Egy-egy projekt indulásakor az előzetes tervezésnek van a legnagyobb szerepe. A kezdeti ötlet formálódása után a budget kalkulációja és a piacra lépés megtervezése következik. Az ötlet, amelyet megvalósításra szánunk igényel egy technológiát, amellyel életre hívjuk. A fejlesztés magával hozza a munkaórákat és a költségeket, amikkel mindezt lefedjük. A piacra lépés pedig egy marketingstratégiát igényel, amely a terméket értékessé teszi a fogyasztó szemében. Ez az ideális elképzelés, azonban tapasztalataink alapján sokszor félrecsúszik ez a folyamat, aminek a pénzünk és az időnk látja kárát. Az alábbiakban fejlesztési területekre bontva felvázoltuk, hogy miket kell szem előtt tartanunk egy stratégiai tervezés során.
Mobil applikáció fejlesztés
Technológiai megközelítés
A fejlesztés technológiai megválasztása kritikus pontja a stratégiai tervezés során, ugyanis az összes többi szempontra mély kihatással van. A hibrid és a natív fejlesztés közötti különbségek mind fejlesztési időben, mind pedig költségekben erősen kiütköznek:
A hibrid technológia mindkét (android és iOS) platformra történő egyidejű fejlesztést, míg a natív külön-külön történő munkafolyamatokat jelent.
Natív fejlesztés esetén két fejlesztőcsapatot tanácsos foglalkoztatunk. Ez időben azonban hosszabb lehet, mind a hibrid fejlesztés.
A hibrid fejlesztéseket azonban nehezebb optimalizálni és több hiba/bug csúszik a kódba. Ez véget nem érő bugfixet jelent.
Üzleti tanács
A natív fejlesztés habár több költséget jelent, végeredménye viszont egy minőségi termék, amely kevesebb utómunkát igényel.
Költségek és budget
A budget alakulására nagy hatással van, hogy melyik fejlesztési technológiát választjuk. Ez azonban egy olyan kritérium, amely elég rugalmasan alakulhat, illetve növekedhet a projekt lefutása közben. Amire tehát érdemes figyelnünk, az a következő:
Az applikáció tulajdonságainak pontos meghatározása
Az egyes funkciók beépítése nem csak fejlesztői tudást igényelhet, így ha tisztában vagyunk a technikai háttérrel, a bevont kompetenciákkal és azok munkabérével is tudunk kalkulálni.
A pontos stratégiai tervezés segít felkészülni a nem várt költségekre
Hagyjunk mozgásteret az egyes elemeknek. 10-20% költségbeli eltérést érdemes hozzátennünk már az elején, hogy a nem várt kiadásokat is könnyen fedezni tudjuk.

Piackutatás
Minden ötlet megszületésekor fel kell merülnie bennünk a kérdésnek, hogy mi vagyunk-e ezzel az elsők. Ha igen, és piaci rést is találtunk az ötlettel, hatalmas előnnyel indulunk: nincsenek versenytársak. Ha viszont nem mi vagyunk az elsők, a legfontosabb kérdés, amit feltehetünk, hogy mi teszi különlegessé a piacon a mi termékünket (unique value proposition). A piackutatás erre is választ adhat, hiszen a versenytársak termékeinek elemzése és annak saját fejlesztésünkkel történő összehasonlítása kritikus pontokra világíthat rá.
Marketingstratégia
A marketingstratégia felépítése a projekt azon része, amelyet az összes korábbi szempont alapjaiban befolyásol:
Ütemezés
Nem csak a mai világban, de mindig is aranyszabály volt a határidők tartása. Az ütemezés tulajdonképpen erről szól: hogyan bontsuk le a projektet részfolyamatokra, amelyeket teljesítve minden határidőt tartani tudunk:
Ez abban segít minket, és az ügyfelet is, hogy problémák felmerülése mellett is képesek legyünk időben végezni a folyamatokkal.
Immerzív fejlesztés
Technológiai megközelítés
Immerzív fejlesztések esetén a technológiai megközelítés komplexebb kérdéskörnek bizonyul. Az immerzív technológiák még mindig valamelyest újdonságnak számítanak, emiatt a megfelelő elválasztás és beazonosítás laikusok számára nem feltétlen egyértelmű. Az immerzív fejlesztések emellett kombinálhatók és az XR (kibővített valóság) is egyre több üzleti lehetőséget rejt. Amellett, hogy az immerzív fejlesztések lebilincselő felhasználói élményt nyújtanak, komoly befektetést is jelentenek. A fejlesztésük összetettebb tudást igényel, hiszen az immerzív tartalom mellé ugyanúgy szükség van egy webes vagy mobil applikációs háttéralkalmazásra.
Printosh kisokos:
Tapasztalatink azt mutatták, hogy a legtöbbször használt VR (virtuális valóság) és AR (kiterjesztett valóság) technológiák mai napig tisztázatlan fogalomként élnek a köztudatban, legalább is technikai szempontból. Ahhoz, hogy elkezdődjön egy stratégiai tervezés, ismernünk kell a technológiák képességeit és határait, és legtöbbször itt csúszik el az ötletelési, később pedig a projekttervezési folyamat.
K+F szektor
A K+F szektor fejlesztései és újdonságai remek táptalajt jelentenek az immerzív fejlesztések bevonására is, azonban több keretrendszer is szabályozza a technológiák felhasználását is. Az orvostudományban például remekül lehet használni az immerzív fejlesztések vizualizációs lehetőségeit, azonban természetesen állami támogatásokat és projekttámogatásokat is lehet kérni ezekre a fejlesztésekre. Fontos tehát tájékozódnunk a lehetőségekről és a keretszabályokról, ugyanis jelentős támogatásokhoz juthatunk ötletünk megvalósításához.
Költségek és budget
Az immerzív fejlesztések alapvetően bonyolultabb technológiák, és mint említettük, az alap AR / VR / XR fejlesztés mellett egy mobil applikációra, tehát szoftveres támogatásra is szükség van. Mit jelent ez számunkra?
4-6 fejlesztő
Átlagosan 4-6 fejlesztőre lehet szükség, valamint a munkafolyamatok is hosszabbak.
Ahol spórolhatunk
A megfelelő ütemezéssel és technológiai meghatározásokkal pénzt és időt takaríthatunk meg.
Standalone megoldások:
VR fejlesztés esetén mindenképp érdemes megfontolnunk, hogy PC vagy pedig standalone megoldás mellett döntünk. A fejlesztés horderejétől függően kell megválasztanunk a technikai hátteret, hiszen mindkettőnek megvannak a maga előnyei. A PC alapú VR fejlesztések nagyobb felbontást és magasabb teljesítmény bírnak el, míg a standalone megoldások felhasználóbarátabb lehetőséget nyújtanak.
Webfejlesztés
Technológia kiválasztása
Webfejlesztés területén a legfontosabb technológiai kérdés, hogy milyen keretrendszert választunk a website-hoz/ egyedi fejlesztést alkalmazunk. Mi a B2B szektorban is a CMS keretrendszerek mellet tettük le a voksunkat.
Rövidebb fejlesztési idő
Fele annyi idő alatt lefejleszthető általuk egy teljes website, mint egyedi megoldások esetén.
Rendkívül népszerű
Rapid módon fejlődnek és a legnagyobb cégóriások is bizalmat szavaztak például a WordPress vagy a Magento megoldásainak.
Egyedi megoldások
Egyedi backed, frontend vagy admin felületet is létre lehet hozni bennük, és számtalan megoldás van arra, hogy saját cégünk arculatára formáljuk.
Ütemezés
Az ütemezés webfejlesztés során több egymással párhuzamos feladatot is magában foglalhat. Amire szükségünk lehet a fejlesztők mellett:
Tehát több olyan munkafolyamat zajlik, amelyeket egy időben, párhuzamosan szükséges mérföldkövekre és sprintekre osztanunk. Így tudunk a leghatékonyabban haladni.
Marketingstratégia
Az, hogy milyen marketingstratégiát választunk, attól is függ, hogy meglévő vagy épp induló site-ról van szó, így például szükség van-e rebranding folyamatra vagy új irányok meghatározására. A SEO is ugyanúgy lehet a marketingstratégia része, ahogy a PPC (pay-per-click) hirdetések, a social media kampányok, vagy egy landing oldal létrehozása, amely figyelemfelkeltő jelleggel már hetekkel az indulás előtt elérhető a nagyközönség számára. Az üzleti szektor nagyban meghatározza a marketingstratégiát, hiszen mindegyiknek van sajátja. Ha ezt tanulmányozzuk és tudatosan tervezünk vele (stratégiai tervezés), hamar felfuttathatjuk a weboldalunkat.
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Keresőoptimalizálás
A SEO sokszor még mindig téves megítélésekkel övezett terület. Logikára és algoritmusokra épül, mégis „láthatatlan kéz” jelleggel tevékenykedik, és kicsit megfoghatatlan üzleti szegmens. Az eredményei és szükségessége azonban vitathatatlan.
Technológia kiválasztása
Keresőoptimalizálás esetén a technológia kiválasztása leginkább azt jelenti, hogy
Természetesen akkor vagyunk a leghatékonyabbak, ha mindegyikkel foglalkozunk, ugyanis ezek nagy mértékben összefüggnek. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy minden ügyfél és weboldal más, így mindegyiknél gyedi megoldásra van szükség.
Költségek és Budget
A SEO alapvetően egy hosszabb folyamat, hiszen az első eredmények 4-6 hónapot követően lesznek láthatók. A befektetés tehát akkor térül meg, ha hosszabb távra tervezünk, azonban így is lényegesen olcsóbb, mint a PPC (pay-per-click) kampányok. A PPC inkább rövid távú megoldásként érvényesül, a SEO pedig később hozza meg az eredményeket. Az első egy év után már jelentős forgalomnövekedés érhető el, ami pénzben mérhető plusz profitot jelent.
Digitális Reklámügynökség
Mit értünk digitális reklámügynökség alatt?
A digitális ügynökségek a mai világ marketingügynökségei, amelyek a digitális és a social media csatornák marketingstratégiáira specializálódtak. A különböző iparágak azonban különböző social felületeket preferálnak. Ez főleg azonban a B2C szektorra jellemző. B2B területen nehezebb lehet a digitális kommunikálás, főleg a niche szektorok számára. A B2B kommunikáció emiatt egy teljesen új irányt vett: digitális bemutató anyagok, prezentációk, immerzív fejlesztések, closed loop marketing rendszerek. A digitális marketing ügynökségek itt mozognak igazán otthon.
Havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás
A SEO sajnos sosem önműködő, és a Google trendek változása, valamint az újabb algoritmusok mindig befolyásolják az aktuális helyzetet. A nagyobb projektek is delegált munkanapok formájában működnek egy ügynökségnél, ami azt jelenti, hogy heti/kétheti rendszerességgel ugyanazon a napon haladnak a munkafolyamatokkal. Ezzel biztosítva van a rendszeresség, valamint a határidők betartása is.
Offline vs Online marketing ügynökségek
Az offline ügynökségek leginkább az úgynevezett papír alapú médiafeleületeket tudják kezelni, azaz mindent, ami a helyszíneken/boltokban található: brosúrák, szórólapok, promóciós felületek, névjegykártyák stb., emellett arculattervezésben segítenek és egy átfogó offline marketingkommunikációban. Manapság azonban ez az online felületek nélkül nem működik. Lehetetlen megkerülnünk a social media felületeket vagy azt, hogy weboldalunk legyen. Ezen felül a figyelem megragadására már olyan érzékegyüttest kell biztosítanunk a célközönség számára, amely kizárólagos papaír alapú, tehát a hagyományos módszerekkel már nem megugorható mérce. A legtöbb vállalkozás így nem támaszkodhat kizárólag egy offline ügynökség segítségére.
Mit nyújt egy online reklámügynökség?
Online reklámügynökségként specialitásunk a website-on való kommunikáció, a webes arculattervezés, a különböző blogpostok és tartalmak személyre szabása és a mindezekkel összekötött keresőoptimalizálás is. Ezeken felül mi évek óta foglalkozunk CLM rendszerek fejlesztésével (ebrosúrák) is. Az immerzv fejlesztések, ezen belül is a VR és az AR is erős ágazattá nőtte ki magát, amelyben már biztonsággal és szakértelemmel mozgunk. Ezek a technológiák marketing területen nagyon magas hatékonysággal dolgoznak. A digitális kommunikáció palettája azonban igencsak széles skálán mozog, de naprakész marketing ügynökségként mi kiismerjük magunkat ebben. Kiválasztjuk az ügyfélhez leginkább illő stratégiát, amelyet rendszerszinten támogatunk a folyamat során.