• 2023. 07. 12.
  • 4 perc

Az Apple végre bemutatta évek óta várt AR szemüvegét, az Apple Vision Pro-t. A készülék azonban a vártnál sokkal többre képes, és habár még várnunk kell egy, a Ready Player One-ból ismert headsetre, egyre közelebb kerülünk ahhoz a tudományos fantasztikus világhoz, amelyet Spielberg jelenített meg filmjében. Az Apple Vision Pro AR /XR szemüveg nem csak kiterjesztett valóság, hanem virtuális valóság technológiát is használ, ezért többen Mixed Reality (kevert valóság), illetve Extended Reality (kibővített valóság) fejhallgatóként is utalnak rá. Valóban hiba lenne csak AR szemüvegként kezelnünk ezt a technológiai csodát, amely megjelenése óta megdobta az Apple részvényeket is. Az alábbi rövid cikkben az új Apple eszköznek, pontosan annak forradalmisága miatt, az IT és tech piacra gyakorolt hatását szeretnénk előrevetíteni.

Az Apple Vision Pro AR headset revolúciós ereje

Vision Pro szemüveg

Egy korábbi cikkünkben részletesebben is feldolgoztuk a Vision Pro technikai sajátosságait, amelyek a jelenleg elérhető immerzív headsetek csúcsára repítették a fejhallgatót. A VR világban eddig a Meta Oculus Quest 2-je volt a vezető, azonban mind hardveres, mind pedig szoftveres szempontból megelőzi őt az új Apple Vision Pro AR szemüveg. A tesztelők sorra lenyűgöző látványról (szemenként 4K felbontású kijelző), könnyű és természetes kezelhetőségről (szemkövetéssel és hangvezérléssel is irányítható a kézmozdulatok mellett), illetve remek hangzásról számolnak be (térbeli audio rendszerrel ruházták fel). Ezekkel a technológiai adottságokkal egymással párhuzamosan használhatók a különböző immerzív technológiák, és ha ez még nem lenne elég, az immerzivitás szintjének állíthatósága is beépített feature lett.

Az Apple és a Metaverzum

A Facebook, avagy Meta az utóbbi pár évben egy sajátos interpretációjú metaverzumot hozott létre, amelybe csakis VR technológia segítségével vagyunk képesek „belépni”. A Meta ezzel gyakorlatilag a VR technológiát saját brandjével akarta egyenlővé tenni. A ChatGPT és az AI feltörekvő piaci jelenléte óta azonban mind a Meta, mind pedig a Reality Labs súlyos visszaeséseket és veszteségeket könyvelhetett el. Az Apple azáltal, hogy nem egy újabb VR headsettel állt elő, hanem egy AR/XR szemüveggel, tulajdonképpen az egyedüli szereplője lett ennek a piacnak, látható versenytárs nélkül. A nemzetközi fórumok megpróbálják összehasonlítani a Meta Quest 2 és az Apple Vision Pro AR szemüvegeket, de veszett fejsze, hiszen a két eszköz teljesen más célközönséget hivatott megszólítani már a kezdetektől fogva, illetve technológiailag a Meta termék a Vision Pro nyomába sem ér.

A Facebook, avagy Meta által elképzelt metaverzum ebben a formában igencsak halálra van ítélve, legalább is ezt mutatják a számok. Azonban az Apple Vision Pro AR/ XR headset megjelenésével többen arról kezdtek cikkezni, hogy ez az eszköz mentheti meg a metaverzumot a teljes bukástól. A szakértők szerint a Vision Pro-ba beépített technológiai feature-ök több olyan problémára is megoldást jelentenének, amelyekkel jelenleg a metaverzum küzd: az egyik ilyen a jobb minőségű digitális persona létrehozása. Ezen felül mivel a Vision Pro gyakorlatilag a már használt Apple termékek kibővítéseként is alkalmazható, a platformok és eszközök közötti rugalmas és gond nélküli váltások szintén kívánatos tulajdonságai lehetnének egy ideálisabb metaverzumnak.

Kérjük, látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalainkra, ha további szakmai információ érdekli!

Kitekintés a jövőre nézve

A fenti elemzésből nem véletlen hagytuk ki a Google vállalatóriását, ugyanis az immerzív piac egyelőre a Meta és az Apple monopóliuma lett. Ahogy nézzük ennek az iparágnak a jövőjét, egyértelművé válik, hogy a metaverzum maga egy kiélezett verseny lesz. Míg az Apple a legmodernebb technológiát és hűséges ügyfélbázist kínál, a Meta még mindig az eredeti szereplő ezen a téren, és termékei lényegesen kedvezőbb áron érhetők el. Más szóval, a metaverzum nagyon is él, és az Apple épp forradalmasítani készül az eddigi játékszabályokat.

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube