A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. Alapvetően ez azt jelenti, hogy az idei évtől már a site-unk mobilos felületét fogja megvizsgálni legelőször a Google a feltérképezés során. Így ez mit jelent számunkra? Nos, ha nem megfelelő a weboldalunk mobilos felülete, akkor a Google hátrébb sorol bennünket. A keresőoptimalizálás trendek 2020-ban így az MFI-ról szólnak.

Mit jelent valójában a Mobile-First Indexing?

Alapvetően a név egy kissé hibás, hiszen nem az indexing folyamat az, amivel elindult a site-ok mobil verzió szerinti rangsorolása, hanem már a crawling során is a mobilos verzió lett az elsődleges. Ez azt jelenti, hogy a Google amikor besorol egy oldalt, akkor a mobilos verzióját térképezi fel felhasználóként. Ezt egyébként Search Console-ban az URL Inspection résznél le is tudjuk ellenőrizni, mert ha a „Crawled as” résznél azt találjuk, hogy „Googlebot Smartphone”, akkor a mi weboldalunk is az okostelefonos megjelenítés alapján lett indexelve, majd pedig rangsorolva.

Nyilvánvalóan ez azonban egy megalapozott és alátámasztott lépés volt a Google részéről. Az utóbbi években többszörösére nőtt az okostelefonos böngészések száma, és statisztikailag bőven meghaladta az asztali gépes organikus keresések számát. Már korábban is figyelmeztetett és tájékoztatott ezen szándékáról a Google, azonban egészen eddig nem került reflektorfénybe ez a változtatás. Hogy miért? Mert nem közeledett a határidő, ami 2021 márciusa, amely után már csakis ezt a módszert fogja alkalmazni a Google keresőmotorja.

Keresőoptimalizálás trendek 2020-ban: reszponzív weboldal és design

Alapvetően ez a következő helyzetekben lehet probléma. Az első az, amikor nem rendelkezünk semmilyen mobilra optimalizált verzióval. Ilyenkor a Google természetese az asztali webes felületet tekinti meg és az alapján végzi el az indexelést, viszont a rankingnél már hátrébb fogja sorolna a weboldalunkat azokkal szemben, akik viszont van mobilra optimalizált felülete. A következő eset az, amikor van mobilbarát felület, az azonban teljesen más, vagy eltérő a webes felülettől. Nos, a Google ezt sem szereti, ugyanis neki plusz erőforrást igényel, hogy külön indexelje mobilos kereséshez a mobilos verziót, míg az asztali verzióhoz a hozzá tartozó webes felületet. A Google keresőoptimalizálás 2020-ban ezt hátrányként kezeli.

Alapvetően a legjobb megoldás a reszponzív design. Ez azt jelenti, hogy az asztali felület teljes egészében megegyezik a mobilossal, de nyilvánvalóan mobilos kijelzőre és azon méretarányokra van szabva. Emellett fontos, hogy a két felületen a tartalmak is megyezzenek, ez viszont reszponzív weboldal esetén nem jelent problémát. A UX/UI Design részben azzal is foglalkozik, hogy a weboldalunk mobilos verziója ugyanolyan megtervezett és a fogyasztó által élvezhető legyen, mint a nagyobb képernyős verziója.

Havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás

Manapság a sikeres céges weboldal készítés komplex feladattá nőtte ki magát: webfejlesztők, vizuális tervezők (UX design) munkái, amelynek ma már nélkülözhetetlen eleme a keresőoptimalizálás (SEO) és a konverzióoptimalizálás (CRO).

Crawling, Indexing, Ranking

Ahogy látjuk tehát a Google világszinten áttér a Mobile-First Indexing megoldásra. A reszponzív megoldások során a következő feature-ökre érdemes odafigyelni, amelyek segíthetnek website-unk mobilos verziójának tökéletesítésében:

  • Tartalom paritása: az asztali és a mobilos verzió tartalmai megegyeznek
  • Gyors betöltés mobilról: a Google az oldal megjelenítésének sebességét is vizsgálja, amely befolyásolja a rankinget
  • Videó és képi tartalmak: megfelelő minőség és megjelenítés, mozgóképi tartalmak ugyanúgy lejátszódnak mobilos eszközön, mint asztali webes felületen.
  • Különböző URL a mobilos és az asztali verzió esetén
  • Tartalom elrejtésére CSS-el történjen: az ezzel a módszerrel elrejtett tartalmat a Google még látja a crawling során

Az indexing során a weboldalunkat a metáknak, az off-page SEO-nak és a tartalomnak megfelelően kategóriákba sorolja, az indexeli a Google, amely után a ranking során a különböző keresési kifejezésekre megadott találati oldalon jelenik meg az oldalunk. Minél jobb munkát végzünk, annál előrébb, és ha benne vagyunk az első 10-ben, akkor a keresők 96%-a fog találkozni a hozzánk tartozó URL-el. Amint látjuk, a keresőoptimalizálás trendek 2020-ban jelentősen átalakulnak majd. A mai gyorsan változó körülmények miatt, ahol a home-office és a különböző mobil eszközökről történő munkavégzés és böngészés válik a leggyakoribbá, nekünk is érdemes belevágni a szükséges változtatások megkezdésébe, ameddig még ténylegesen el nem érjük az utolsó határidőt is.

Keresőoptimalizálás trendek 2020 – keresőoptimalizálás a gyakorlatban

Hogyan fogja ez átalakítani azt a keresőoptimalizálási trendet, amit eddig ismertünk? Az első, ami meg fog változni, hogy a technikai és az off-page SEO módszerei változnak meg az MFI miatt. Nagyobb hangsúlyt kap a mobilos felület, amelyen ugyanúgy a metákat és az URL-eket a megfelelő kulcsszavakkal szükséges ellátni. Azonban ezek is változnak. A kulcsszavak kiválasztásánál már a legtöbb program azt is vizsgálja, hogy mobil eszközön és asztali böngészés során mely kifejezésekre keresnek rá az emberek ugyanabban a témában. Ezek nem feltétlen egyeznek, más a sorrend más az erősség. Ezek alapján a fókusz kulcsszó és a long-tailek kiválasztása is más irányt vesz.

Alapvetően nem bonyolult változtatásokról van szó, azonban hazánkban a SEO, avagy a SEO szolgáltatás még mindig nem olyan népszerű és elterjedt marketing megoldás, mint a „nyugati világban”. Ezzel a változtatással azonban a Google rákényszeríti a vállalkozásokat, legyen az multi vagy a KKV szektorhoz tartozó, hogy az új generáció által napi szokássá váló mobilos böngészést komolyan véve ez legyen az elsődleges szempont a SEO-stratégia kialakítása során. Azt a kérdést viszont, hogy jelenleg hol áll a weboldalunk, mely változtatásokra lenne szükség, és mennyire sikeres az organikus csatornán, egy SEO audit képes csak megválaszolni. Mi erre is tudjuk a megoldást!

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775 marketing@printosh.hu
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775

marketing@printosh.hu