Mind a rajongók, mind a befektetők egyformán érdeklődnek a nem helyettesíthető tokenek iránt. A nagy kérdés hogy az NFT-k kínálnak-e olyan különlegességeket, amelyek kibírják az idő próbáját, vagy csak egy újabb buborék, amely kiterjed a mainstream népszerűség irányába is?
Az NFT-khez kapcsolódó jelentős lehetőségek következtében valós példákra és használati esetekre van szükség a hatásuk meghatározásához. A legegyszerűbben fogalmazva az NFT-k digitális tokenek, amelyek virtuális és valós eszközöket képviselnek egyedi azonosítás alapján. Ha erről az egész jelenségről lefejtjük a hype burkát, mit is látunk valójában és mire is tudnánk a gyakorlatban használni?
Az NFT token alapú alkalmazások számos példája nagy előrelépést mutatott a régi azonosítási rendszerekhez képest. Míg sokan azt feltételezik, hogy az NFT token csak digitális művészethez és gyűjthető tárgyakhoz készült, valójában sokkal szélesebb körű alkalmazási körrel rendelkezik, mint azt a legtöbben gondolják. Íme az NFT-k néhány figyelemre méltó vállalati felhasználási esete, amelyek segíthetnek jobban megérteni a bennük rejlő lehetőségeket.
A Metaverse – azon belül pedig a metaverzumokban való munkavégzés biztonsága
Jelenleg a technológiai cégek által kreált metaverzumok, a közösségi média cégek és a Fortune 500-as cégek egyik elsődleges fókuszpontja. Az NFT-k egyedülálló megközelítést kínálnak a metaverzumokon belüli személyiségek – avatarok – létrehozásához a digitális világban. Ily módon egy virtuális világ alakulhat ki, amelyben az avatar egyedisége határozza meg az értékét.
Ha NFT-ként definiálja az avatárját, adataikat biztonságosan tárolhatja a blokkláncon*. Ebben az esetben az NFT-k lehetőséget kínálnak olyan ökoszisztémák felállítására is, amelyek értéket tudnak adni a digitális objektumoknak. Pontosabban, a már kialakult illetve kialakulóban lévő metaverzumokban történő munkavégzés, annak elszámolása, illetve a munka ellenértékének a biztonságos tárolása és birtokba vétele, mind-mind egy erős biztonsági faktort jelent az NFT igénybevételével.
Környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalás
Az NFT készítés széles körben használatos az ESG-hez* is. A világ számos vezetője szorgalmazza a karbonlábnyom csökkentését, és az NFT-k használata hozzájárulhat ehhez a célhoz. Az ESG nem helyettesíthető token alkalmazásai felhasználhatják a blokklánc egyedi azonosítóit, a szén-dioxid-kereskedelem és a szén-dioxid-piacok számára. Az NFT-k, a blokklánc és az elosztott főkönyv (DLT)* használata lehetőséget biztosít a szén-dioxid-kereskedelem pontosabb és hitelesebb elszámolására illetve bevezetésének ösztönzésére.
Szellemi tulajdon (IP) és szabadalmak
Mivel a szabadalmak a szellemi tulajdon kategóriájába tartoznak, könnyen minősülnek egy szervezet illikvid eszközének. A szabadalmakra vonatkozó NFT-k bevezetése elősegítené a szabadalmak tokenizálását. Ennek eredményeként a szabadalomtulajdonosok jövedelmező módokat találhatnak szabadalmaik kereskedelmi forgalomba hozatalára.
Érdekes módon ezek révén a szervezetek több olyan eszközzel is rendelkezhetnek, amelyek szellemi tulajdonjogokhoz kapcsolódnak. Lehetőség van pl. a szellemi tulajdonjogok megosztására több vevő között résztulajdon révén. Ennek megfelelően a vállalkozások ezen résztulajdon révén további bevételi forrásokat is létrehozhattak.
Tekintse meg az immerzív technológiákkal kapcsolatos szakmai oldalainkat!
NFT készítés a zene és közösségi media területén
Ha azt kérdezed, hogy „mire használható a gyakorlatban az NFT?” – erre a válasz nyilvánvalóan a zene világába is vezet. Az NFT tokenekben a tartalomkészítők kiiktathatják a közvetítőket és közvetlen kapcsolatot építhetnek ki a rajongóikkal, követőikkel.
Ezenkívül az NFT készítés hatékony lehet annak biztosítására, hogy a fogyasztók egyedi vásárlási élményben részesüljenek. Egy zenész például kiadhat 100 példányt legújabb dalából NFT-ként, és árverésre bocsáthatja. Ezeket az exkluzív zeneműveket szívesen vásárolnák a vásárlók a lehető legmagasabb áron.
Az NFT token zenei felhasználása leginkább az előadók tulajdonjogára gyakorolt hatása miatt figyelemre méltó. Amellett, hogy műveik NFT-jegyeinek minden egyes viszonteladása után jogdíjat kapnak, a zeneművészek az NFT-k létrehozói.
A közösségi média egy másik iparág, amely az NFT-ket használja a társadalmi tudatosság előmozdítására. Számos prominens márka használja az NFT-t közösségi média marketingtevékenységének fokozására.
Digitális divat és kollekció bővítés és az NFT piac
Számos neves luxusmárka, köztük a Ralph Lauren, Louis Vuitton, a Gucci és a Dolce & Gabbana is felismerte az NFT piac lehetőségeit. A divatmárkák létfontosságú promóciós eszközként tekintenek az NFT-kre. Sajátos jellemzőkkel rendelkeznek, amelyek segíthetnek a divatmárkáknak bizalmat építeni ügyfeleik felé.
Az NFT-k divatvilágban való felhasználási esetei a termékek eredetiségének javításához is vezethetnek. A luxusmárkák továbbra is veszítenek bevételükből és hírnevükből termékeik jogosulatlan másolása miatt. Az NFT-k segítségével a fogyasztók biztosak lehetnek abban, hogy eredeti márkák termékeit kapják.
De a promóciós felhasználás is villám sebességgel tör utat. A játékra szakosodott metaverzumok avatárjainak testreszabásakor már célirányos kollekciók vannak az adott divatmárka jelölésével, amivel fel tudjuk öltöztetni – megfelelő token lefizetése ellenében – avatárunkat a legújabb kollekció darabjaival, sőt abban az esetben ha ez a művelet megfelelő meghatározott token költést eredményez, akkor az avatar tulajdonosa fizikailag is megrendelheti a saját méretében az adott ruhadarabot, amihez más módon nem tudna hozzájutni.
Következtetésképpen
Amint látjuk, az NFT token használati esetei számos iparágban hatással lehetnek a termelékenységre és az azonosítás biztonságára. A legfontosabb az, hogy az NFT-k egyedülállóak abban, hogy képesek megváltoztatni az eszközök megítélését, tárolását és kezelését. A fizikai és digitális áruk egyedi, blokkláncon való azonosításával, az NFT-k – eddig nem megtapasztalt – előnyök széles skáláját kínálják.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.