• 2022. 05. 02.
  • 3 perc

A ’Call-to-Action’ kifejezés hosszú ideje része a digitális marketing szótárának, az eszközkészletének pedig annál is fontosabb eleme, mert általa mérhető statisztikák kerülnek a szakemberek kezébe. Nem régiben azonban megjelent a CTV is, azaz a ’Call-to-Value’, ami társához képest egy személyesebb megoldási formulát javasol a lead generálásra. A ’Call-to-Value’ megjelenése azonban nem azt jelenti, hogy leáldozott a CTA ideje, és minden digitális céges formulában ki kell cserélnünk ezt a módszert. Mindkettőnek megvannak az előnyei, és a marketing/sales kampánytól függően kell eldöntenünk, hogy melyikre hagyatkozzunk a projekt során.

Mi az a CTA?

CTA marketing

Mielőtt még összehasonlítanánk a CTA marketing és CTV marketing stratégiákat, szeretnénk tisztázni a ’Call-to-Action’ fogalmát is. A ’Call-to-Action’ jelentése magyarul cselekvésre való felszólítás, a szó szerinti fordítás azonban nem igazán adja vissza a fogalom lényegét. Valóban az a funkciója ezeknek a szövegeknek és kattintható felületeknek, hogy a célközönség további cselekvést végezzen a csupán passzív megfigyelői szerepen túl. Azonban leginkább lead generálásra alkalmas, nem feltétlen teremt azonnal fogyasztókat. Tipikus példái ezeknek az e-mail kampányok és a hírlevelek. Minden hírlevélben található egy CTA gomb. Minden jó CTA felületnek két szükséges kritériuma van: jól látható és kiemelkedő design, emellett pedig rövid tartalom, ahol minden szó tudatosan van elhelyezve és megszerkesztve.

Díjmentes konzultáció és SEO audit

Lépjen velünk kapcsolatba!

SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálással ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

CTA versus CTV

A CTA jelentése ugyebár valamilyen cselekvésre való felszólítást jelent. A ’Call-to-Value’ ezzel szemben egy kicsit összetettebb fogalom, de a gyakorlatban nem működik sokkal másképp, mint „egyszerűbb” társa. A ’Call-to-Value’ lényege, ami nevéből is adódik, hogy értéket teremtve hívja fel a célközönség figyelmét. Egy tipikus példa lehet egy blogoldal hírlevelében az alábbi ’Call-to-Value’: „Kezdd el már most a saját történeted!”. A felhívás személyesebb és valamilyen értéket közvetít a célközönség felé. Az érték ez esetben az önkifejezés és az írói élmény, amelyet a weboldal felajánl fogyasztóinak. A logika természetesen e mögött az, hogy érzésekhez köti az eladás sikerességét, amely mindig is bevált módszer marad a marketing és sales területén.

Melyiket érdemes használni?

A ’Call-to-Action’ és a ’Call-to-Value’ jogosultsága is megvan a digitális marketing piacán. Azt, hogy melyiket használjuk, az e-mail formula és a kampány célja dönti el. A ’Call-to-Value’ mindenképp egy színesebb megoldást kínál, főleg, ha a cél, hogy minél több leadet generáljunk, és a valódi kapcsolatteremtés az elsődleges cél, nem pedig a vásárlásra való ösztönzés. Azt viszont ne feledjük el, hogy a megfelelő CTA gomb vagy CTV üzenet sem fog csodát tenni, ha maga a tartalom, amelyet fogyasztóink elé tárunk, nem tükrözi számukra ugyanazt az értéket, amit mi szeretnénk hozzájuk eljuttatni. A CTA marketing és a CTV marketing is a szolgáltatásunkra/termékünkre épül, és arra az üzenetre, amelyet a vállalkozásunk képvisel. E köré építjük fel a kampányokat, és a ’Call-to-Value’ felületeket is.

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube