A kiterjesztett valóság valójában sokkal inkább az életünk része, mint azt egyébként gondolnánk. A legegyszerűbb példa a számos Snapchat filter vagy éppen a Pokemon Go játék. A technológia azonban sokkal több ennél, és rengeteg mérnöki vagy épp gazdasági szektorban veszik hasznát. Befektetési és marketing lehetőségnek is kiváló, azonban sokszor még mindig ködös lehet, hogy mire is képes a kiterjesztett valóság fejlesztés.

Kiterjesztett valóság az immerzív technológiák halmazában

A kiterjesztett valóság (AR) egy olyan élmény, amely egyesíti a valós világot a digitális információkkal. Lényege tulajdonképpen az információ virtualizálása a valós világ tetején, mint egy virtuális réteg a valóság felett. Így míg a VR egy ajtót nyit egy teljesen virtuális világba, amelyben csak egy digitális környezettel tudunk interakcióba lépni, addig a kiterjesztett valóság fejlesztés a környezetünk reális elemeit használva bővíti ki az elénk táruló képet. Az MR, azaz a kevert valóság ötvözi a VR és az AR tulajdonságait, és végül az immerzív fejlesztések legnagyobb halmaza, gyűjtőfogalma az XR, avagy a kibővített valóság. Ez tulajdonképpen már az AI és a robotika eszközeit is bevonja a virtuális és valós elemek keverékébe.

Ha további szakmai információ érdekli, kérjük látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalunkra!

Kiterjesztett valóság készítés – üzleti lehetőség?

Az AR technológia egyik legnagyobb előnye, hogy a valós világban marad anélkül, hogy bármit is megzavarna körülötted. Ez azt jelenti, hogy nem kell attól tartanod, hogy megbotlasz egy vezetékekben vagy az utadba kerülő tárgyakban. Ezt ki is használják több mérnöki ágazatban, ugyanis a kiterjesztett valóság szemüveg már a Boeing gyáraiban is jelen van napi munkaeszközként. De a legtöbb AR fejlesztéshez nem szükséges még szemüveg sem, csak a mobilunk vagy egy tablet. Emiatt gyakorlatilag bármelyik okos eszközön elérhető, mert csak egy applikáció szükséges hozzá. Ennek köszönhetően széles körben elérhető, viszont többet ad, mint az egyszerű mobil alkalmazások. A kiterjesztett valóság innovációja így előttünk áll, nekünk csak élnünk kell a lehetőségeivel.

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775 marketing@printosh.hu

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!

 (+36 30) 931 0775

marketing@printosh.hu