2022 egy mondatban: Nyakunkon a Metaverse, okosabb lesz az AI, és az egészségmegőrzés körül forog minden.

Miközben komoly fejtörést okozott a pandémia a gazdasági szereplők számára szerte a világon, a digitalizációs törekvések terén valóságos robbanás történt az elmúlt időszakban. A legtöbb vállalati fejlesztés éppen erre reagálva született: bővültek a felhőszolgáltatások, (TabletBizz Cloud Platform) hogy ki tudják szolgálni az otthonról dolgozó kollégák tömegeit, erősödtek az IT-biztonsági rendszerek a cégek adatvagyonának védelmében, illetve számos applikáció, belső kommunikációs platform jött létre, mely a széttöredezett szervezetek munkáját segítheti a hibrid munkavégzés során. (TabletBizz CLM System) Ugyanakkor számos izgalmas trend is megjelent a cégek fókuszában, melyek akár már a sci-fi-be illő jövőnk felé vezető lépéseket is jelenthetik.

2022

Nézzük, mivel foglalkoznak majd 2022-ben a vállalati technológiák úttörői!

1. Élesítgeti a körmeit a Metaverse

Habár most még elsősorban a Facebook közelmúltbeli bejelentése miatt ismerjük leginkább a metaverzum kifejezést, már a vállalati szféra is foglalkozik a 3D és virtuális valóság-alapú megoldásokkal. Vajon milyen lehet részt venni egy megbeszélésen távolról, egy mesterséges VR tárgyalóban és úgy prezentálni ötleteinket, mintha fizikailag is jelen lennénk? Leáldozóban van a Zoom és a Teams csillaga? Hamarosan kiderül.

2. Lehet hogy a kreativitás és a mesterséges inteligencia nem a végtelenben találkozik?

Egyre több helyen találkozhatunk a generatív AI térnyerésére vonatkozó előrejelzésekkel: a technológia alapja az, hogy két, egymástól tanuló mesterséges intelligenciát eresztenek össze, így már nem csak létező szövegek, fotók vagy videók digitalizálására lesznek képesek, hanem teljesen új tartalmakat hozhatnak létre. Nem nehéz belátni, hogyan forradalmasíthatja például a mérnöki munkafolyamatokat az AI, ha egy 2D-s alkatrésztervből pillanatok alatt egy új, 3D-s modellt generál.

3. A szervezeti döntés első számú eszköze lesz az analitika.

A mesterséges intelligencia kínálta lehetőségek kiaknázására irányul az AI bevetése a szervezeti döntéshozatali folyamatokban. A technológia segítségével a bekerülő adathalmazból elemzések és modellek készíthetők, de még a különböző szcenáriók kimenetele is megjósolható. Ezzel nem csak a szubjektív tényezők küszöbölhetők ki a döntéseknél, de a vállalatok is sokkal könnyebben alkalmazkodhatnak a bizonytalan üzleti környezethez a gyorsan lefuttatható prognózisoknak köszönhetően.

4. Továbbra is a Big Data

Az adatbányászat és feldolgozás továbbra is óriási értéket és pótolhatatlan információforrást jelent majd a cégeknek, viszont nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a benne rejlő lehetőségek kiaknázására, a végeláthatatlan adathalmazok rendszerezésére. Hogy megláthassák az igazán fontos összefüggéseket és hatékonyan állíthassák az üzleti lépések szolgálatába az összegyűjtött információkat, minden eddiginél fejlettebb adatfeldolgozó platformokra lesz szükség.

5. Előretör a fejlesztési folyamatokban a DevOps

A DevOps valójában egy mozgalom, ami több eszközt és módszert foglal magába. Röviden az „együttműködés kultúrájának” is nevezhetjük. Célja, hogy a klasszikus, szakaszos vízesésmodell helyett, amelyben minden résztvevő – fejlesztő – csak a hozzátartozó fázissal törődik, a folyamatos együttműködésre és visszacsatolásra helyeződik a hangsúly. Ezzel gyorsabb, rugalmasabb a munka, az ügyfelek szempontjából pedig folyamatos értékteremtés érhető el.

DevOps szemlélettel a korábban egymástól elszigetelten működő szerepkörök, mint a fejlesztés, üzemeltetés, minőségmenedzsment vagy épp az IT biztonság, együttműködve képesek lesznek hatékonyabban reagálni a piaci, illetve ügyfél igényekre és jobb, megbízhatóbb termékeket létrehozni.

6. A cél az érintésmentes ügyfélkiszolgálás

Számos szolgáltató kezdi feltérképezni azokat a technológiai megoldásokat, melyek lehetővé tennék a teljes mértékben (100% érintésmentes) digitális ügyfélélményt, így az interakciók gyakorlatilag egy nyilvános felhőn keresztül mennének végbe, személyes találkozásra és fizikai kontaktusra pedig egyáltalán nem lenne szükség. Versenyképesség, költségoptimalizálás, csökkenő idő- és erőforrásigény – csak néhány előny, melyet a fejlesztés biztosíthat a vállalkozások számára.

digital solution

A DevOps a szoftverfejlesztők és a szoftvereket üzemeltetők szoros együttműködésén alapuló gyakorlat. Egyesíti a szoftverfejlesztést (Development), és az üzemeltetést (Operation), ezzel meggyorsítva és hatékonyabbá téve a munkát.