A keresőoptimalizálás folyamatának egyik legfontosabb stratégiai pontja a naprakész és rendszeres SEO jelentés illetve kimutatás elkészítése, majd azok elemzése. Az átadott riportok mutatják meg, hogy éppen hol tartunk a folyamatban és határozzák meg a következő lépéseket. Természetesen ezeket a kimutatásokat, jelentéseket több szinten kell elkészíteni, hiszen teljesen más mélységű információt kell megjeleníteni egy marketing pozícióban lévő személy számára, mint egy főnöki összefoglaló esetén. Mivel számtalan szoftver áll rendelkezésre a keresőoptimalizálás területén, amivel SEO jelentéseket lehet készíteni (ingyenes és fizetős változatok), ezért megpróbáltuk a gyakorlati tapasztalataink alapján kiválasztani a legideálisabb megoldásokat.
Rendszeres SEO jelentés emailben?
Szeretne képben lenni kulcsszóra optimalizált oldalainak eredményességével, hibáival? Nyomon követné a keresőoptimalizálás mérföldköveit? Egy előre beállított reporting script segítségével és a Search Console-ból kinyert adatok alapján különböző logikai függvényeket használva lekérdezésekkel tudunk emailben információkat szolgáltatni az adott weboldallal kapcsolatban. Hányadik találati oldalon van az oldala? Mennyien kerestek rá a választott kulcsszavakra? Mi a weboldal átlagos pozíciója? Ez a SEO jelentés pontos képet ad a kulcsszavaink google keresőben való szereplésének állapotáról. Segítségül hívjuk a google szoftvereit, melyek gyűjtőnéven a google webmester eszközök.
Például emailt kapunk, ha a weboldalunk egy kulcsszavának keresőben elfoglalt pozíciója megelőzi az első három találati oldalt. Negatív és pozitív CTR érték (százalékos kattintási arány) kimutatásról informál minket. Vagy épp azokat a kifejezéseket listázza, amelyek az első 10 találati oldalon vannak weboldalunk kulcsszavaiból.
Személyre szabható SEO jelentés – Google Data Studio
A keresőoptimalizálás eredményeinek bemutatásához szükség van rendszeres jelentések elkészítésére, melyek tényszerűen megmutatják mit is értünk el az adott időszakban és milyen fejlesztési lehetőségek vannak még hátra. Ehhez a Google Data Studio az egyik legjobb eszköz. Segítségével olyan riportokat készítünk, ami egyszerre ötvözi a Google Analytics és a Google Search Console által tárolt adatokat. Ez a SEO jelentés tartalmazz egy havi áttekintést, szövegesen (néhány főbb pontban kifejtve) és grafikusan (SEO kimutatás, táblázatok) szemlélti, hogy milyen feladatokat végeztünk el a hónapban, melyek vannak folyamatban és mik a tervek a következő hónapra.
A Google Analytics adatai segítségével gyors áttekintést kap az ügyfél az oldal általános teljesítményéről, különböző szűrők segítségével dinamikusan paraméterezheti a megjelenített statisztikákat. Táblázatok mutatják be a főbb oldalakat és annak néhány metrikáját (visszafordulási arány, belépések száma, oldalmegtekintések). Ezeknek a SEO kimutatásoknak a segítségével egyértelműen láthatóvá válik, hogy az oldal fejlődött, stagnált, vagy romlott.
A Google Search Console adataira támaszkodva a riport segít rámutatni, hogy a Googleből jövő forgalom (kattintások) és Googleben való láthatóság (megjelenítések) mekkora része valójában branded, vagyis márkával összekapcsolható kulcsszóra érkező forgalom. Külön oldal foglalkozik az organikus és a nem organikus forrásból származó konverziók összehasonlításával. A kulcsszó optimalizálás során hasznos támpont lehet, hogy az organikus lekérdezések segítségével kimutatható, melyek a legjobban teljesítő kulcsszavaink a google helyezés vizsgáló szerint. Könnyen leszűrhető tehát, hogy maga az oldal és az oldalon megjelent tartalom átalakításra szorul-e és ha igen, mely oldalakat kell leginkább górcső alá venni.
Minden POSTban van valami jó!
NFT marketing és a SEO
Az NFT készítés több szektor sajátja is lett a [...]
A CTA marketing helyett CTV marketing
A ’Call-to-Action’ kifejezés hosszú ideje része a digitális marketing [...]
Ingyenes SEO audit és Google helyezésvizsgálat
A digitális transzformáció és a megváltozott élethelyzet következtében az [...]
A SEO legrejtelmesebb területei: Linkprofil elemzés 2022-ben és amit tudni érdemes
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
NFT marketing és a SEO
Az NFT készítés több szektor sajátja is lett a művészeti szféra mellett. Egy projekt azonban pont annyira lesz sikeres, [...]
A CTA marketing helyett CTV marketing
A ’Call-to-Action’ kifejezés hosszú ideje része a digitális marketing szótárának, az eszközkészletének pedig annál is fontosabb eleme, mert általa [...]
Ingyenes SEO audit és Google helyezésvizsgálat
A digitális transzformáció és a megváltozott élethelyzet következtében az online térben való sikeresség kulcsfontosságú tényezővé vált a mai vállalkozások [...]
A SEO legrejtelmesebb területei: Linkprofil elemzés 2022-ben és amit tudni érdemes
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
Keresőoptimalizálás trendek 2020 – mi történt eddig?
A Mobile-First Indexing már 2014 óta jelen lévő fogalom, amelyet a Google vezetett be az organikus keresési trendekbe és a szűrőalgoritmusába. [...]
5 szektor, ahol szükség van egy havidíjas digitális ügynökség munkájára
A marketing és a keresőoptimalizálás együtt elég erős kombináció, azonban sok iparágban és szektorban még mindig ismeretlen ez a [...]