• 2023. 01. 26.
  • 6 perc

A 2020-as évek változásai megnehezítették az üzleti világban való boldogulást: jött egy pandémia, amely átalakításra késztette az összes üzletágat; közben technológiai bummok sorozata következett be; most pedig gazdasági recesszióval nézünk szembe. Be kell lássuk, kihívásokkal teli az üzleti élet, és még nagyobb kihívás kitűnni a tömegből, és azt üzenni: „Nálam megéri vásárolnod!” Ez egyébként nem csak B2C, hanem a B2B világban is jelentős probléma. Ezzel mi is tisztában vagyunk. Pont ezért szeretnénk megismertetni Téged az immerzív marketing világával: egy új és izgalmas befektetési mód a saját üzleted szekerébe.

Mit jelent az immerzív marketing?

A fogalom egyébként nem új, csak ebben a kontextusban ritkán használjuk. A kiindulási pont az immerzív technológiák és azok megértése. Ide tartoznak az alábbiak:

NFT VR

Virtuális valóság(VR)

Számítógéppel szimulált valóságról beszélünk, amelyhez szükséges egy VR-headset is…

NFT AR

Kiterjesztett valóság (AR)

Az AR kihasználja a meglévő valóságtartalmat és egy eszköz felhasználásával kiegészíti…

NFT XR

Kibővített valóság(XR)

Az XR esetében már az iOT, a mesterséges intelligencia és a robotika elemei is bekapcsolhatók a fejlesztés folyamatában…

NFT MR

Mesterséges intelligencia (AI)

Az AI esetében egy beprogramozott tanulórendszerről beszélünk…

A technológiák közül a VR lehet a legismerősebb, hiszen már egyre gyakrabban találkozunk VR gaming szobákkal, valamint otthonainkban is egyre népszerűbb a készülék. Az AR-re tipikus példa a Pokémon Go és a különböző filteres alkalmazások, amelyek a valós térben helyeznek el digitális elemeket a mobil készülék kameráján keresztül. A kevert valóság mindezek egyvelege, míg az XR egyfajta összesítő fogalomként (umbrella-term) foglalja magába az előbbi három technológiát.

Ezeket a fejlesztéseket a tudományos és a mérnöki életben, a gaming és az oktatás világában is évek óta használják, azonban a marketinget csak az utóbbi időszakban kezdte el igazán meghódítani. Most elmondjuk, hogy miért.

Hogyan működik az immerzív marketing?

Mielőtt ebbe belevágunk, tudnunk kell, hogy a marketing szektorban leginkább a kiterjesztett valóság fejlesztéseket preferálják szemben az immerzív társaival. Ennek több oka is van:

  • A kiterjesztett valóság technológia alapvetően mobil eszközre és táblagépre is remekül optimalizálható, és ezeken kívül más technikai, avagy eszközi feltétele tulajdonképpen nincs is a fejlesztésnek.
  • Mivel mobil eszközről elérhetővé vált az AR, lehetőség nyílt a nagyközönség elérése. Az emberek többsége már rendelkezik okos telefonnal, amelyekre könnyen optimalizálható az AR tartalom.
  • A VR-hoz és más technológiákhoz képest lényegesen olcsóbb fejlesztési költségeket igényel az AR. Ez, mint említettük, a szükséges eszközkészlet miatt van, illetve a legtöbb programnak nem kell túlságosan bonyolultnak lennie ahhoz, hogy elérjük vele a kívánt „wow” hatást.

Technológiailag amire tehát szükségünk van, az egy mobil telefon vagy táblagép, illetve az ezekre optimalizált szoftveres fejlesztés.

Hogyan működik a gyakorlatban?

Az AR fejlesztéseknek alapvetően három csoportja van:

  • Marker alapú AR
  • Marker nélküli, azaz WebAR
  • Location based, azaz helyalapú AR fejlesztések

Marketing szempontból a legkönnyebben a webAR alkalmazható.
Ha többet szeretnél megtudni a többi kiterjesztett valóság technológiáról, akkor látogass el ide:

Immerzív marketing webAR-ral

A webAR lényege, hogy letöltendő applikáció nélkül is elérhetővé válik az AR tartalom az online térben. Beolvassuk a szükséges linket vagy QR kódot, és nem egy applikációba, hanem a böngészőbe irányít bennünket a készülék. A kijelölt weboldalon pedig engedélyeznünk kell a kamera hozzáférését, és voilá, már meg is jelent előttünk a digitális tartalom a mobil készülék képernyőjén keresztül.

Ha pedig inspirációt keresnél…

Akár 2023-at írunk, akár nem, tisztában vagyunk vele, hogy ezek a technológiák egy kicsit még mindig futurisztikusan tudnak hatni. Ezért hoztunk el Neked pár példát, amelyet mi készítettünk magyar ügyfeleknek mind B2B, mind pedig B2C területen, hogy lásd, itthon is van piaca ennek a technológiának.

Élményerdő mobil applikáció

XR technológia - Élményerdő mobil applikáció

Az Élményerdő kiterjesztett valóság mobil applikáció az „Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás” részeként a Bakonyerdő Zrt. állami erdőgazdálkodás standjának kiemelkedő részét képezte. A lényege az volt, hogy az erdészek munkáját, az erdő biodiverzitását és ökoszisztémájának működését maradandó és lebilincselő módon tudjuk átadni a közönségnek. A keretalkalmazáson belül egy AR szkenner található, ami 3-dimenziós grafikákat és videót jelenít meg a mobilunk képernyőjén. A szkenner beolvassa a markereket, és automatikusan felismeri a hozzájuk kapcsolt AR tartalmat, amit megjelenít a képernyőnkön.

Festetics VR applikáció

XR technológia - VR festetics applikáció

A színes környezet és folyamatos narráció mellett mesebeli környezetet teremtettünk a résztvevő számára, így olyan, mintha a magyar népmesék világába csöppennénk.

Kérjük, látogasson el az immerzív technológiákat bemutató weboldalainkra, ha további szakmai információ érdekli!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!

Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

Kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn és YouTube csatornánkon rendszeresen publikáljuk a legújabb immerzív technológiákról szóló aktualitásokat. Kövessen minket a közösségi médián, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról!

LinedIn profil

LinkedIn profil

YouTube csatorna

Youtube