Az AR fejlesztés piaca az elmúlt években folyamatosan növekvő tendenciát mutatott, habár leginkább a kínai és az amerikai régiókban volt ez eddig a legészrevehetőbb. Ma már az AR technológia felhasználói piaca 400 millióra növekedett. Ennek oka pedig a felhasználhatóság rapid bővülése.

Az AR fejlesztés marketing lehetőségei
Mielőtt még belevágnánk az AR technológia lehetőségeinek kifejtésébe, fontos tudni, hogy miben különbözik a többi immerzív technológiától: Az AR a VR-ral és a Mixed Reality-vel szemben a valós környezetet használja alapul, és abban jelenít meg virtuális objektumokat egy szemüveg vagy telefon, illetve tablet kamerájának segítségével. Alapvetően AR fejlesztés szempontjából négyféle technológiát különböztetünk meg: iOS esetén az ARKit, Android esetén ARCore a fejlesztési felület, emellett ott van a Microsoft fejlesztése a HoloLens, és végül, de nem utolsó sorban az egyik legígéretesebb technológia a webAR. Az utóbbi időben a marketing és az e-commerce több területen is felfedezte a kiterjesztett valóság felhasználásának előnyeit, így most a példákon keresztül szeretnénk szemléltetni a technológia szerteágazó lehetőségeit:

Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kültéri reklámozás
Bármilyen utcán lévő plakát, poszter vagy hirdetőfelület egy link vagy QR-kód segítségével hirtelen AR marketing felületté változhat.

AR interaktív termékcsomagolás
Sok marketing ügynökség hangsúlyozza, hogy bizonyos esetekben a csomagolás ugyanolyan fontos, mint maga a termék. Nos, az AR fejlesztés által egy teljesen új funkciót adhatunk a termékcsomagolásnak, ami plusz információtól kezdve egy kis játékos feladványig bármi lehet.

AR Print marketing
Ennek a megoldásnak az előnyei, hogy bármely nyomtatott kiadványra használhatjuk bármilyen méretben kezdve a Direct Mailtől a képeslapokon át a szórólapokig. Az eredmény pedig sokkal magasabb vásárlói elköteleződés.

Az AR fejlesztés és az e-commerce
Ez a piac már a korábbiakban is fejlődésnek indult, hiszen már elkezdtek terjedni azok az alkalmazások, amelyekkel ruhadarabokat próbálhatunk fel telefonunk kameráján keresztül, vagy IKEA bútorokat helyezhetünk el az otthonunkban, hogy megnézzük, valóban a lakásunk részei lehetnek-e.

Expo standok és konferenciák
Manapság már rengeteg tényező közbeszólhat, amikor rendezvényszervezésről és azok megtartásról van szó. Miért ne lehetne mindezt online? Az AR technológia segítségével meg tudjuk mutatni mindazt, amit szerettünk volna, csak a nézők otthonuk kényelméből figyelhetik mindezt.
Az AR fejlesztés üzleti gyakorlati használata
Az egyik legegyszerűbb és legkönnyebb módszer, amellyel a KKV-k és a start-upok is bátran élhetnek, az az, hogy Direct Mail segítségével AR tartalmat is megosztanak a már meglévő ügyfeleikkel, vagy akár hírleveles marketing tartalom részeként is beépíthetik. A fogyasztó ezáltal akár azonnal streaming videókat is nézhet. Ezekhez CLM rendszereket is csatolhatnak a vállalkozások a konverziós adatok mérésére.
Ezekhez akár egy kiterjesztett valóság app vagy WebAR technológiát is használhatnak, illetve a megosztott kiterjesztett valóság tartalmakhoz akár hangeffekteket is tudunk csatolni, illetve 360 fokos látószöget is az eszköz kameráján keresztül.
De emellett AR kampányok indítása is lehetséges, csak nyitottnak kell maradnunk az ötletek felé. Emellett pedig azt is tudunk érdemes, hogy mely lehetőségeket használhatjuk fel, hogy az AR tartalmat kényelmesen elérhetővé tegyük a fogyasztóink számára. Nos, erre négy opció van jelenleg, amelyekkel egyszerűen át tudjuk őket navigálni az AR technológia felületére:
AR fejlesztés során a 360 fokos nézőpont mellett 2 és 3D grafikát is alkalmazhatunk, emellett MP4 tartalmat is, vagy akár átlátszó videókat.
QR kódok
A telefon kamerája automatikusa felismeri a QR kódot és felajánlja a hozzá tartozó weboldal megnyitását.
Közvetlen linkek
Ilyenkor a DM levélbe, vagy bármilyen webhelyes tartalomba közvetlen linket építünk be, érdemes a jobb konverziós ráta érdekében több social media csatornán is alkalmazni ezt.
Rövid hivatkozások
Ezt QR kód mellé érdemes beilleszteni. Ez akkor jó megoldás, ha a felhasználó nem szeretne QR kódot beolvasni, és ezt az opciót kényelmesebbnek találja.
NFC Chip
Ezek nyomtatott anyagok esetén kiválóan alkalmazhatók. A beépített NFC Chipet a közel tartott okostelefon érzékeli, és weboldalra irányítja a fogyasztót.

Miért webAR?
A webAR tulajdonképpen annyit tesz, hogy telefonunkon vagy táblagépünkön megnyitunk egy kapott linket, amely egyenes az AR fejlesztés szolgáltatására épített site-ra visz, és a kameránkon keresztül pedig már látjuk is a virtuális AR tartalmat. Az egyszerűsége mellett több előnye is van:
Hogyan tudunk Önnek segíteni az AR fejlesztés területén?
A webAR technológia lehetőséget ad arra, hogy bármely szektorban is dolgozzunk, ha kreatív és innovatív ötleteinket meg szeretnénk valósítani, és a WOW-faktort is belevinni a fogyasztóink számára az új termékünkbe, akkor költséghatékonyan és egyszerűen is meg tudjuk ezt tenni. Három csomagot fejlesztettünk ki az ügyfelek számára az igényelt szolgáltatásoknak megfelelően, de ezek természetesen személyre is szabhatók. A három csomag az ARlabel, az ARcard és az AReDM. Ha többet szeretne megtudni a fejlesztési lehetőségekről, akkor ide kattintva találja a részletesebb bemutatót.
Több mint 25 éves digitális marketing tapasztalattal rendelkezünk, emellett nem csak kliens, hanem szerver oldali supportot is biztosítunk.
