• 2022. 09. 21.
  • 4 perc

A Hubspot a marketing nagyköveteként mindig naprakészen tartja a marketing és sales területének képviselőit, így minket is. Az 2022-es év gazdasági és közéleti változásaival együtt a fogyasztói társadalom is folyamatosan új trendek és igények szerint alakult, amellyel, ha lépést szeretnénk tartani, a flywheel, azaz a marketing ciklus modellje lehet a legjobb módszer.

Mi az a flywheel modell?

A flywheel modell egy marketing ciklus. Korábban a fő modell, amely meghatározta a terület csapásirányát, a marketingcsatorna volt (marketing funnel). Eszerint a tölcsér teteje az, amikor az inbound marketing segítségével a célközönséget megszólítjuk. Ezután jön az elköteleződési fázis (lead generálás), végül pedig az, amikor a leadek vásárlókká válnak. A tölcsér folyamatosan szűkül, hiszen a konverziós ráta sosem lehet 100%, és a célközönségünknek mindig csak egy bizonyos százalékát tudjuk (hűséges) vásárlókká konvertálni. Az utóbbi években a marketingcsatorna legalsó szegmense a customer advocacy lett, azaz a ’vásárlói érdekképviselet’.

marketingcsatorna

Több cikk és tanulmány jelent meg arról, hogy a vásárlók márkanagykövetként is funkcionálhatnak, amellyel még több leadet, újabb ügyfeleket és még több eladást generálhatunk. Mindennek az alapköve a hűséges és elégedett fogyasztó. Ezzel tulajdonképpen a befektetett munka egyfajta öngeneráló folyamattá válik, egyfajta ciklussá, hiszen ahogy leérünk a csatorna aljára, az elégedett ügyfelek az újabb fogyasztókat, akik eddig nem ismerték a márkánkat, a tölcsér tetejére terelik. A flywheel koncepciója ilyen szempontból nem kifejezetten újdonság, csak egy régi marketingfelfogás logikusabb és alkalmasabb újragondolása. Természetesen egy pár elem azért egyedivé teszi a modellt. A továbbiakban ezt foglaltuk össze.

Marketing kisokos

A statisztikák azt mutatják, hogy a vásárlások 57%-a (B2B területen) már az eladóval való kapcsolatfelvétel előtt döntésre került. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztói és harmadik felektől származó visszajelzések többet számítanak, mint a vállalat saját marketing profilja. A vásárlók 81%-a pedig sokkal többre értékeli családtagjai/barátai véleményét egy termékről, mint az adott vállalat által képviselt értékrendet és értékelést.

Hogyan működik a marketing ciklus (marketing cycle)?

A Hubspot elemzése alapján a marketing ciklus három területből épül föl: Attract – Engage – Delight, azaz „bevonzás – elköteleződés – megtartás”. Mivel a szó szerinti fordítások nem adták volna vissza a fogalmak eredeti jelentését a koncepció tükrében, a magyar változat másképp hangozhat. A három fázis lényege, hogy a fogyasztók észre vegyenek bennünket, várálókká váljanak, és a vásárlást követően a support tevékenység a vállalat részéről ne hagyja magára az ügyfeleket, hűséget alakítson ki bennük a márka iránt. Azonban az sem mindegy, hogy a három területet mennyire támogatjuk meg, és hogy mekkora „ellenszéllel” találkozunk a befektetett energiával szemben.

marketingcsatorna

Az „ellenszél” nem csak külső folyamatokat jelenthet, hanem saját szervezetünk hibáit, amelyet ki kell küszöbölnünk. Ez többek között lehet a csapatok közötti kommunikáció hiánya vagy nem megfelelő mivolta, vagy az ügyfélkommunikáció zavara, a nem egységes profil és brand képviselet. Minden olyan terület, ahol problémákba ütközünk, lassíthatja a flywheel kerekét, és ezáltal az eladási folyamatokat is. A súrlódás, azaz a problémák csökkentése pedig több „márkanagykövetet”, azaz elégedett és hűséges vásárlót eredményez, akik pedig további leadeket fognak generálni a vállalkozásunknak.

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube