• 2022. 07. 11.
  • 7 perc

A 2022-es év minden téren izgalmas és változásokkal telinek ígérkezik eddig, és ebbe beletartozik az üzleti szféra is. A fogyasztói standard az egekbe szökött, és a tartalomgyártóknak fel kell zárkózni, ha tartani akarják velük a lépést. Így egy kis útmutató gyanánt pontokba szedtük a legújabb trendeket, amelyek az idei marketing stratégia meghatározó elemeit képezik.

seo 2022

Célvezérelt marketing stratégia

A célvezérelt marketing nem újdonság, hiszen az utóbbi tíz évben is velünk volt, azonban az utóbbi időben erőteljes társadalmi változások zajlottak a környezetünkben, amelyek megkövetelték a márkáktól a szociális értékek melletti elköteleződést. Gondoljunk csak a #meetoo, a Black Lives Matter, a klímaváltozás vagy épp az újrahasznosítás problémáira. A fogyasztóknak egyre fontosabb lett, hogy tudatosan vásároljanak. Ennek pedig része, hogy értéket képviselő márkákat preferálnak.

Mindez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak nem szabad figyelmen kívül hagyniuk a társadalmi eseményeket: figyelnünk és reagálnunk kell. Mindezt nem csak a kommunikációnkban, hanem a szervezet belső működésében is képviselnünk kell. A hitelesség döntő tényező, ugyanis egy márka annak elvesztésekor akár véglegesen feladhatja piaci ambícióit. A szociális kérdések már nem csak privát, hanem üzleti értékek is.

Marketing kisokos

A célvezérelt marketing stratégia tervezés azt jelenti, hogy a vállalkozás/cég olyan szociális és társadalmi kérdések köré szervezi a külső kommunikációját, amely az általuk képviselt értékekkel is megegyezik. Ez tulajdonképpen arra szolgál, hogy mélyebb és hitelesebb kapcsolat kialakítására legyünk képesek a fogyasztói bázisunkkal.

Statisztika

A Deloitte 2022-es marketing kutatása alapján globális szinten a fogyasztók 57%-a jelezte, hogy sokkal lojálisabbak azokhoz a márkákhoz, amelyek elköteleződést mutatnak a szociális egyenlőtlenségek és a globális problémák leküzdésében.

Díjmentes konzultáció és SEO audit

Lépjen velünk kapcsolatba!

SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálással ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Egy cookie-k nélküli weboldalstruktúra

A Google már 2020 februárjában bejelentette, hogy megváltoztatja a böngészője cookie politikáját. Ez azonban az elmúlt pár hónapban lett újra felkapott, amikor is a vállalatóriás bejelentette, hogy nem fogják támogatni a harmadik féltől származó sütiket (third party cookies). A Google számára ez nem jelenti azt, hogy nem gyűjtik tovább a felhasználók adatait, egyszerűen csak módszert és eszközt váltanak. A marketingesek jelentős része azonban aggódni kezdett: a HubSpot felmérése szerint 41% szerint a legnagyobb kihívásuk az adatgyűjtés megoldása lesz a következő időszakban.

A Google számára ez szükséges lépés volt, két okból is: az Apple is a Mozilla már régebben meglépték ezt, így a versenytársaihoz képest lemaradásban volt, illetve a fogyasztók részéről egyre nagyobb volt a nyomás az adatvédelemre. De mit jelent ez a hirdetők és a marketingesek számára? Alternatív megoldásokat. A SEO nagyobb szerepet fog kapni a jövőben, emellett a személyesebb, emberközeli adatgyűjtési opciók szerepelnek a lista élén, pl. a chatbotok és a kérdőívek.

Marketing kisokos

A harmadik féltől származó sütik azok a cookiek, amelyeket a fogyasztó számítógépén helyeznek el. Azok a sütibeállítások, amelyeket egy weboldalra érkezésről fogadunk/utasítunk el, az első féltől származók, míg a harmadik féltől származók az általános online tevékenységünket követik le, így például a gyakran látogatott weboldalakat, vásárlásokat stb. Ezeknek fényében jelennek meg például hirdetések is számunkra a webfelületeken/social media platformokon.

Az AI szerepe erősödik – digitális marketing stratégia 2022-ben

Jelenlegi statisztikák alapján a globális tartalomgyártás körülbelül 30%-a mesterséges intelligencia segítségével készül. Ez azt jelenti, hogy már most is versenyzünk olyan weboldalakkal, ahol nem csak emberek által, manuálisan készített tartalom van elhelyezve, hanem AI által generált is. Mindezt az is magyarázza, hogy megváltoztak a fogyasztói preferenciák és elvárások is.

Az tartalomfogyasztás hatalmas méreteket öltött, és folyamatosan versenyzünk a célközönség figyelmének megszerzéséért, majd pedig megtartáséért. Egyre minőségibb, érdekesebb, eredetibb tartalmakat gyártunk, aminek az eredménye, hogy az megugrásra váró mérce egyre csak magasabban helyezkedik el. Az AI segíthet is nekünk ebben, ugyanakkor azok számára, akik nem szeretnének élni a lehetőséggel, tovább nehezíti a versenyt.

A SEO és a tartalommarketing is változik

Keresőoptimalizálás 2022-ben

Kétségtelen, hogy a tartalommarketing az egyik legszínesebb és legváltozatosabb ágazat. A trendek gyakran változnak, ahol az apró új irányok is merőben befolyásolhatják a marketingesek bevett praktikáit. A SEO fontosságán ez azonban sosem változtatott: létfontosságú összetevő a tartalommarketingben. Az utóbbi években a Google például bevezette a kérdés-válasz megjelenítést a találati oldalak elején.

Ez arra késztette a tartalomgyártókat, hogy hasonló formulában készítsék el a tartalmukat, ezzel kedvezve a Google algoritmusnak. A hangalapú keresés is hasonló „újdonság”, amely újabb strukturális változtatásokra készteti a marketingeseket. A 2022-es év SEO trendjeiről készítettünk egy kiterjedtebb cikket, amelyet itt találnak meg.

Flywheel marketing stratégia (from marketing funnel to marketing cycle)

A HubSpot mindig is a marketinginnováció vezető szereplője volt, és egyik legújabb praktikájuk a „flywheel” koncepciója. A marketing ciklus lényege, hogy az eladási /értékesítési folyamat nem áll meg azon a ponton, amikor a célközönség tagja (lead) vásárlóvá (customer) válik. A folyamatnak tovább kell működnie fogyasztói szinten, és a saját célközönséged lesz az újabb márkanagyköveted, akik újabb leadeket generálnak neked. Ezáltal az újabb lead-ek közül újabb vásárlók lesznek, akik szintén továbbadják a márkáddal kapcsolatos tapasztalatokat más potenciális fogyasztóknak.

Emellett lényeges eleme a „flywheel” koncepciójának:

  • A marketing folyamat felgyorsítása; azaz azokon a pontokon támogatjuk meg a marketingstratégiát, amely a legjobb eredményeket produkálja számunkra. Ez azonban egyénileg változó.
  • Kiszűrni azokat az elemeket, amelyek lelassítják a sikeres marketingfolyamatot. Ez lehet a lassú válaszadási idő, valamilyen belső strukturális probléma etcetera. A lényeg, hogy minél gördülékenyebben működjön a gépezet.
  • Mekkora célközönséggel/fogyasztói körrel rendelkezel, tehát hány „márkanagyköveted” van.

A „flywheel” koncepciójáról készítettünk egy mélyrehatóbb cikket, amelyet itt találhatnak meg.

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube