A 2020-as évek változásai megnehezítették az üzleti világban való boldogulást: jött egy pandémia, amely átalakításra késztette az összes üzletágat; közben technológiai bummok sorozata következett be; most pedig gazdasági recesszióval nézünk szembe. Be kell lássuk, kihívásokkal teli az üzleti élet, és még nagyobb kihívás kitűnni a tömegből, és azt üzenni: „Nálam megéri vásárolnod!” Ez egyébként nem csak B2C, hanem a B2B világban is jelentős probléma. Ezzel mi is tisztában vagyunk. Pont ezért szeretnénk megismertetni Téged az immerzív marketing világával: egy új és izgalmas befektetési mód a saját üzleted szekerébe.
Tartalomjegyzék
Mit jelent az immerzív marketing?
A fogalom egyébként nem új, csak ebben a kontextusban ritkán használjuk. A kiindulási pont az immerzív technológiák és azok megértése. Ide tartoznak az alábbiak:
A technológiák közül a VR lehet a legismerősebb, hiszen már egyre gyakrabban találkozunk VR gaming szobákkal, valamint otthonainkban is egyre népszerűbb a készülék. Az AR-re tipikus példa a Pokémon Go és a különböző filteres alkalmazások, amelyek a valós térben helyeznek el digitális elemeket a mobil készülék kameráján keresztül. A kevert valóság mindezek egyvelege, míg az XR egyfajta összesítő fogalomként (umbrella-term) foglalja magába az előbbi három technológiát.
Ezeket a fejlesztéseket a tudományos és a mérnöki életben, a gaming és az oktatás világában is évek óta használják, azonban a marketinget csak az utóbbi időszakban kezdte el igazán meghódítani. Most elmondjuk, hogy miért.
Hogyan működik az immerzív marketing?
Mielőtt ebbe belevágunk, tudnunk kell, hogy a marketing szektorban leginkább a kiterjesztett valóság fejlesztéseket preferálják szemben az immerzív társaival. Ennek több oka is van:
Technológiailag amire tehát szükségünk van, az egy mobil telefon vagy táblagép, illetve az ezekre optimalizált szoftveres fejlesztés.
Hogyan működik a gyakorlatban?
Az AR fejlesztéseknek alapvetően három csoportja van:
Marketing szempontból a legkönnyebben a webAR alkalmazható.
Ha többet szeretnél megtudni a többi kiterjesztett valóság technológiáról, akkor látogass el ide:
Immerzív marketing webAR-ral
A webAR lényege, hogy letöltendő applikáció nélkül is elérhetővé válik az AR tartalom az online térben. Beolvassuk a szükséges linket vagy QR kódot, és nem egy applikációba, hanem a böngészőbe irányít bennünket a készülék. A kijelölt weboldalon pedig engedélyeznünk kell a kamera hozzáférését, és voilá, már meg is jelent előttünk a digitális tartalom a mobil készülék képernyőjén keresztül.
Ha pedig inspirációt keresnél…
Akár 2023-at írunk, akár nem, tisztában vagyunk vele, hogy ezek a technológiák egy kicsit még mindig futurisztikusan tudnak hatni. Ezért hoztunk el Neked pár példát, amelyet mi készítettünk magyar ügyfeleknek mind B2B, mind pedig B2C területen, hogy lásd, itthon is van piaca ennek a technológiának.
Élményerdő mobil applikáció
Az Élményerdő kiterjesztett valóság mobil applikáció az „Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás” részeként a Bakonyerdő Zrt. állami erdőgazdálkodás standjának kiemelkedő részét képezte. A lényege az volt, hogy az erdészek munkáját, az erdő biodiverzitását és ökoszisztémájának működését maradandó és lebilincselő módon tudjuk átadni a közönségnek. A keretalkalmazáson belül egy AR szkenner található, ami 3-dimenziós grafikákat és videót jelenít meg a mobilunk képernyőjén. A szkenner beolvassa a markereket, és automatikusan felismeri a hozzájuk kapcsolt AR tartalmat, amit megjelenít a képernyőnkön.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.