A Mixed Reality, avagy magyarul a kevert valóság fogalma még nem a legelterjedtebb kifejezés a VR és az AR mellett. Az utóbbi évek technológiai fejlődése azonban erősen változtatni látszik ezen. A Microsoft az Acer-rel és az Asus-sal is együtt dolgozik az elkövetkezendő MR technikákon. A legújabb az Acer-rel közösen kialakított MR headset, amit az első kevert valóságot elénk vetítő headsetnek minősítenek a gyártók és a közvélemény. Azonban ahhoz, hogy megértsük az MR világát és lehetőségeit, tudnunk kell azt is, hogy miben más ez, mint a VR, azaz a virtuális valóság, és az AR, azaz a kiterjesztett valóság.

A Virtual Reality tulajdonképpen a kizárólag számítógépes, virtuális teret jelenti, amelyben interaktálunk másokkal és a megalkotott környezettel. Leginkább a játékok terén vált népszerűvé a technológia, de edukációs lehetőségei is vannak, mint például a vezetés szimuláció vagy az orvoslás terén. Az Augumented Reality ezzel szemben azt jelenti, hogy a valóságos térben maradunk, amelyben beépített virtuális elemekkel találkozunk. A Pokemon Go jó példa az AR felhasználására, azonban nem a szórakoztatás világa az egyetlen, ahol megjelenik a technológia. Az építészet és a mérnöki tudományok világában is kísérleteznek vele, hogy segítsék a vizualizációt és a tervezést a szakemberek számára.

A Mixed Reality pedig az AR-hez hasonlóan a valóságos környezetre épít, de amiben különleges, hogy a virtuálisan megalkotott elemekkel sokkal mélyebb interakcióra képes a résztvevő. A valós környezetünket egyszerre észleljük a virtuális világgal, amelyek között a határ elmosódni látszik. A Microsoft számít leginkább élenjárónak a technológiát illetően. 2015-ben már a HoLoLens szemüvege tört be a piacra és kápráztatott el bennünket, most pedig az Acer-rel közösen dobták piacra kifejezetten MR élményekre legyártott headsetüket. Azonban a Microsoft MR-ral kapcsolatos fejlesztéseinek egyik nagy részét a Case Western Reserve University intézetével közösen folytatott kutatások adják. Ugyanis az egyetem munkatársaival olyan oktatási lehetőségeket fejlesztettek már ki, amelyek az orvoslás, művészet és tánc terén is hatalmas segítséget adnak a hallgatóknak.

A program lényege, hogy a HoLoLens szemüveggel az orvostanhallgatók az emberi test rejtelmeibe áshatják bele magukat tanáraik és diáktársaik jelenlétében. Nem veszítik el a kapcsolatot oktatóikkal, miközben látják a tananyag virtuális, 3D-s megjelenítését. A szív, az érrendszer felépítése és működése, a csontozat és a különböző töréstípusok. Mindezek csak a kezdetei az orvostanhallgatók interaktívabb és hatékonyabb képzésében. A művészetoktatás terén a HoLoLens elhozza nekünk múzeumok tárlatait, festményeit 3D verzióban narrációval együtt. A tanulás sokkal egyszerűbbé és szórakoztatóbbá tehető általuk. Ezekből is látszik, hogy a kevert valóság lehetőségeit illetően talán továbbra is tekinthetünk, mint azt bármikor gondolhattuk volna.

VR / AR fejlesztés

A VR / AR fejlesztés kreatív látásmódot és innovatív megoldásokat igényel. VRBizz platformunk reklámkampányok menedzselésére jól használható felület.