A SEO 2022-es változásait a Google algoritmusainak új preferenciái alakítják. A SEO guruk kilenc szempont alapján csoportosították ezeket a változásokat, mi pedig röviden összefoglaltuk és három nagyobb szekcióba kiválogattuk a legfontosabbakat.
Core Web Vitals – a webalapelemei
A Google minden ilyen ciklusban meghatározza, hogy mely faktorokat veszik figyelembe a leginkább a találati lista sorrendjének kialakításakor. Az új trend három ilyen alapelemet határozott meg:
- Largest Contentful Paint (LCP) – ez tulajdonképpen azt vizsgálja, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldal fő tartalma
- First Input Delay (FID) – azt az időt méri, amikor a felhasználó először lép interakcióba a webhellyel (vagyis amikor rákattint egy hivatkozásra, megérint egy gombot) addig az időpontig, amikor a böngésző ténylegesen képes reagálni arra az interakcióra
- Cumulative Layout Shifts (CLH) – azt méri, hogy egy weboldal mennyit változik váratlanul élete során. Például, ha egy webhely látogatója betöltött egy oldalt, és olvasás közben betöltődik egy szalaghirdetés, és az oldal lefelé ugrik
Emellett a három fő mérőszám mellett a keresőoptimalizálás 2022-ben továbbra is nagy hangsúlyt fektet a reszponzivitásra, a biztonságos böngészésre, a https titkosításra és arra, hogy nincsenek tolakodó, közbeiktatott hirdetések az oldalon.
Szövegrészek a találati listán
Az utóbbi időben észrevehettük, hogy a Google találati listája nem csak linkekből tevődik össze és az alattuk levő metaleírásokból, hanem adott szövegrészek, és kérdés-válasz alapú megjelenítéseknek is egyre több teret hagy. Ez az új preferencia egy másfajta SEO megközelítést igényel. Mit jelent ez a gyakorlatban?
- Az elkészített tartalmat érdemes rövidebb szegmensekre bontani, hogy az adott szubszekciók kiemelhetővé váljanak a böngésző számára.
- A hosszú formátumú tartalom pont emiatt a változás miatt kevésbé lesz preferált a ranking során.
SEO 2022 kisokos
A video és a képi tartalom szintén egyre populárisabbá vált a Google algoritmusai számára. A mai találati eredmények 55%-a tartalmaz valamilyen mozgóképes anyagot. A tendencia tehát tisztán látszik, így még jobb időben felszállni a „trendvonatra”.
SEO 2022-ben: domain autoritás átalakulása
A domain hitelesség és jogosultság legfontosabb mérőszáma a linkek és azok minősége volt. Ez most szintén változik, ugyanis a képbe került az E-A-T , Expertise (szakértelem) – Authoriativness (jogosultság) – Trustworthiness (hitelesség).
Az E-A-T már évek óta a Google keresési irányelveinek része, azonban most nagyobb fontosságot kap. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a megbízható, információban gazdag, releváns tartalom fog előrébb kerülni a találati listában, és ezt az is befolyásolja, hogy az oldal, amely publikálja, szintén rendszeresen posztol a témában. Ezért például az egyik hasznos tipp, hogy a keresőoptimalizálás 2022-ben nagyban fog támaszkodni a kutatásokon és hiteles adatokon nyugvó tartalmakra.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.