Az üzleti VR fejlesztés hazánkban is egyre nagyobb teret szerez, és az utóbbi évben olyan szegmensekben is megjelent, ahol nem is számíthattunk rá. A B2B sales világa felfedezni látszik a VR marketinget, mi pedig évek óta foglalkozunk azzal, hogy ezt népszerűsítve a lehető legjobb megoldásokat kínáljuk az ügyfeleknek. A terület és a szegmens nem lényeges a megvalósítás szempontjából: orvoslátogatói anyag vagy konferenciára VR bemutató? Egyik sem okozott még gondot. Minden, ami VR és AR, az VRbizz.

A 2010-es évek trendjei a VR fejlesztés területén

Elérkeztünk abba korba, amikor a fizikai sportok mellett az e-sportot is milliók élvezik, sőt, a világbajnokságokat is százezrek figyelik. Nos, azt biztosra vehetjük, hogy a digitális forradalom egyik terméke, vagy épp mellékterméke az e-sport ilyen mértékű fellendülése, ugyanakkor fontos betekintést enged a gaming világába, amelynek másik meghatározó iránya a VR és AR fejlesztés lett. Az utóbbi években rengeteg új kütyü jelent meg, amely egy teljesen/félig-meddig virtuális világba, vagy éppen a kevert valóság vizeire kalauzol bennünket. A VR – AR fejlesztés azonban a legmeghatározóbb a piacon, hiszen nem csak a szórakozás kapcsán vált fontossá a technológia.

Az utóbbi időben az AR a Boeing számára is hasznossá vált a tervrajzok átvitelében, a VR segít az orvoslásban, így a fájdalomcsillapítás vagy a testképzavarokkal küzdők gyógyításának területén. Betette a technológia a lábát a sport világába is, vagy éppen a katonaság küszöbén, de a marketing és a B2B sales is rájött, hogy mikre tudja felhasználni. Alapvetően a figyelemfelkeltés és –megtartás remek eszközei ezek, és az információ átadásában 90%-kal hatékonyabb, mint a kétdimenziós megoldások. Bemutatók tartására kiváló lehet egy stand, ahol a VR segítségével mutatjuk meg a vállalat arculatát vagy éppen az új termékünk előnyeit. Sokkal személyesebb érzéseket válthatunk ki és élményszerűvé válik az egész: tehát megmaradunk a fogyasztói fejekben.

üzleti VR fejlesztés

A standalone VR fejlesztés forradalma: az Oculus Quest

2019, azaz az idei év tavaszán jelent meg egy VR szemüveg, ami átformálni látszik a technológia elterjedésének és fejlődésének lehetőségeit. Az Oculus Quest egy olyan standalone headseat, amely nem igényel számítógépes back-up-ot, kizárólag azt kell használunk, amit a dobozba betettek nekünk: azaz a két konzolt és nyilván a szemüveget magát. Vezetékekkel nem kell foglalkoznunk, maximum akkor, ha tölteni szükséges a készüléket. Egyébiránt a szemüveg a beépített szenzorok és a négy kis kamera segítségével feltérképezi a környezetünket egy pár pillanat alatt, utána pedig biztonságosan használhatjuk, nem fog nekiirányítani semminek és senkinek. A technikai feature-ök valamelyest jobbak, mint elődjénél: nyilván nem rendelkezik olyan erős hardverrel, mivel standalone készülék, cserébe viszont mobilitást kapunk és ár-érték arányban egy olyan szemüveget, ami messze felülmúlja versenytársait.

A „legjobb VR szemüveg 2019” címre tehát méltán nevezhető az Oculus Quest, azonban más oka is van, hogy ki kellett emeljük őt a sorból. Habár itthon még korai fázisban tart, de egyre népszerűbb a VR fejlesztés vállalati felhasználása (üzleti VR fejlesztés). Mint már említettük, bemutatók tartására kiváló a technológia. Az Oculus Quest pedig, mivel viszonylag alacsony áron beszerezhető, ugyanakkor könnyen kezelhető, nem igényel külső plusz eszköztárat vagy nehezebb konfigurációt, kisvállalkozások vagy start-upok számára is remek befektetési és fejlesztési lehetőséget ad. Mi már évek óta foglalkozunk azzal, hogy a VR fejlesztési megoldások világát itthon is megismertessük a B2B sales-el, és eddig bármely területről kerestek meg bennünket, sikereket könyvelhettünk el, az elért eredménymutatók szerint is.

VR - AR fejlesztés

Lépjen velünk kapcsolatba!

Üzleti VR fejlesztés: VRbizz a gyakorlatban

Az utóbbi pár évben egyre több megkeresés érkezett be hozzánk a VR alkalmazás fejlesztés kapcsán. Többek között CLM rendszerekkel is foglalkozunk, így volt olyan, amikor a tabletre optimalizált marketinges prezentáció kapcsán csináltunk egy VR kibővítést is. Ideiglenes set-up-okat is készítettünk például konferenciákra. Az orvoslás, pontosabban a tüdőgyógyászat területéről is érkezett már megrendelés egy VR bemutató kapcsán, amely egy asztma pipát mutatott be. Vagy például minden évben készülünk VR bemutatóval céges konferenciákra és termékbemutatókra, ahol már húsvéti vagy éppen karácsonyi köntösben is fejlesztettünk programot VR headsetre. Egyre nagyobb elismerést kapott a VR fejlesztés a vállalati környezetben, és mindezek hatására létrehoztuk a VRbizz brandet, ami magában foglalja nem csak a VR de az AR fejlesztéseinket is.

A megírt programon kívül az eszközbeszerzéssel és a konfigurációval is segítünk, gyakorlatilag mindent mi végzünk el, amint a kezdeti ötlet megvan, átvesszük a stafétát. A költségek és a lehetőségek függvényében pedig mi megtaláljuk a legjobb megoldást az ügyfeleink számára. A piac nyitott a kreatív és innovatív ötletekre, nem érdemes lemaradnunk, bármely területen dolgozzunk is.