• 2022. 03. 04.
  • 4 perc

Az NFT piac sikeres marketingkommunikációja

Az NFT piacra való sikeres belépéshez nem elég egy NFT-vel előrukkolnunk. Sok kérdés övezi még a konkrét lépéseket és üzleti megvalósítást, amihez egy technikai áttekintés is szükséges a konkrét lépésekről, ahogy az is, hogy tudjuk, milyen pluszt kell adnunk a folyamathoz a tényleges profit eléréséhez. Több kérdést is kaptunk az NFT piac kapcsán, így megpróbáltuk összeszedni a legfontosabb információkat, amelyek bármely NFT-ben gondolkodó vállalkozónak segítségére lehetnek.

NFT piac: legfontosabb tudnivalók a belépéshez

NFT piac

Az NFT fejlesztés természetesen blockchain technológiával* történik, amelyből a legnépszerűbb az Ethereum*, ugyanis ezáltal könnyebb kezelni az okos szerződéseket és azokat is szintén a szoftverbe írva létrehozni a tokennel együtt. Az NFT piac marketplace felületeken zajlik, ilyen például az OpenSea is. Az NFT-t bármilyen néven, illetve teljesen anonim is feltölthetjük, így nem köthetők a való világban valós személyhez. Azonban a készítőket mindig meg kell jelölni a szerzői és a tulajdonjogok tisztázása miatt, melyik kihez tartozik. Ezeket az információkat a smart contract* tárolja. Az NFT token kollekció feltöltése az OpenSea rendszerében például alapvetően ingyenes, és az első „eladásra kínálásnak” van egy fix magasabb költsége, a többi „eladásra kínálásnak” – alacsonyabb fix költsége. Ezt a költséget pedig a a feltöltő által megállapított ár határozza meg, mert annak a százalékai alapján határozódnak meg ezek a fix költségek.

Kérjük, látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalainkra, ha további szakmai információ érdekli!

Az NFT piac fizetési tranzakciói

Amit eddig tudunk, hogy a marketplace felületére első körben ingyenesen fel tudunk tölteni egy NFT kollekciót. Több NFT marketplace is létezik, jelenleg az OpenSea az egyik legnépszerűbb, így ezt hoztuk fel mi is példának. Az eladások menetét és a jogok átvitelét a smart ontract-ben, azaz okos szerződésekben a kódolás alatt már rögzítik a szoftverben, így azok megváltoztathatatlanok lesznek. Ahhoz, hogy bármilyen regisztrációs díjat és a tranzakciók költségeit ki tudjuk fizetni, egy elektronikus pénztárcát, e-walletet kell csatolnunk a fiókunkhoz. Az egyik legnépszerűbb tárca a MetaMask. A MetaMask tárcában tudunk Ethereumot hozzáadni a fiókunkhoz, és minden tranzakciónál erről kerülnek automatikusan levonásra az összegek vagy épp feltöltésre, ha tőlünk vásárolnak.

Az első eladás díja 2021 novemberi adatok alapján 70 és 300 USD között volt. Ez ETH blokkláncon értendő. Tehát annyi USD értékű ETH vonódik le vagy töltődik fel a tárcánkra, amekkora értékű a tranzakció. A többi eladás díja (az első sikeres eladás után) 10-30 USD között mozgott. Érdemesebb lehet azonban a feltöltőnek mintelést* előnyben részesíteni, és megvárni hogy a vásárlók kereskedjenek. Így a kreátornak járó díjat lehet profitként elszámolni tranzakciónként – ez előre beállítható 0 és 10 % között mozog.

Tekintse meg az immerzív technológiákkal kapcsolatos szakmai oldalainkat!

NFT VR

Virtuális valóság(VR)

Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is…

NFT AR

Kiterjesztett valóság (AR)

Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti…

NFT XR

Kibővített valóság(XR)

Az XR esetében már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában…

NFT MR

Mesterséges intelligencia (AI)

Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk…

Hogyan lesz sikeres az NFT token eladásunk?

Az NFT készítés technikai részén több ízben igyekeztünk végigmenni, és nem csak ebben a blogposztban. Ami viszont még szükséges a sikeres eladásokhoz, az egy marketing stratégia és komplex kampány felépítése. Önmagában egy NFT token piacra bocsátásával és annak közzétételével a marketplace-en semmi nem biztosítja, hogy megindul az adás-vétel és a kereskedelem. Nagyjából olyan, mintha e-bayre feltennénk az árunkat, és várjuk, hátha valakit éppen az a termék érdekel, ami a mi birtokunkban van. Így médiafigyelmet kell irányítanunk az NFT tokenre, ezt pedig a marketing garantálja.

A jelenlegi trend azt mutatja, hogy az elkészített sorozatokat pörgeti az NFT piac, tehát egy darab NFT elkészítése sem a legjobb megoldás. Így a sorozat, azaz a kollekció köré kell felépítenünk egy weboldalt, egy landinget, amely kifejti, hogy milyen történet fűzödik az adott NFT tokenhez, szükséges lehet a social media is, így Instagram, Twitter vagy Facebook, amelyen az előzetes felmérések alapján megtaláljuk a lehetséges felvevőpiacot. Természetesen ebben digitális reklámügynökségként professzionális tanácsokat tudunk adni.

A jövő előrejelzésének legjobb módja az, he feltaláljuk! Hozd el hozzánk az ötleted, mi pedig megvalósítjuk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube