• 2022. 03. 30.
  • 5 perc

Minden termék piacra léptetéséhez egy megfontolt és jól kidolgozott marketingstratégiára van szükség, amelynek egyik fontos lépése a kommunikációs csatornák kiválasztása. Az NFT-k egy niche szegmenst céloznak meg általában, így sosem könnyű az ilyen jellegű termékek online marketingjének kidolgozása. Ehhez hoztunk most egy kis segítséget: hogyan dolgozzuk ki NFT marketing stratégiánkat?

NFT marketingkommunikáció 2022-ben

NFT marketing

Az NFT marketing felépítésének, folyamatának döntő szerepe van az NFT-k, mint már nem is elkövetkező – hanem meglévő – “nagydurranás” WOW faktorának működésében. Ez az összefoglaló az NFT marketing útmutatójaként szolgálhat 2022-ben, és a segítéségére lehet azoknak, akik az NFT világába szeretnének úgy megjelenni, hogy átlátták, ez a terület is – hasonlóan az eddig is működő marketing stratégiákhoz – olyan egyedi marketing struktúrát igényel, mint minden más tudatos közösségi megjelenés, amely csak akkor lehet sikeres, ha mögötte kőkemény és részleteiben is felépített háttérmarketing működik.

NFT kisokos 2020 és 2021 között az NFT piac értéke a statisztikák szerint megkétszázszorozódott, ami azt jelenti, hogy 82,5 millió dollárról 17 milliárdra nőtt.

Ez mit jelent nekünk marketing szempontból?

A piac egyre zsúfoltabbá válik, nehezebb kitűnni, a versenyhelyzet szintén egyre nagyobb. Ha nem akarjuk, hogy termékünk elvesszen az NFT tokenek rengetegében, akkor egy jól felépített marketingstratégiára lesz szükségünk.

Kérjük, látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalainkra, ha további szakmai információ érdekli!

A célközönség meghatározása

Az egyik legnagyobb hiba, amelyet ilyenkor elkövetünk, az az, hogy mindenkinek promotálni szeretnénk a termékünket. Ez amellett, hogy idő- és energiaveszteség, hiszen amúgy is egy niche szegmensnek értékesítünk, azt is meggátolja, hogy egyfajta személyesebb kapcsolatot építsünk ki a vásárlói körrel. Ha nem tudjuk, hogy ki a célközönségünk, akkor mégis hogy akarjuk hozzájuk eljuttatni a termékünket? Az alábbi kérdések segíthetnek meghatározni a számunkra fontos célcsoportokat:

  • Milyen típusú NFT-ket készítünk és mekkora kollekciót bocsátottunk piacra?
  • Mi a tárgya vagy különleges jellemzője a termékünknek?
  • Milyen közösségeknek vagyunk már eleve tagjai, akik érdekeltek lehetnek az NFT tokenekben?
  • Az előzetes NFT marketing alapján mely csoportok bizonyultak érdeklődőbbnek?

Tekintse meg az immerzív technológiákkal kapcsolatos szakmai oldalainkat!

NFT VR

Virtuális valóság(VR)

Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is…

NFT AR

Kiterjesztett valóság (AR)

Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti…

NFT XR

Kibővített valóság(XR)

Az XR esetében már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában…

NFT MR

Mesterséges intelligencia (AI)

Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk…

A kommunikációs csatorna meghatározása

Alapvetően itt is több lehetőségünk van, hiszen amellett, hogy a social media egy remek lehetőséget biztosíthat a fogyasztókkal és a célközönségünkkel való kommunikációra, ugyanúgy a tartalomgyártás vagy egy egyedi weboldal létrehozása, sőt, ezek kombinációi is kiváló megoldások a professzionális marketingkommunikációra.

1. Social Media

Ilyen téren érdemes azokat a felületeket megtalálnunk, ahol a kriptovalutákkal ismeretes vagy épp foglalkozó csoportok kommunikálnak. Mivel az NFT maga is blockchain technológiára épülő fejlesztés, azoknak a közösségekben, ahol már tisztában vannak az alapfogalmakkal és technológiákkal, nagyobb eséllyel találunk felvevő bázist és piacot a termékünknek. Ezek lehetnek például a Reddit, a Telegram vagy a Discord is. A Facebook, az Instagram vagy a Twitter inkább üzleti oldalról lehet fontos a céges NFT marketing kommunikáció kialakításában.

2. Tartalomgyártás

Ha NFT-termékét szeretnél forgalomba hozni, és nincs hatalmas költségvetésed, akkor a történetmesélés hagyományos stratégiája a legelőnyösebb. Ami az NFT-ket illeti, minden létrehozott termékhez – műalkotáshoz, dalhoz vagy akár fizikai eszközhöz – valamilyen megragadó történetnek kell kapcsolódnia. De ennek a történetnek az elmesélése, amely elég erős ahhoz, hogy sokakban megragadjon, fontos szükséglet egy tapasztalt szakember, nyilván egy NFT marketingre szakosodott cégre és annak tanácsaira van szükség. Sok éves marketing tapasztalattal a hátunk mögött röviden így fogalmaznánk meg a lényeget:

„A tartalommarketing a híd azon szakadék felett, amit a márkák gyártanak, és amit a fogyasztók valójában akarnak.”

3. Weboldalkészítés

Egy website, microsite elkészítése azért is lehet hasznos, mert minden információt és mögöttes tartalmat egy helyen tudunk a célközönség előtt prezentálni. Mindezt remek design és grafikai elemekkel tudjuk összekötni, így a felhasználói élményt növelve a ’wow’ faktort is hozzá tudjuk adni a termék marketingjéhez. A tartalmat emellett SEO-val, azaz keresőoptimalizálással is elláthatjuk, így organikusan is szerezhetünk olyan vásárlókat, akik alapvetően nem tartoznak a jelenlegi fogyasztói körbe.

Összefoglaló

Mint láthatjuk, rengeteg módja van egy átfogó és pontos NFT marketing stratégia és kommunikációs csatorna kidolgozásának az NFT token fejlesztéseink köré. Ezek meghatározásánál leginkább a célközönségünk pontos behatárolása segít, de egy kombinált megoldással a lehető legnagyobb szegmenst tudjuk lefedni, amelynél azonban már egy digitális marketingügynökség bevonása a legbölcsebb választás.

A jövő előrejelzésének legjobb módja az, ha feltaláljuk! Hozd el hozzánk az ötleted, mi pedig megvalósítjuk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube