A Printosh Advertising digitális innovációs ügynökségként már évek óta foglalkozik az AR fejlesztés területével. Mindig is az innovációt és az immerzivitást helyeztük fókuszba, így modern és időtálló alkalmazásokat készítettünk ügyfeleinknek. A B2B szektor területeire specializálódtunk, ahol partnereink igényeinek és céljainak megfelelően készítünk versenyképes kiterjesztett valóság megoldásokat kis-és középvállalkozásoknak, illetve multicégeknek egyaránt.
Mi az a kiterjesztett valóság és mire használható?
A kiterjesztett valóság virtuális elemeket, például képeket, videókat vagy 3D tartalmakat jelenít meg a valós környezetünkön. Az AR fejlesztés az egyik legnépszerűbb immerzív technológia, amely gyökeresen átalakítja a felhasználók környezetükkel és a virtuális világgal való interakcióit. Mindössze egy mobil eszköz szükséges hozzá, amelynek a kijelzőjén és kameráján keresztül megjeleníthetők az AR tartalmak.
AR fejlesztés típusai
A kiterjesztett valóság virtuális elemeket, például képeket, videókat vagy 3D tartalmakat jelenít meg a valós környezetünkön. Az AR fejlesztés az egyik legnépszerűbb immerzív technológia, amely gyökeresen átalakítja a felhasználók környezetükkel és a virtuális világgal való interakcióit. Mindössze egy mobil eszköz szükséges hozzá, amelynek a kijelzőjén és kameráján keresztül megjeleníthetők az AR tartalmak.
WebAR Fejlesztés
Platform: Közvetlenül a böngészőn keresztül érhető el az AR tartalom applikáció letöltése nélkül, viszont folyamatos internetkapcsolatot igényel.
Egyszerűbb AR alkalmazásokhoz megfelelő technológia, több a technikai limit.
Könnyebb karbantartást és frissítéseket igényel egy alkalmazással szemben.
Lehetőséget biztosít az AR tartalmak tesztelésre applikációs keretrendszer fejlesztése nélkül.
Mivel egyszerűbb tartalmakra alkalmas platform, a fejlesztési idő 2-3 hónapra tehető.
Árazás: Alacsonyabb ár az egyszerűbb immerzív fejlesztés miatt.
AppAR Fejlesztés
Platform: Mobil alkalmazás letöltése szükséges egy mobil áruházból, amely lehetővé teszi az AR tartalom offline elérését.
Komplexebb AR alkalmazások fejlesztéséhez megfelelőbb keretrendszer.
Rendszeres karbantartást igényel a mobil eszközök operációs rendszereivel való kompatibilitás fenntartása miatt.
Zökkenőmentesebb felhasználói élményt biztosít az optimalizált teljesítménnyel.
Mivel komplexebb AR tartalmat és a hozzá kapcsolódó applikációt is el kell készíteni, a fejlesztési idő 1+ évet is igénybe vehet.
Árazás: A bonyolultabb alkalmazási környezet miatt költségesebb immerzív fejlesztés.
Hol használható az AR fejlesztés?
- Tananyagok kiegészítése: AR képek és videók csatolhatók az oktatási anyagokhoz, ezzel kiegészítve a tankönyveket és a hagyományos oktatási eszközöket.
- Idegenvezetés és tárlatvezetés: Akár múzeumi sétáról, akár pedig túrázásról van szó, az AR fejlesztés segítségével plusz érdekességek helyezhetők el a valós környezetbe ágyazva.
- Gyártás és összeszerelés: Az AR technológia segítségével virtuális segédletek és interaktív összeszerelési utasítások készíthetők, minimalizálva ezzel a hibákat.
- Biztonsági képzés: A veszélyes környezetben dolgozók számára AR szimulációkat készíthetünk a reakcióidő növelése és a kockázatok csökkentése érdekében.
- Rehabilitáció és fizikoterápia: A betegek AR alkalmazásokat használhatnak mozgásuk vizualizálására, felgyorsítva a gyógyulást és javítva az eredményeket.
- Egészségügyi képzés: Nem csak leendő egészségügyi dolgozók használhatnak AR fejlesztéseket az emberi anatómia vizualizálására, hanem a betegek edukációjában is fontos szerepet játszhat.
- Papír alapú marketing anyagok: Bármely nyomtatott kiadvány, csomagolás vagy kültéri reklámanyag is kiegészíthető a kiterjesztett valóság technológiával.
- Standaktivitás: Expokra és kiállításokra AR útmutatót/termékbemutatót is tervezhetünk.
- Sales támogatás: A prezentációkba épített AR tartalom bárhol és bármikor használható, ezzel növelve az elköteleződést és a konverziós mutatókat.
FIÉK AR “Szelfi” Applikáció
A Festetics Imre Élményközpont kiegészítő AR appjaként készült ez a szelfi alkalmazás, amellyel saját arcunkra helyezhetjük az erdei állatok képét, erdei állatokat vagyunk képesek a saját környezetünkben 3D-ben megjeleníteni. Ezen felül azonban a Természet Háza tele van gyönyörű természetfotókkal is. Az applikációt egy ilyen képre irányítva az parallax 3D-ben jelenik meg…
Hogyan építhető be az AR fejlesztés?
QR kódok
A telefon kamerája automatikusan felismeri a QR kódot és felajánlja a hozzá tartozó weboldal megnyitását.
Közvetlen linkek
Ilyenkor a DM levélbe, vagy bármilyen webhelyes tartalomba közvetlen linket építünk be. Érdemes a jobb konverziós ráta érdekében több social media csatornán is alkalmazni ezt a lehetőséget.
Rövid hivatkozások
Ezt QR kód mellé érdemes beilleszteni. Ez akkor jó megoldás, ha a felhasználó nem szeretne QR kódot beolvasni, és ezt az opciót kényelmesebbnek találja.
NFC chip
Ezek nyomtatott anyagok esetén kiválóan alkalmazhatók. A beépített NFC Chipet a közel tartott okostelefon érzékeli, és az AR tartalommal ellátott weboldalra irányítja a fogyasztót.
Az AR alkalmazás fejlesztés lépései
Az AR alkalmazás fajtájától függetlenül (webAR/AppAR) a kiterjesztett valóság fejlesztés lépései alapvetően megegyeznek. Ezeket 5 pontban foglaltuk össze:
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!
Minden POSTban van valami jó!
Múzeumi AR applikáció esettanulmány
Megkeresett bennünket egy múzeum, méghozzá azzal az [...]
TEVA orvoslátogatói AR applikáció esettanulmány
A TEVA Magyarország a folyamatosan változó piacon [...]
FIÉK AR “Szelfi” Applikáció Esettanulmány
Az egyik legutóbbi fejlesztésünk a Bakonyerdő Zrt. [...]
EdTech AR fejlesztés: a jövő oktatása
A kiterjesztett valóság technológia már a 2010-es évek végén [...]
Minden POSTban van valami jó!
WebAR vs AppAr
A kiterjesztett valóság fejlesztések alapvetően két kategóriába sorolhatók: WebAR és AppAR fejlesztések. Felmerül azonban a gyakori [...]
Meta Quest 3 vs Meta Quest 2
Melyiket ajánljuk a B2B szektorban? A Meta Quest 3 VR headset 2023 október 10-én lépett [...]
NJE VR alkalmazás a magyarországi TEDxTalk-on
Mi is bemutathattunk munkásságunkat az NJE szervezésében megrendezésre került TEDxTalk rendezvénysorozaton. Az egyetem számára fejlesztett VR [...]
Neumann-szobor avatás az Infoparkban
A budapesti Infopark sétányán felavatásra került a Neumann-szobor. Az eseményre bennünket is meghívtak, ahol bemutatót [...]
NJE edukációs VR alkalmazás esettanulmány
Az edukációs szektor a hagyományos B2B vagy B2C területéhez képest másfajta igényekkel és kihívásokkal szembesül. Mivel [...]
Immerzív virtuális valóság útikalauz – AR / VR fejlesztés a gyakorlatban
Az AR fejlesztés piaca az elmúlt években folyamatosan növekvő tendenciát mutatott[...]