A 2020-as évek rengeteg nehézség elé állították mind a fogyasztókat, mind pedig a vállalkozókat. Vásárlóként tudatosabbak lettünk, vállalkozóként pedig óvatosabbak. Mindez azt eredményezte, hogy nehezebb ügyfeleket bevonzani, és nehezebben fektetünk be új ötletekbe is. Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy van azonban egy tutibiztos megoldás, amellyel kiemelkedhetsz a marketingzajból? Az immerzív marketing stratégia megismerésével olyan előnyre lehet szert tenni, ami segít a technológiai változás nyújtotta üzleti lehetőségek kihasználásában. Segítünk megtalálni a megfelelő immerzív technológiát (VR, AR, XR) és egyedi fejlesztésekkel elérni a kitűzött célokat.
Ismerd meg az immerzív marketinget!
Az esernyőgofalom (umbrella term) magában foglalja a virtuális valóság (Virtual Reality), a kiterjesztett valóság (Augmented Reality), a kibővített valóság (Extended Reality) és a mesterséges intelligencia (Artifical Intelligence) ágazatait.
Virtuális valóság
(VR)
Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is. Valósághű hangok és képek generálódnak így le, amelyek valós élményként csapódnak le az agyunkban.
Kiterjesztett valóság (AR)
A valós világ környezetébe helyezett számítógéppel generált tartalom, mint egy ráhúzott réteg, úgy létezik a fizikailag reális tárgyak felületén vagy a környezetünkben. Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti.
Kibővített valóság
(XR)
Az XR amellett, hogy egy gyűjtőnév (umbrella-term) az összes többi immerzív fejlesztésre nézve, valójában ki is egészíti őket. Itt már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában.
Mesterséges intelligencia (AI)
Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk.
Virtuális valóság
(VR)
Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is. Valósághű hangok és képek generálódnak így le, amelyek valós élményként csapódnak le az agyunkban.
Kiterjesztett valóság (AR)
A valós világ környezetébe helyezett számítógéppel generált tartalom, mint egy ráhúzott réteg, úgy létezik a fizikailag reális tárgyak felületén vagy a környezetünkben. Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti.
Kibővített valóság
(XR)
Az XR amellett, hogy egy gyűjtőnév (umbrella-term) az összes többi immerzív fejlesztésre nézve, valójában ki is egészíti őket. Itt már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában.
Mesterséges intelligencia (AI)
Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk.
Virtuális valóság
(VR)
Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is. Valósághű hangok és képek generálódnak így le, amelyek valós élményként csapódnak le az agyunkban.
Kiterjesztett valóság (AR)
A valós világ környezetébe helyezett számítógéppel generált tartalom, mint egy ráhúzott réteg, úgy létezik a fizikailag reális tárgyak felületén vagy a környezetünkben. Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti.
Kibővített valóság
(XR)
Az XR amellett, hogy egy gyűjtőnév (umbrella-term) az összes többi immerzív fejlesztésre nézve, valójában ki is egészíti őket. Itt már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában.
Mesterséges intelligencia (AI)
Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk.
Hogyan építsd az immerzív technológiákat a marketing stratégiádba?
Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk. Manapság ezzel talán többször találkozunk, hiszen a híres Android fejlesztés, Alexa, illetve párjaként az Apple termék, Siri is hasonló algoritmusokon alapszik
WebAR
Az egyik legkönnyebb és legköltséghatékonyabb módszer, ha a webAR mellett döntesz. Ennek lényege, hogy bármilyen app nélkül (tehát böngészőn keresztül) elérhető az immerzív tartalom.
Amire ehhez szükséged van:
- mobil eszköz
- link/QR kód
Intro Videó
A „wow” érzés elérése a fogyasztóknál mindig sikernek számít. A Printoshnál lehetőséged van egy AI avatárral elkészített bemutatkozó videó megszerkesztésére.
Amit tud a technológia:
- több mint 50-féle avatárból választhatsz
- több, mint 70 nyelven szólaltathatjuk meg az AI emberünket
A webAR azonban több magyarázatra szorulhat. A technológia lényege, hogy minimális fejlesztéssel képesek legyünk kiterjesztett valóság, azaz AR tartalmat generálni. A mobil eszköz beolvassa a QR kódot vagy linket, és ezen keresztül a böngészőbe irányítja a felhasználót. Ezek után már csak a készülék kamerájára kell hagyatkoznunk, amelyen keresztül megjelennek a digitális elemek a saját környezetünkben.
Az AR fejlesztés további csoportjai
AR fejlesztéseket felhasználás alapján három csoportra oszthatjuk. Az egyik, a WebAR, amelyet a fentiekben is kifejtettünk. Érdemes azonban a másik kettőről is szót ejtenünk, hiszen majd Te döntöd el, melyik passzol leginkább a projektedhez.
WebAR
A mobil eszköz beolvassa a QR kódot vagy linket, és ezen keresztül a böngészőbe irányítja a felhasználót. Ezek után már csak a készülék kamerájára kell hagyatkoznunk, amelyen keresztül megjelennek a digitális elemek a saját környezetünkben.
Marker alapú AR fejlesztés
A lefejlesztett kiterjesztett valóság tartalom valamilyen QR kód vagy link beolvasásával jelenik meg. Ennek szépsége, hogy a markereket bárhol elhelyezhetjük. Kiállításra például így igazán egyedi megoldásnak számít.
Helyalapú AR
Ez a típus kifejezetten koordinátákhoz, illetve a tartózkodási helyhez között. Túra alapú applikációknál például roppant lenyűgöző lehet, ha az egyes állomásoknál jelenítjük meg az AR tartalmat.
Amiért érdemes belevágni az immerzív marketing elkezdésébe
Mind a webAR, mind pedig az AI által elkészített bemutatkozó videó garantáltan kiemel téged a versenytársaid közül, azonban nem csak ez az előnye az immerzív technológiáknak. A legtöbb marketingcsatorna tartalomgyártásra, fogyasztói véleményekre és hirdetésekre összpontosít, amelyeket sokan már próbáltak több-kevesebb sikerrel. Biztosak vagyunk benne, hogy Te is ebben a cipőben jársz! A hagyományos stratégiák már nem elegendők ahhoz, hogy tartós bevételnövekedést és márkaismertséget érjünk el. Egy ilyen fejlesztés azonban egyedi és meg nem ismételhetővé teszi a céged brandjét.
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Fejlesztési idő és költségek
Az immerzív fejlesztések akármilyen futurisztikusnak is hangzanak néha, egyáltalán nem tart sokáig egy- egy webAR fejlesztés elkészítése: akár 2-3 hét alatt is lefuthat az egész projekt.
A költségek pedig természetesen annak fényében változnak, hogy akarunk-e plusz feature-öket hozzáadni a fejlesztéshez, és mennyire bonyolult elképzeléssel rendelkezünk. Befektetés nélkül siker sincs, de korántsem csillagászati összegekkel indulunk neki a projektnek!