Az Apple Vision Pro bemutatása nagy port kavart a tech világában: az Apple üzleti versenytársai realizálták lemaradásukat, a befektetők a lehetőségeiket, a fogyasztók pedig az életre kelt sci-fi fantáziájukat. Az Apple szemüveg induló ár 3500 dollár, így magától értetődő, hogy nem a nagyközönség számára lett tervezve első körben ez az AR/ XR headset. Jelenlegi állapotában, ahogy az előbb említettük is, befektetők, értékesítők, a marketing és a szórakoztatóipar lesz az, amely a legnagyobb hasznát fogja venni ennek a fejhallgatónak. Az alábbiakban pedig röviden kifejtjük, hogy mégis mire számíthatunk a B2B piacon az elkövetkező 1-2 év távlatában, avagy mit hoz számunkra az új Apple szemüveg.
Az Apple szemüveg vizualizációs ereje
A B2B szektor képviselőinek egymással történő interakciói sokkal inkább támaszkodnak adatokra, érvekre, grafikonokra, pénzügyekre és adminisztratív, illetve jogi kérdésekre. Az adatok szárazak, és nehéz őket demonstrálni a hagyományos módon úgy, hogy átjöjjön az adott kérdés fontossága vagy az adatok tényleges súlya. Vizualizációs technológiákat évtizedek óta használunk erre a célra, de a Vision Pro segítségével ez most egy teljesen új szintre emelhető. A hagyományos prezentáció helyett az Apple szemüveg segítségével egy immerzív képet vetítünk a kliens elé, ahol a grafikonok interaktívan mutatják be a gazdasági helyzetet, a cég éves bevételét vagy épp a piac éves változásait. A tények egyszerű közlése helyett partnerünket testközelbe helyezzük a szolgáltatásunk forradalmi erejével.
eCommerce és marketing az Apple szemüveg lencséin keresztül
Legyünk akár gyártók, akár viszonteladók, a termékek értékesítése mindig újabb és újabb kihívásokkal van teli. Ez fokozottan igaz akkor, amikor nem a végfelhasználónak értékesítjük az árucikkeket, hanem egy másik gyártócégnek, tehát szigorúnak business-to-business üzletkötés folyik. A Vision Pro segítségével most a termékmarketing is átalakulhat. Képzeljük el a szcenáriót, ahogy egy jegyautomatákat készítő cégnek mutatjuk be saját komponenseinket az Apple szemüveg lencséin keresztül: megjelenik a kioszk 3-dimenziós váza, amelybe egy érintéssel behúzhatjuk az összes általunk értékesített komponenst, mindez a felhasználó saját aktuális környezetébe integrálva. Egy kattintással pedig azok technikai jellemzői lenyíló menüként jelennek meg az ügyfél előtt.
A marketing és a sales a ma már hagyományosnak tekinthető digitális csatornákat a lehető legjobban kiaknázta. A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság technológiák új platformot adtak ezeknek a területeknek, ahol kreatívan szárnyalhattak az új ötletek. A Vision Pro mindezeket valósággá váltja. A kiállítások és expok tipikus példái ennek: több száz vállalat, több ezer ember; kitűnni a tömegből pedig egyre nehezebb. Egy ilyen segédeszköz, mint az új Apple szemüveg, azonnali figyelmet és érdeklődést vált ki az elhaladó csoportok között. Egy ilyen eszköz láthatóvá teszi a standot, az innovatív bemutató pedig garantáltan emlékezetes élményt nyújt a résztvevőknek.
Az immerzív technológiák képviselik a jövőt
A fenti kijelentésünket akár merésznek is nevezhetnék, azonban, ha így gondolják, nagy hibát követnek el. A piacot uraló vállalatóriások már évtizedek óta foglalkoznak az immerzív fejlesztések lehetőségeivel: a META-vá alakuló Facebook Mark Zuckerberg vezetésével „létrehozta” a metaverzumot, amely habár egy sajátos interpretációja a virtuális térnek, a piacon ők uralják ezt a területet; a Google hiába próbál versenyben maradni, eddig egyik terméke sem állt fel a porondra; az Apple pedig most alkotta meg a piac leginnovatívabb és egyben legemberközelibb immerzív szemüvegét, amelyet el tudunk képzelni. A tech világ hatalmasait nem követni pedig üzleti ballépés lenne, ezt teljes magabiztossággal kijelenthetjük. A siker kulcsa tehát, ha időtálló sales és marketing támogató, kreatív ötleteket és szoftverfejlesztéseket készítünk, amelyek ügyfélspecifikus megoldásokat jelentenek és folyamatosan alkalmazkodni képesek az aktuális technológiai trendekhez. Így a legújabb eszközökhöz is. Mi legalább is ezt valljuk már több mint 30 év sikeres piaci jelenlét után is.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.