A Ted Talkok mindig is érdekes témákat dolgoztak fel, a meghívottak között különböző professzoroktól marketinges gurukig mindenki megfordul. A hipotézisek, felfedezések, tudományos előrehaladás, pszichológiai problémák és a mentális kísérletek színpadán Thong Nguyen is beszédet tartott a virtuális valóság adta lehetőségekről. 2015-ben alapította a Roomera-t, amely alapvetően VR fejlesztéssel foglalkozik, és a platformot más vállalatok és szervezetek üzleti kockázatcsökkentésére használják fel. Előadását azzal kezdi, hogy a külső világot és szemléletünket változtatja majd meg az, amit a headsetet viselve tapasztalunk.

Elsőként ő is arra hívja fel a figyelmet, hogy a VR nem csak a játékok és a szórakoztatás világában létezik. Az NFL, az NBA játékosai használtak már Virtual Reality headseteket edzéseik során. A BMW és a Volkswagen pedig az autók designjának kialakításakor a mérnökök és tervezők segítségére bocsátják a virtuális valóság lehetőségeit. Sőt, bizonyos orvosi kutatások alátámasztották, hogy a VR élmény alternatívát nyújt a morfiumra a fájdalomcsillapítás terén, és segíti a mentális problémákkal küzdőket. Ami alkalmassá teszi erre a technológiát, az a tapasztalás és jelenlét érzése. Az agyunk „elhiszi” azt, amit a VR elénk tár, és hasonló reakciók játszódnak le benne, mint egy valós élettapasztalat esetén.

A Maryland University kutatásokat végzett a VR élmények és a valós tapasztalatok összehasonlításában. Az egyik kísérlet azt vizsgálta, hogy a VR-ban szerzett ismeretek milyen pontossággal ragadnak meg a hagyományos, könyves vagy számítógépes tanulással szemben. 9%-kal nagyobb a memóriapontosság VR esetén. Ugyanakkor a reakció idő 12%-kal alacsonyabb a VR világában, mint valós tréningek esetén. Mit jelent ez? Azt, hogy a tapasztalati élmény miatt a tanulás folyamata könnyebb. Az alacsonyabb reakcióidő viszont azt is mutatja, hogy a VR felkészítő tréningekre alkalmas a valós és reális feladatok elvégzése előtt. És ahogy Mr. Nguyen mondta: „Ezek a számok talán nem számítanak hatalmasnak, de a megfelelő helyzetben és időben döntő lehet abban, hogy nyerünk vagy vesztünk.”

A tapasztalás tehát a kulcs a megértéshez, az empátiához és a változtatáshoz. Végeztek például olyan kísérleteket is, amelyek által a VR headsetet viselő egy fekete kisfiú bőrébe bújhatott, és megtapasztalta első kézből a megkülönböztetést, amit a kisfiú élete során másoktól kapott. Volt olyan is, akit egy idős ember bőrébe bújtattak, és mérhető növekedést mutatott az idős emberek felé mutatott empátia. Sőt, az anorexiában szenvedőken is segített, mivel egy egészséges testképet tudtak velük megtapasztaltatni. Ami a legmeghatározóbb volt a kísérletben, hogy a VR által mutatott egészséges testkép maradandónak bizonyult. Az egyik legfontosabb kérdés, amit feltesz előadásának végén Mr. Nguyen, hogy hogyan változik majd a felfogásunk, ha saját egonkat, elménket és gyengeségeinket más szemszögből vizsgálhatjuk, mert ami a headseten belül történik, megváltoztatja majd a világot.

VR - AR fejlesztés

A VR – AR fejlesztés kreatív látásmódot és innovatív megoldásokat igényel. VRBizz platformunk reklámkampányok menedzselésére jól használható felület.