• 2022. 06. 09.
  • 12 perc

NFT token segédprogramok fajtái és előnyei

A mainstream NFT tokenek osztályozásával teljesen egyértelművé vált, hogy az NFT ma már túllépett a művészeten / gyűjteményes sorozatokon. Egyre több NFT-projekt kezdi el önálló életét az NFT különféle segédprogramjainak létrehozásával, hogy minél jobb használati élményt nyújthassanak a vásárlóknak. A medvepiac ideje alatt azok az NFT-projektek, amelyek 100%-ban spekulációból állnak / álltak, lassan eltűnnek, és csak azok az NFT tokenek maradnak életben, amelyeknek jó a sztorija és hasznosnak, értékesnek találja a közönség. Ezeknek van jövője és felívelő pályára léptek.

A Printosh Advertising célja

Segítsen az NFT-t felfedezni vágyóknak kiváló minőségű projekteket alkotni, illetve a meglévő projektek esetében közösségük bővítésében.

A piacon lévő aktuális NFT-ket hasznosságuk szerint osztályozzuk az alábbiak szerint:

Művészet (Art)

Művészet (Art)

A művészet megjelenési formái az elmúlt évtizedekben folyamatosan átalakultak. A digitális világba való megjelenése sem különleges, de mint NFT token, az újszerűsége vitathatatlan. A művészeknek és a vásárlóknak eddig is általános aggályai voltak és vannak a nyilvánossággal, a fizetendő járulékos költségekkel és a viszonteladással kapcsolatban is. Az NFT tokenek kezelni tudják ezeket a kockázatokat. Az OpenSea – mint legismertebb – egy olyan platform, ahol a művészek listázhatják NFT-műalkotásaikat, és megismertethetik a nyilvánossággal. Emellett az egyik legnagyobb kérdés a műalkotások vásárlásakor az, hogy az ár értékarányos és megfizethető-e a vevő számára.

Az NFT tokenek létrehozásával lehetővé válik a vevők számára, hogy ajánlatot tegyenek, vagy tőzsdei áron vásároljanak az intelligens szerződésen keresztül. Általában a műalkotások elsődleges piacon történő viszonteladása eddig nem volt bizalomerősítő, de az NFT műalkotások esetében az ilyen tranzakció nem jelent problémát, sem kockázatot. Sőt, az NFT token alkalmazása, létrehozása illetve kereskedése további előnyökkel is jár. Az elsődleges értékesítésből származó kezdeti bevétel mellett az NFT-k lehetővé teszik a művészek számára, hogy személyre szabható és folyamatos jogdíjat kapjanak műalkotásaik másodlagos eladásaiért is – örökre.

(Elsődlegesen: Murakami Flowers Seeds, Destiny, Right-click and Save As Guy; Másodlagosan: Art Blocks Curated, Hashmask, LetsWalk, Mekaverse)

PFP NFT token

PFP NFT token

A PFP a „kép a bizonyítékhoz” rövidítése, vagy általában profilképként ismert. Az NFT PFP-ket jelenleg csak a Twitteren használják általánosan. Más közösségi média platformok is azt tervezik, hogy NFT PFP-ket be fogják vezetni, de még egyelőre nem történt meg. Jelenleg az NFT PFP-k elsődleges megjelenési formája az, ha valaki lemásolja a profilképét. Ez úgy történik, hogy a Twitter ellenőrzi az NFT token profilképet, és ha érvényes, a felhasználó hatszögletű körvonalat kap. Ez kiemeli a kerekítettek (érvénytelenek) közül, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy NFT-ként mutassák magukat. Amellett, hogy lehetővé teszi a felhasználó számára a bemutatkozást, lehetővé teszi, hogy közösségi tagokká, DAO-fejlesztőkké vagy korai befektetőkké váljanak ebben a hatalmas potenciállal rendelkező projektben. Ezen kívül a PFP tulajdonosai lehetőséget kaphatnak arra is, hogy hozzáférjenek olyan játékokhoz vagy más termékekhez, amelyeket az adott közösség létrehoz.

(Elsődlegesen: CryptoPunks, Meebits; Másodlagosan: Bored Ape Yacht Club, Mutant Ape Yacht Club)

Virtuális Föld (Virtual Land) NFT token

Virtuális Föld (Virtual Land) NFT token

Az NFT virtuális földterület, egy saját tulajdonú, digitális földterület egy metaverzum platformon belül. Ezek a földdarabok hasonlóak a Minecraft-hoz, ahol a felhasználó szabadon kreatívkodhat, kivéve, hogy a digitális föld teljes mértékben a felhasználóké, ellentétben a Minecrafttal, ahol a Microsoft birtokolja a felhasználók alkotásait. Ha ez a digitális földterület teljes mértékben a felhasználók tulajdonában van, az a felhasználó számára számos előnnyel jár, például az NFT token fejlesztés területét reklámozásra, társasági életre, játékra és munkára is használhatja.
1. Reklámozás: Ha a felhasználó telke népszerű területen vagy kerületben van, és sok látogatót vonz, a felhasználók díjat számíthatnak fel a hirdetési felületért.
2. Társasélet: A felhasználók rendezvényeket rendezhetnek digitális földjükön, beleértve a koncerteket, konferenciákat és közösségi találkozókat.
3. Játékok: A felhasználó NFT-területét egy NFT-videojátékra is lehet használni.
4. Munka: A 3D-s avatárral felfedezhető földterület virtuális irodaként vagy digitális szolgáltatások nyújtására használható.

(Elsődlegesen: Decentraland, Sandbox; Másodlagosan: NFT Worlds, Worldwide Webb)

Játszma, meccs (Game) NFT token készítés

Játszma, meccs (Game)

Az NFT token olyan digitális eszközökkel egyenértékű, mint az avatarok, játékfelszerelések és játékkártyák a kriptojátékokban. A játékokban az NFT tokenek feloldhatnak pl. egy blokkolást, és ezzel pluszban hozzájárulhatnak egy már megtapasztalt – megunt – játékmenethez. Ezek az NFT játékok olyan helyek, ahol a felhasználók idejét és erőfeszítéseit valós értékkel ruházzák fel. Működő példaként hoznám fel a népszerűvé vált NFT-játékokra, hogy a Fülöp-szigeteken naponta akár egymillióan játszanak NFT-játékot, amely több pénzt termelt, mint az ország teljes árbevétele a járvány idején. Az NFT-játékok népszerűségének növekedésével a kreativitás és az ötletek változatossága is nagymértékben megnőtt az olyan játékoktól, mint az Axie Infinity (a Pokemon Go ihlette) vagy a StepN-ig (egy innovatív fitneszjáték).

(StepN, Axie Infinity)

Tekintse meg az immerzív technológiákkal kapcsolatos szakmai oldalainkat!

NFT VR

Virtuális valóság(VR)

Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is…

NFT AR

Kiterjesztett valóság (AR)

Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti…

NFT XR

Kibővített valóság(XR)

Az XR esetében már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában…

NFT MR

Mesterséges intelligencia (AI)

Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk…

Tagság (Membership)

Tagság (Membership)

A „tagság” szó már régóta létezik a Web2.0-ban. A felhasználók magánélete, adatkezelése és tulajdonjoga azonban továbbra is a legfontosabb megoldandó problémák között szerepel. A tagsági NFT tokenek potenciálisan átalakíthatják a tagsági élményt az említett problémák valós megoldásával. Először is, nem kell emlékeznünk egy csomó jelszóra a különböző platformokhoz, hanem csak egy kezdő kifejezésre. Ezen túlmenően, ha a digitális pénztárcánkat a mögötte lévő intelligens szerződéshez csatlakoztatjuk, sokrétű funkcionalitást érhetünk el. Amennyiben úgy döntünk, jogosultak vagyunk a tagságot a másodlagos piacon haszonszerzés céljából továbbértékesíteni. Egyes tagsági NFT tokenek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy nyomon kövessék a számukra legérdekesebb projekteket, hozzáférjenek egy privát naptárhoz, és kapcsoljanak hozzá egy digitális pénztárcát (wallet).

(PROOF Collective, PREMINT Collector Pass)

Társadalmi (Social)

Társadalmi (Social)

A közösségi NFT token birtoklása sokféle előnyt biztosít a birtokosoknak, beleértve az online és személyes közösségi összejövetelekhez való csatlakozást is. Ahogy az NFT tokenek egyre népszerűbbek, a közösségi hálózatok azt tervezik, hogy az NFT-t választják médiumként. Egy sikeres társadalmi NFT-projekthez befolyásos személyekre és aktív közösségére van szükség. A VeeFriends NFT-t Gary Vaynerchuk hozta létre, aki egy befolyásos YouTuber és vállalkozó. A VeeFriend NFT birtoklásával a tulajdonosok azonnal a VeeFriends közösség részévé válnak, és hozzáférést kapnak a VeeCon-hoz. A VeeFriends különböző NFT-tulajdonosai részt vehetnek a Gary Vaynerchuk által tartott különböző társadalmi eseményeken.

(VeeFriends, VeeFriends Series 2, VeeCon Tickets)

Zene (Music) NFT token piac

Zene (Music) NFT token piac

A zenei NFT tokenek gyorsan növekvő ökoszisztémája is egyre jobban előtérbe kerül. A rajongói jutalmak és a jogdíjak kezelése adja a jelentős különbséget a Web2.0 és a Web3.0 zenei gyűjtemények között. Sok platform fejlesztés deklarált célja egy áttekinthetően és igazságosabban együttműködő zenei piac vagy streaming platformot hozzon létre. A zenei NFT tulajdonjoga mellett a sound.xyz azt is lehetővé teszi a birtokosoknak, hogy nyilvános megjegyzéseket, véleményeket kapcsoljanak a dalokhoz. Alternatív megoldásként a művészek a Pianity-n akár 4 hiányossági szintig is frakcionálhatják zenéjüket, így az egyedi kiadás értékesebbé válik, minél teljesebb kiadást vásárolunk. Ami a jogdíjakat illeti, az olyan platformok, mint a Royal.io és a Rocki.com, lehetővé teszik a gyűjtők számára, hogy NFT token fejlesztés formájában közvetítsenek – osszanak szét – jogdíjakat. Más szóval, a streamelésből származó bevétel felosztásra kerül a jogdíjak szerint, és az NFT-tulajdonosok számára bevételt biztosít átlátható és előre kiszámítható módon.

(Elsődlegesen: sound.xyz; Másodlagosan: royal.io, pianity.com)

Márka (Brand) NFT token marketing

Márka (Brand) NFT token marketing

Az NFT egyre ismertebbé válása miatt a brand kommunikáció is berobbant az NFT token piac területére, amely így a jövőben digitális eszközként elkerülhetetlenül része lesz az arculattervezésnek. A márkák közül az Adidas és a Nike a vezető szereplők. A Nike úgy lépett be az NFT token készítés terébe, hogy megvásárolta az RTFKT-t, amely a Metaverse-en belül, a digitális tornacipőivel foglalkozó metaverzumot létrehozó cég. A legújabb játékon belüli motorokat és NFT technológiát használva egyedülálló cipőket és digitális tárgyakat készítenek.
Az RTFKT rengeteg klassz 3D Nike cipő NFT-t tervezett, amelyek lehetővé teszik a tulajdonosok számára, hogy „viseljék” és megmutassák ezt a közösségi médiában, például a „Snapchat-en”.
A másik oldalon az Adidas elindította saját NFT-jét a Bored Ape Yacht Clubbal együttműködve. Az Adidas NFT érdekessége, hogy az Adidas NFT-tulajdonosok nem csak a digitális Adidas metaverzum földjéhez férhetnek hozzá, hanem igényt tarthatnak a fizikai Adidas termékekre is, mint például a tréningruhák, kapucnis pulcsik és sapkák vásárlása.

(Adidas Originals: Into the Metaverse, RTFKT x Nike Dunk Genesis CRYPTOKICKS)

Tartomány, Kiterjesztés (Domain)

Tartomány, Kiterjesztés (Domain)

A Web2.0-ban a hagyományos account-ok nem a felhasználók tulajdonában vannak. Például a Twitter birtokolja az összes fiókinformációt, és jogosult a fiókok bármikori visszahívására vagy törlésére.
A Domain NFT token egy blokklánc alapú, nyílt forráskódú decentralizált számlarendszer. Az ENS domain név lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy létrehozzanak egy ember által olvasható pénztárcacímet, és összekapcsolják az eredeti digitális pénztárca címmel.
Az NFT Domain a következő esetekben használható:
1. Tokenek/NFT/Üzenet átvitele domainnel
2. Ember által olvasható felhasználónév a különböző DApp-okban
3. Alfiókok elterjesztése a közösség tagjai számára
4. Web3.0 adatok megjelenítése a Web2.0 platformon, ha megfelelő domain-hez kapcsolódik.

(ENS: Ethereum Name Service, Unstoppable Domain)

DEFI

NFT token

Az Uniswap V3* esetén a likviditásszolgáltató (LP) pozíciói NFT-ként (ERC-721 NFT tokenek) jelennek meg, szemben a helyettesíthető ERC-20 tokenekkel amely az Uniswap V1 és V2 rendszer sajátja.
A likviditást biztosító felületen kiválasztott pool és paraméterek alapján egy egyedi NFT token készül, amely az adott poolban elfoglalt pozíciót reprezentálja. Az Uniswap NFT token megmutatja a legfontosabb információkat a felhasználó likviditási pozíciójáról, beleértve a pair szimbólumokat, a kiválasztott free tier-t, a token szimbólumokat és a pool címét. Az NFT tulajdonosa módosíthatja, beválthatja és akár el is adhatja a pozíciót az Uniswap V3-ban.

(Uniswap V3)

Összefoglaló

Utility Top Projects
Art Art Blocks Murakami Seeds
PFP BAYC CryptoPunks
Virtual Land Sandbox NFT Worlds
Game StepN Axie
Membership Proof Premint
Social VeeFriends
Music Sound.xyz Royal.io
Brand Adidas Nike
Domain ENS Unstoppable
Defi Uniswap

A jövő előrejelzésének legjobb módja az, ha feltaláljuk! Hozd el hozzánk az ötleted, mi pedig megvalósítjuk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube