Az utóbbi évek során, ahogy bővült a VR piaca, egyre több gyártó szállt be saját termékével, hogy meghódítsa (marketinges fogalommal élve) az innovátorokat és a korai elfogadók rétegét. Az egyik ilyen termék volt az Oculus Rift, vagy például a Valve is komoly versenytársnak számít a piacon. A Google is létrehozta saját VR szegmensét a vállalaton belül, előrukkolt a Google VR szemüveggel. Emellett a Facebook is elkezdett komoly összeget fektetni az iparágba. Alig pár év leforgása alatt a VR elindult hódító útjára, keresi a szórakoztatás mellett új lehetőségeit és felhasználásait, amik egyre több piacot nyitnak meg a VR technológia számára. Azonban kérdéses, hogy melyik gyártó kínálja azt a technológiát, amely ár-érték arányban elfogadható, s ezen felül széles réteghez juttatható el. Ezt a HTC tudta megoldani.

Az egyéni megoldások mellett rájöttek, hogy a VR technológia a vállalati szférában is egyre szélesebb körben alkalmazható. Éppenséggel standok, kampányok vagy bemutatók tartására is több mint alkalmas technológiáról beszélünk. A HTC hardveresen és szoftveresen is megújította VR technológiáját a 2018-as évben. Ennek egyik eredménye lett a VR Sync platform, ami egy virtuális kollaborációs felület az irodai munka megkönnyítésére. Lényege, hogy bárhol vannak a kollégák a világban, a VR platformon és a szemüvegen keresztül gördülékenyen oszthatják meg dokumentumaikat, tarthatnak bemutatókat, megbeszéléseket, miközben látják egymás „virtuális alakját”.

Emellett létrehozták a Vive Wave-et is, ami pedig egy nyílt interfészű fejlesztői platform. Lényege, hogy a gyártó a VR szoftveres alkalmazásainak optimalizálása helyett a hardveres megoldásokra fókuszálhat. A felület open-source jellege miatt több fejlesztő csatlakozhat a VR élmény bővítéséhez, és több emberhez is érnek el a létrehozott alkalmazások ennek következtében. Már több mint 150 applikáció érhető el ezen a platformon. Az ötletbe a Shadow Creator nevű vállalkozás is beszállt saját VR headset-jével, hogy támogassa a platformot és saját termékét is népszerűsítse.

Legnagyobb eredménye a HTC-nek a VR területén azonban a Vive Focus nevezetű önmagában is használható mobil headset. Nagy teljesítményű Qualcomm Snapdragon processzor van benne, képernyője 2880×1600-as felbontással rendelkezik, így a grafika kiváló vizuális élményt biztosít, s egy töltéssel 3 órán át használható. Már most több vállalkozás beépítette a projektjeibe és a céges stratégiáikba az eszközt. A francia Immersive Factory oktatóanyagokat mutat be általa az alkalmazottak számára a biztonság, munkavédelem és a környezettudatosság terén. A Primitive szoftverfejlesztőinek adja meg azt a lehetőséget, hogy a VR világában tesztelhessék kódjaikat és teszteljék szoftvereiket. A Qualcomm egészségügyi oktatóanyagokat készített, amelyet a szemüvegen keresztül mutatnak be. A HTC VIVE újításaival bizonyította, hogy egyedülálló terméket tudott piacra dobni.

VR / AR fejlesztés

A VR / AR fejlesztés kreatív látásmódot és innovatív megoldásokat igényel. VRBizz platformunk reklámkampányok menedzselésére jól használható felület.