Melyiket ajánljuk a B2B szektorban?
A Meta Quest 3 VR headset 2023 október 10-én lépett hivatalosan is a piacra. A Meta az Oculus Quest, avagy Meta Quest 2-vel magasra tette a mércét, hiszen megalkották a piac legnépszerűbb, és ár-érték arányban legjobb standalone VR headsetét. A cél tehát egyértelmű volt számukra: a Meta Quest 3-nak felül kell múlnia elődjét, és a nagyközönség kedvenc új generációs immerzív szemüvegeként kell uralnia a standalone szektort. Szerintünk ez sikerült, és az alábbiakban el is mondjuk, hogy miért.
Technikai specifikációk
Az első szempont, amelyet figyelembe kell vennünk, az a technológiai újítások, amelyekben a Quest 3 felülmúlja fiatalabb testvérét. A legfontosabb tulajdonságok alapján egy rövid táblázatban foglaltuk össze, hogy miben tud többet az új VR headset.
Miért számít jelentős újításnak a Meta Quest 3 headset?
A fent említett technikai specifikációk a szemüveg gyakorlati felhasználásában hoznak csak igazán jelentős változásokat. Az alábbiakban összeszedtük a headset legfontosabb tulajdonságait, amelyek által lényegesen jobb VR élményt nyújt, mint elődje, a Meta Quest 2.
Szemenkénti felbontás
A 23%-al nagyobb szemenkénti felbontásnak (4.56 millió pixel/szem) köszönhetően a grafikai megjelenítés és a felhasználó elé vetített kép sokkal realisztikusabb és élesebb. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem olyan megterhelő az agy számára a VR tér, sokkal kisebb eséllyel tapasztalunk rosszullétet vagy fejfájást akár hosszabb használati időt követően is.
Belső memória (RAM):
A Meta Quest 3 a Quest 2-vel ellentétben 2 GB-tal több belső memóriát kapott, ami azt jelenti, hogy sokkal komplexebb VR alkalmazások megjelenítésére is képes a headset. Ezzel nagyobb a fejlesztői szabadság is, és a projektek tervezési keretei is kibővülnek.
Látószög
A Meta Quest 2 97 fokos látószögéhez képest jelentős újítás a Quest 3 110 fokos látószöge. Az új Field of View nagyobb VR teret engedélyez a felhasználónak, életszerűbb a környezet és a mozgástér is nagyobb. Ami különlegessé teszi a Quest 3-at, hogy a Quest családból, a Meta Quest Pro-t is beleértve, ezt a headsetet ruházták fel a legszélesebb horizontális látószöggel. Sőt, az Apple Vision Pro is csak 100 fok körüli field of view-ral rendelkezik.
Passthrough
A Meta Quest 2-ben, ahogy a képen is láthatjuk, a Passthrough funkció fekete-fehérben jelenítette meg a felhasználó valós környezetét. Ezzel szemben a Quest 3 lehetővé teszi a színes környezetérzékelést, így kevésbé érezzük idegennek az átmenetet a VR élmény és a reális környezet tárgyai között.
Mi az a Passthrough?
A Passthrough tulajdonképpen azt jelenti, hogy a felhasználó a szemüveg levétele nélkül kilép a VR térből és saját, valós környezetét látja. Ez a funkció már a Quest 2-ben is elérhető volt. A Passthrough bekapcsolásához egyébként be lehet állítani egy shortcut-ot: a headset bal vagy jobb oldalára kétszer kell rákoppintani.
Mélységérzékelő
Az Oculus Quest 2, avagy Meta Quest 2 is rendelkezett kézkövető funkcióval, ami azt jelenti, hogy controllerek nélkül is lehetett használni a headsetet. Ez a feature nem volt még annyira kifinomult a korábbi verzióban, viszont a Meta Quest 3-ba mélységérzékelőt is építettek, így a reális környezet tárgyait sokkal jobban fel tudja térképezni, illetve ezáltal a Mixed Reality élmények is elérhetővé váltak.
Melyik VR headset alkalmasabb üzleti felhasználásra?
A Meta Quest 3 piacra dobásával a Meta elérte üzleti célját: megalkotta a következő, ár-érték arányban a piacon lévő legjobb standalone VR headset-et, amely méltón körözi le elődjét. Az egyetlen érv a Quest 2 mellett az ára, hiszen feleannyiba kerül, mint a 3. Alapvetően azonban szerintük nem kérdés, hogy hosszútávú befektetésképp csakis az új VR fejhallgató éri meg. Az alábbiakban pedig összefoglaltuk pár pontban, hogy miért ajánljuk a B2B szektor képviselőinek is az új eszközt:
- A kontroller és a headset kényelmesebb designt kapott, így akár hosszabb időre is használható, ami VR trainingek kapcsán hatalmas előnyt jelent.
- A headset 40%-kal kisebb lett, mint elődje, így a standalone készülékek között is az egyik legkompaktabb eszköz a piacon. Ennek köszönhetően bemutatókra és kiállításokra is több mint alkalmas.
A Meta Quest 3 Mixed Reality headsetként is használható!
Az Oculus Quest 2-ben az MR fejlesztések nem voltak elérhetők, így ebből a szempontból hatalmasat újított a Meta Quest 3. A Presence Platform developer tool segítségével készíthetők el az MR alkalmazások, amelyek intenzíven bevonják a felhasználó fizikai környezetét a VR élménybe. Térbeli horgonyok (anchors) is elhelyezhetők a valós tárgyakra, amelyekre rákattintva válik elérhetővé az immerzív tartalom.
A Quest 3-ra Mixed Reality (kevert valóság) tartalom is fejleszthető. Ennek köszönhetően több olyan alkalmazás is használható rajta, amelyben a résztvevő környezete fizikai tárgyaival is interaktálhat a VR térben. A nagyobb belső memóriának köszönhetően komplexebb alkalmazások készíthetők a Meta Quest 3-ra, amely így az indusztriális és az ingatlanfejlesztési szektor számára egy strapabíró és sokoldalú VR headsetté teszi az új fejhallgatót.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.