a legjobb VR szemüveg 2020-ban.
A B2B szektor és a VR élmény forradalma
A gaming mellett a VR szemüvegek az üzleti és edukációs szektorokban is jelentős teret nyertek. A tapasztalati úton történő tudásátadás, az élményalapú ismeretszerzés és az érzéseket kiváltani képes marketing anyagok százalékosan sokkal hatékonyabbak, mint a klasszikus eszközök. Rengeteg mérnöki vállalatnál használnak AR és VR szemüveget, az orvosok tanításában is kiemelkedő szerepet kezdett nyerni a technológia, emellett tárlatvezetésnél és történet mésélésnél és múzeumokban is alkalmazásban van a virtuális valóság élmény. Emellett remek lehetőség egy VR alkalmazás tárlatvezetés során is vagy bemutatók tartására is.
A korábbiakban a Bakonyerdő Zrt. részéről kaptunk egy megkeresést egy VR alkalmazás lefejlesztésére. Ennek lényege az volt, hogy a területhez köthető Festetics-örökség nyomán a 18. és 19. századi paraszti élet egy részét hozzuk el a mai generációnak. A kiállított szerszámok ás interaktív játékok hatásosak lehetnek, de nem visznek bennünket vissza a múltba, míg egy virtuális valóság élmény megadja a lehetőségét. A VR alkalmazásban a lópatkolás és kenyérsütés művészetének elsajátítása mellett egy bognárműhelybe is betekinthetünk inasként, ahol a mester utasításait követve megmenthetjük Festetics gróf estélyét.
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Miért az Oculus Quest a legjobb VR szemüveg 2020-ban?

A VR szemüveg legfontosabb tulajdonságai:
- 4 érzékelőkamrával rendelkezik, amelyek segítségével a kontrolleket időbeli csúszások nélkül érzékeli
- a kontrollerek segítségével feltérképezi a teret, és megjegyzi, így bárhol használhatóvá válik az eszköz
- csak a headsetre és a kontrollerre van szükség, semmilyen külső érzékelőegység, kamera vagy vezeték nem szükséges a működéséhez
- megfelelő fejlesztési alapot biztosít saját üzleti VR alkalmazás létrehozására is
- a saját gyártású lencséknek köszönhetően a virtuális valóság élmény képi világa is elképesztő
Mindezeknek köszönhető jelenleg a piacon mind egyéni, mind pedig üzleti, akár kkv-k számára vállalati felhasználásra is ár-érték arányban az Oculus Quest a legjobb VR szemüveg 2020-ban. A jövőben a kontrolleket ujjkövetés fogja felváltani, az árak azonban normalizálódnak, ahogy a fogyasztói szektorban is egyre jobban elterjed a VR élmény igénye. A hazai piac még nem fejlődött ki vagy telítődött ilyen téren, így addig kell az innovációban részt vennünk, amíg még lehetőségünk van rá.