• 2022. 01. 24.
  • 4,9 perc

A metaverse* kifejezés nem rég robbant be a köztudatba, pedig valójában nem egy újkeletű fogalomról beszélünk. A kifejezést a 90-es években Neal Stephenson alkotta meg egyik regényében. A kifejezés tehát ismerős, a technológia az, ami változott és fejlődött.

Mi az a metaverse?

Erre a kérdésre nem lehet egyszerű választ adnunk. Tisztáznunk kell, hogy egyenlőre senki sem tudja pontosan, hogy milyen alakot ölt majd. Számunkra nem is ez a lényeges. Ami viszont számít, hogy ez a térben rendezett, túlnyomórészt 3D-s tartalmak globális hálózata mindenki számára korlátlanul elérhető lesz. Ez egy új és mélyreható átalakulású médium, amelyet a modern hardver, az ember-számítógép interfész jelentős innovációi tesznek lehetővé, hálózati infrastruktúra, alkotóeszközök és digitális gazdaság egyben.

FONTOS! A metaverse és a metaverzum nem ugyanazt jelenti. A metaverzum a metaverse egy helyére utal, nem magára az egész entitásra. Így például egy adott virtuális világ a metaverse-en belül, amelyet épp használunk, egy metaverzum. (Ez lehet épp egy játék virtuális világa, vagy a Facebook által kialakított környezet.)
Így ha feltesszük magunknak azt a kérdést, hogy mi az a metaverzum?, már tudni fogjuk, hogy a metaverse egy „helyére” utalunk, nem az egész hálózatra.

Amit még szükséges ehhez hozzátennünk, hogy a hatalmas médiazajnak köszönhetően a metaverse-t ködös képzetek veszik körül, amelyek teljesen eltéríthetik az innováció útját az eredeti fogalomtól. Van viszont hét szabály, ami segít nekünk keretbe foglalni az információhalmazt, és eloszlatni azt a bizonyos ködöt. A szabályok természetesen nem tekintendők szentírásnak, hiszen nem is mindenki fogadja el, de jelenleg ezek segítenek navigálni a metaverse-ben.

A metaverse hét alapszabálya

metaverzum metaverse

1. Csak egy metaverse létezik:

Ez az összes nyilvánosan elérhető virtuális világ, a valós idejű 3D-s tartalom és a kapcsolódó média összessége, amelyek egy nyílt globális hálózaton vannak összekapcsolva, amelyet senki sem irányít, és mindenki számára elérhető.

2. A metaverse mindenkié:

Mindenkié, ahogy azt a befogadás legtágabb társadalmi szabályai határozzák meg. Rendszereit arra tervezték hogy sokféle elképzelhető felhasználási esethez és felhasználói személyhez alkalmazkodjon.

3. Senki sem irányítja/irányíthatja a metaverse-t:

Ez a digitális kommunikáció és kereskedelem univerzális közös eszköze, amelyet a szükségletek diktálnak, a közös érdekek szerint irányítanak, a legtöbb ember számára hasznosan. Egy egyetlen entitás által irányított metaverse eleve korlátozott léptékű lenne, mivel nem tudna teljes megoldást kínálni a fogyasztók számára.

4. A metaverse teljesen nyitott:

Interoperábilis (a különböző infromatikai rendszerek együttműködésére való képesség) technológiákra és eszközökre épül, amelyek szigorúan meghatározott és széles körben elfogadott szabad és nyílt kommunikációs szabványokon keresztül kapcsolódnak össze, hiszen a szoftverek és hardverek nyitott ökoszisztémája nagyobb választási lehetőséget kínál az alkotók és a fogyasztók számára.

5. A metaverse hardverfüggetlen:

Meghatározó jellemzője a térben szervezett, túlnyomórészt valós idejű 3D tartalom. Ahhoz, hogy ez a tartalom mindenki számára hozzáférhető legyen, a hardverek legszélesebb skáláján kell megjeleníteni, beleértve az ésszerű keretek között a felhasználók birtokában lévő eszközöket is. Tehát bármiről elérhetőnek kell lennie.

6. A metaverse egy számítógépes hálózat:

Összeköti a világ nyilvánosan elérhető virtuális élményeit, valós idejű 3D-s tartalmait és kapcsolódó médiáit. Technikai szempontból digitális információkat szállító és megjelenítő számítógépek hálózata. Nem egy számítógépes program, hanem több számítógépes program és folyamat, amely hálózati protokollokon* keresztül információt cserél.

7. A metaverse maga az internet:

Az internet egy globális kommunikációs infrastruktúra, amely mindannyiunkat összeköt. Ez minden tekintetben a digitális közhasználat. Ez nem fog változni a metaverse eljövetelével sem. Az internet csak alkalmazkodik, bővül és új információs szolgáltatásokat kínál – mint mindig -, hogy magába foglalja azt is, amit metaverse -ként képzelünk el.

metaverse NFT

Ha további szakmai információ érdekli, kérjük látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalunkra!

Megtekintés

Jelenleg a metaverse az egyik legnagyobb technológiai trend, amely a fogyasztói közeget is lázba hozta. Több előrejelzés is van, hogy hogyan fogja átalakítani az életünket az évek során, ahogy fejlődik és bővül a rendszer. A kriptovalutáknak* egyre nagyobb szerepe lesz, ahogy a virtuális eseményeknek is, amik a metaverse-ben lesznek megtartva, ahogy az üzleti meetingek is belépnek majd ezen az ajtón, és anélkül fogunk ezeken részt venni, hogy el kellene hagynunk az otthonunkat, az élmény azonban mégis valós lesz. A határok elmosódni látszanak, és idővel a metaverse lesz a normalitásunk.

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Printosh Advertising Kft.
Ajánlatkérés

Kapcsolódó kifejezések

Ajánlott bejegyzések

Kövessen minket LinkedInen is!

LinkedIn profilunkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövessen minket LinkedInen is!

LinkedIn profilunkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinkedIn profil

Tovább