Gyakorlatilag 15-20 évvel ezelőtt az online élet egy vállalat számára nem volt meghatározó vagy jelentős irány a fejlődés érdekében. A vállalat internetes, szociális hálón szerzett élményei nagyon redukáltak voltak és igény sem volt rá. Az emberek hozzá voltak szokva ahhoz, hogy ismeretségen és telefonkönyvön, hirdetésen keresztül találtak meg szolgáltatásokat, cégeket és megoldásokat problémáikra. Ezzel szemben napjainkban az életünk jelentős része a digitális térben zajlik. A felnövekvő generáció már beleszületik ebbe a világba és teljesen más értékek, szokások és trendek szerint nő fel, mint a szüleik. A digitális transzformáció korszaka megköveteli a vállalatoktól az online jelenlétet, a netes szolgáltatásokat, az internetes reklámokat és még sorolhatnám. Sokak számára viszont nem egyszerű folyamat a digitális átállás, vagy egyáltalán a ráállás. Miért van ez?

Digitális transzformáció és konverzió növelés

A digitális transzformáció mindenkit érint, így azokat a vállalatokat is, akik évtizedek óta tevékenykednek analóg formában, és azokat is, akik csak nemrégiben kezdték vállalkozásukat. A kétféle cégtípus másként éli meg a folyamatot, de az alapvető nehézségek hasonlóak. Hogyan legyek online úgy, hogy azt sikeresen végezzem, és konverziót is generáljak az internetes jelenlétemből? Az, hogy egy vállalat weboldallal rendelkezik, létszükségletté vált napjainkra. Azonban itt nem áll meg a folyamat. Régen rosszul gondolkozunk, hogyha azt hisszük, hogy egy weboldal elég a sikerhez. Az vajon mindegy, hogy milyen ez a weboldal? Hogy hogy néz ki? Hogy milyen gyakran frissítem és újítom? Hogy figyelem-e a látogatókat vagy sem? Ezek körül egyik sem mindegy, sőt, a sikeres online jelenlét alapköve, hogy ezekre elegendő figyelmet szentelünk.

Tapasztalataink is azt mutatják, hogy több tényezőre kell összességében odafigyelnünk, amelyek együttesen alkotják egy vállalat sikeres online jelenlétét. Az egyikre már utaltam: a jól megtervezett weboldal. Esztétikus, jól használható és logikusan elrendezett, értékes tartalom. Ez nem is lehet kérdés. Emellett mobilról is elérhető, optimalizált felület, amelyet onnan böngésznek leendő vásárlóink vagy ügyfeleink, ahonnan akarnak. Emellett fontos a megfelelő marketing. Mit ér a weboldal, ha nem csábítok oda látogatókat, nem reklámozom, promotálom termékeimet? Hát, nem sokat. A termék sajnos nem adja el önmagát, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a weboldalon találtak elegendő indokot adjanak a vásárlásnak és később a hűségre is vállalatunk iránt.

Mi kell hát még? Egyszerű: megfelelő sales, kommunkáció, és IT biztonság se árt…

A sales dolga nagyrészt az eladás, és a marketing által gyártott tartalomra való építkezés. Ők adnak el, ők tartják a kapcsolatot, néznek új lehetőségek után. Az ügyfélkommunikáció alapköve mindennek, hiszen az utóbbi évek marketing és sales trendjei is azt mutatják, hogy az ügyfél kell legyen az első. Ha segítségre van szüksége, mielőbb válaszoljunk kérésére, ha nem tud dönteni, nem késztethetjük választásra. A marketing adja a mézes madzagot, a sales a valós terméket, a kommunikációs csapat pedig a hűséget. Az IT biztonság pedig azt, hogy mindez tökéletesen, biztonságos, feltörhetetlen körülmények között megy végbe. Mindezekhez tehát szakértelem, pénz és idő kell. Ezért sem könnyű feladat ez a nagyobb vállalatok számára sem.

DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ – DIGITÁL VAGY HEZITÁL?

Segítünk azonosítani az egyedi üzleti lehetőségeket a digitális térben. Keressen minket, hogy holnaptól indíthassuk a digitális transzformáció folyamatát!