Az immerzív virtuális valóság nem csak a játékok világában jelent már üzleti potenciált. Az utóbbi hónapok gyümölcse egy újabb VR alkalmazás, amelyet a Bakonyerdő Zrt. számára fejlesztett csapatunk. A Bakonyerdő Zrt. igazi innovátornak számít hazánkban, hiszen B2B területen mutatja meg, hogy egy VR élmény piaci és marketingfogás is, és nem csak egy szórakoztató eszköz a mai fiatalságnak. Miután többezer hektárnyi területről gondoskodnak, azok történetei számtalan lehetőséget és ötletet adnak számukra. Korábban Festetics gróf birtokainak egy része is a mai erdőgazdálkodás területén volt megtalálható, így kézenfekvőnek bizonyult, hogy történetét újra felelevenítsék az ide látogatóknak.
A VR alkalmazás lényege, hogy három régi mesterséget próbálhatunk ki: patkót kovácsolhatunk, kereket készíthetünk a bognárműhelyben, illetve igazi kovászos kenyeret süthetünk egy parasztasszony irányításával. Mindezekhez természetesen segítséget is kapunk a meseterektől, és lépésről lépésre végigvezetnek a folyamaton. Ami a Festeticsekhez köti mindezt, hogy szegény gróf úr segítségére kell sietnünk, hiszen a Georgikon megnyitójára siet, de ha nincs megpatkolva a lova, vagy éppen a kocsijának kereke ki van törve, nem tud időben odajutni. Utolsó esetben pedig éppen őket várjuk haza az Intézet megnyitójáról egy nagy lakomára, és friss kenyeret sütünk a tiszteletükre.
Meseszerű VR élmény
A VR élmény megalkotásához fontosnak tartottuk, hogy korhűen ábrázoljuk a használt szerszámokat és a környezetet is. A Természet Háza Látogatóközpontban több kiállítási tárgy is van, amelyek között korabeli eszközök is szerepelnek. Méretet vettünk róluk a programozáshoz, illetve magunk is utánajártunk a folyamatoknak, hogy a lehető legszakszerűbben tudjuk mindezt létrehozni a meseszerűen megalkotott immerzív virtuális valóság világában, amelyet a rajzolt környezettel értünk el. A környezetet a VR fejlesztés során úgy alkottuk meg, hogy legyenek benne életszerű elemek, amelyek természetesebb érzést keltenek a játékosban. Ilyenek például a mesteremberek véletlenszerű mozdulatai, vakarózások, a pislogás és a fejmozgásuk. Emellett egy légy is megjelenik mindig a műhelyben, amely zümmögésével még életszerűbbé teszi a programot.
Festetics VR alkalmazás esettanulmány
A Bakonyerdő Zrt.-vel az első közös projektünk egy VR alkalmazás volt. Állami erdőgazdaságként szerettek volna a marketing és értékesítés területén egy új és innovatív terméket, amely jobban bemutatja a terület történelmét, ugyanakkor mégis érdekes és szórakoztató megoldás minden korosztálynak. A megkereséskor az ügyféligény alapján az immerzív technológiák felé fordultunk, végül a VR mellett döntöttünk, ugyanis a látogatóközpontban adottak a feltételek egy VR sarok kiépítésére.
Alkalmazás bemutatása
A kész VR alkalmazás a Festetics-kort igyekszik emberközeli és emlékezetes módon közelebb hozni a látogatókhoz. Ennek érdekében három foglalkozást, avagy mesterséget fejlesztettünk le, ahol a látogató az adott mester iránymutatásai alapján kell megoldja a fontos feladatot. Három ilyen mesterség közül választhatunk, amikor felvesszük a szemüveget: kovácsolhatunk patkót, készíthetünk kereket, illetve süthetünk kovászos kenyeret. Mindhárom feladat esetében fontos, hogy jól végezzük el a munkánkat, mert Festetics grófot segítjük ki általuk. Amellett, hogy történelmi részleteket is helyeztünk el az appban, a mesterségek szakmai bemutatása is pontos ismereteken nyugszik. A design azonban visszahelyez bennünket egy mesebeli környezetbe, így a kreativitás és a realitás tökéletesen kiegészíti egymást a VR térben. Az app fogadtatása nagy siker volt, emellett a Bakonyerdő Zrt. számára sikerült egy állandó bevételi forrást fejlesztenünk.
Festetics VR alkalmazás
Tekintse meg alkalmazásunk bemutató videóját!
A fejlesztés különlegességei közé tartozik a rajzfilmszerű design, és a mesterek folyamatos narrációja. A VR térben így végig segítségünk van az egyes lépések követésénél. Ennek köszönhetően bármilyen korosztály élvezni tudja a VR teret. Emellett a realizmus is megjelenik a VR műhelyekben és a konyhában is: elmegy az ablak mellett néha egy paripa, ahogy a melegben a legyek zümmögése is hallatszik, amit, ha szeretnénk, le is vadászhatunk a virtuális légycsapóval.
Hardver: Oculus Quest standalone VR szemüveg
Ami pedig a technikai hátteret illeti, a piacon található egyik legjobb VR szemüveg volt a fejlesztés alapja: az Oculus Quest. Mivel ez egy standalone VR szemüveg, a játékos bármilyen külső eszköz, kábel vagy kamera jelenléte nélkül élvezheti a játékteret. A szemüveg a konzolok segítségével feltérképez egy területet, amelyre berendezi a játékteret. Így bárhol felállítható és használható az eszköz. Emellett a használata kényelmesnek is bizonyult, és gyerekek számára sem válik esetleg elrettentővé a felszerelés, hiszen nem tűnik komoly setupnak. A VR fejlesztés során természetesen erre a standalone szemüvegre lett optimalizálva minden program, így azon tökéletesen és hiba nélkül fut. Az eredmény pedig egy meseszerű VR élmény, ami visszavisz bennünket a korai 19. századi Magyarországba.
VR fejlesztés
Az önállóan, mindenféle kiegészítő eszköz nélkül működő mobil VR eszközök elterjedésének köszönhetően a felhasználók egyre szélesebb köre nyer hozzáférést a VR szoftverekhez. Ebből adódóan a kereslet is folyamatosan nő az újabb, jobb, modernebb VR alkalmazások iránt. Elsősorban a marketing szegmenst vettük célba a VR fejlesztési megoldások közül.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.