• 2022. 03. 28.
  • 4 perc

NFT marketing kommunikáció

Természetesen az NFT készítés a művészek világa után a nagyobb világmárkákat hódította meg, így olyan cégek kezdtek el NFT fejlesztések és tokenek kibocsátásába, mint a Nike, a Pringle’s vagy a Pizza Hut. De természetesen a művészek között is bővült a lista: egy New York-i galéria megvásárolt egy eredeti Banksy képet, amelyet élő közvetítésben végül elégettek. A célja mindennek az volt, hogy utána bemutassák a kép digitális verzióját, és NFT-ként bocsátották a piacra az OpenSea marketplace-en. Az NFT marketing akció vegyes fogadtatást kapott, ugyanakkor inspirációnak szánta a blockchainre specializálódott vállalat. Egy biztos, az NFT láz nem hagyott alább tavaly óta sem.

Világmárkák és az NFT marketing

NFT marketing

Pringle’s CryptoCrisp

A Nike már 2019-ben csatlakozott az NFT trendhez CryptoKick cipőivel, a Pringle’s pedig nem régiekben megalkotott egy teljesen „digitális ízt”, a CryptoCrispet. Amit kifejezetten jól csináltak, hogy a megjelenéskor egy CryptoCrips ára megegyezett egy valós Pringle’s árával, azaz két dollárba került mindössze. Emellett limited edition volt, csak 50 db NFT került ki a marketplace-re. Ez a két faktor együtt azt eredményezte (a kezdeti alacsony ár szemben a limitált darabszámmal), hogy hamarosan egy NFT tokenért tett ajánlat 600 dollárra ugrott. Alapvetően a Pringle’s jól mérte fel a piacot, és a többit pedig a felhasználókra bízta, hiszen az NFT-k értéke akkora, amelyet a fogyasztói piac társít hozzá.

NBA NFT kártyacsomag

Az NBA a sportrajongók gyűjtői szellemére építkezve indította el digitális NFT token kártyakollekcióit. Ugyanúgy működik, mint a fizikai alapon vett kártyagyűjtés, csak a design sokkal látványosabb és sosem veszítheted el, ha már megvetted, hiszen mindig elérhető lesz az online térben. Jelenleg a legdrágább NFT kártyák több tízezer dollárba kerülnek a piacon. Ami sikeressé tette ezt az NFT marketing kampányt, az egyrészt a mögöttes történetmesélés és szentimentális érték. Visszahoztak egy régi tradíciót új formában, amely az NBA történelem egy darabját tartalmazza. A kosárlabda milliókat mozgat meg és tölt el lelkesedéssel, a legjobb játékosok pedig legendaként élnek tovább az emberek szemében. Ebben az esetben tehát a mögöttes történet és érzelmi faktor volt az, valamint a gyűjtői szellemiség maximális felismerése, ami meghozta a sikert az NBA NFT-k számára.

Kérjük, látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalainkra, ha további szakmai információ érdekli!

NFT marketing stratégia jótékony célra

Észak-Karolinában a Duke Egyetem idén, 2022 márciusában bocsátotta piacra első NFT kollekcióját, amelyet kifejezetten a kosárlabdacsapat támogatására hoztak létre. Az egyetem kosárlabdacsapatai az elmúlt 117 szezonban rengeteg emlékezetes és kiemelkedő pillanattal járultak hozzá az egyetemi kosárlabda történelemhez az Egyesült Államokban. A bevétel egy része az Emily K Center nonprofit szervezetet fogja támogatni, amely kifejezetten olyan diákoknak nyújt segítséget a továbbtanulásban és a karrierépítésben, akik alapvetően alulreprezentáltak ezeken a területeken és ágazatokban. A marketing itt a megismert személyek szimpátia faktora miatt lett értékes és sikeres. A célközönséget egyszerűbb meghatározni a kosárlabda-szeretet és az egyetemi elkötelezettség szempontjából, a cél pedig nemes, így garantált a „siker”.

Összefoglaló

A fenti NFT marketing példák két fontos dologra hívják fel a figyelmünket: az első, hogy az NFT készítés trendje vállalattól és szegmenstől függetlenül mindenhol hódít, ezért tulajdonképpen nem lőhetünk mellé vele a piacon; a második pedig, hogy megfelelő marketing és a célközönség lehető legpontosabb meghatározása kritikus fontosságú még a legnagyobb vállalkozások kampányainál is. A név és a brand nem minden, ezért minden egyes terméknél szükséges egy piacra lépési stratégia, legyen akár szó konkrét szolgáltatásról vagy NFT tokenekről. Ehhez pedig komplexebb és kombinált marketing megoldásokat is választhatunk, amelyek esetében egy professzionális digitális marketing ügynökség felkeresése a legbölcsebb döntés.

A jövő előrejelzésének legjobb módja az, ha feltaláljuk! Hozd el hozzánk az ötleted, mi pedig megvalósítjuk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube