A Betyárvilág mobil applikáció és az azt kiegészítő eBrosúra mintapéldája annak, hogy hogyan varázsolható egy B2C termék előnyeiből üzleti B2B marketingkommunikáció. Amire szükségünk van, az egy termék, az elhanyagolhatatlan marketing és a hozzá kapcsolódó üzleti webalkalmazás.
A Betyárvilág eBrosúra alapvetően kiegészítő marketing szolgáltatásként készült a Betyárvilág túranavigációs alkalmazás mellé. A mobil applikáció a Bakonyerdő Zrt. megbízásából készült, amelynek lényege, hogy a túrázás élményét és a természet szépségét a környezethez kapcsolódó történelemmel is összekösse. Az eredeti ötletet még különlegesebbé tette a népmesei narráció és a felbukkanó túraállomások rendszere. Az eBrosúra célja az volt, hogy a fentebb említett túranavigációs applikációt bemutassa és promóciós eszközként legyen használható. A mobil applikációhoz készült egy landing page is, amely hasonló elv és struktúra alapján épül föl, hiszen ott is megtalálható minden szükséges információ az alkalmazásról – hasonló design elemekkel – , azonban az eBrosúra egy más dimenzióba emeli a promóciós marketinget.
Mi az az eBrosúra?
A hagyományos papír alapú promóciós anyagok már szürke és általános megoldásnak számítanak. A marketing egyik aranyszabálya, hogy kreatív és innovatív legyen, mert a folyamatos média- és marketingzajból nem lehet másképp kiemelkedni. A fogyasztót még azelőtt elveszítjük, hogy megszólítottuk volna. Az eBrosúrák a szürke megoldások helyett kínálnak egy színes és izgalmas alternatívát. Ezek az üzleti webalkalmazások alapvetően táblagépre optimalizált prezentációs anyagok, amelyeknél a design elemek, az animáció és a szöveg is tudatos felhasználói élmény-tervezés része.
Honnan jött az ötlet?
Fontos kiegészítő információ, hogy ezek a webalkalmazások nem csak B2B, hanem B2C területen is működnek. A Bakonyerdő Zrt. számára fontos volt, hogy a Betyárvilág túranavigációs applikációt támogatva különböző marketing eszközökkel hívják fel rá a figyelmet, hiszen – mint újabb aranyszabály- egy termék marketing nélkül pontosan annyit ér, mint egy elrejtett kincs térkép nélkül: nem jutnak el hozzá az emberek. Egy eBrosúra felépítése természetesen változhat aszerint, hogy B2B vagy B2C kommunikációra szánjuk, de a legegyszerűbb, ha egy olyan megoldást választunk, amely mindkét irányban használható.
A B2C és a B2B marketingkommunikáció az üzenetben különbözik a leginkább. Mindezt a design és tartalmi elemeknek is tükrözniük kell: B2B kommunikáció esetén szakmaibb a szöveg, amely kitér az üzleti előnyökre és a projekt megvalósítására; B2C kommunikáció esetén pedig az élményátadásra törekszünk és az érzelmi faktorok kiemelésére.
Hogyan működik?
Az eBrosúra célja alapvetően, hogy interaktív prezentációként lebilincselje a felhasználót. A Betyárvilág eBrosúra ezen az elven több pillérre is támaszkodik. Az egyik a design és az animációs elemek. A meseszerű megjelenítés – a rajzolt betyárok, felvillanó ikonok és a mozgó lábnyomok, amelyek az állomásokhoz lépdelnek -, a népmesei narráció és a szöveg is úgy lett kialakítva, hogy visszaadja a túra és az alkalmazás hangulatát. A tudatos tervezés része, hogy tartalomjegyzékszerűen lehet lépegetni az oldalak között, a végén pedig egy kapcsolati form található. A részletes bemutatás és a túra világának átadása azért is volt fontos, mert az applikáció úgy lett megtervezve, hogy csak akkor jelenjenek meg a tartalmak, ha földrajzilag is az adott állomásoknál vagyunk. Így az eBrosúrának köszönhetően bárhol és bármikor hitelesen bemutathatóvá válik az alkalmazás.
B2C és B2B marketingkommunikáció eBrosúrával
Az eBrosúra egy tudatosan felépített marketingkommunikáció része. Ahogy a Betyárvilág mobil applikáció esetében is láthatjuk, kellett egy termék, amely a B2C szektort célozza meg, tehát közvetlenül a fogyasztókat. A termék megtervezése, design-ja most jelen esetben – a stratégia szempontjából – nem lényeges számunkra, csak annyiban, hogy bármit is választunk, azt minden média és kommunikációs platformon tükröznünk kell. Az eBrosúra sem kivétel. A B2C kommunikáció viszont egy ilyen üzleti webalkalmazás által B2B marketingkommunikáció is lehet, tehát az eBrosúra promóció nem csak saját termékünk marketingjét segíti, hanem üzletkötési lehetőségeket is hozhat magával. A projekt is bemutatásra kerül mellette, az egész munkafolyamat, így egy szemléletet is átadhatunk általa.
Hogyan tovább?
A Betyárvilág eBrosúra hitelesen adja át nem csak a Betyárvilág túranavigációs applikáció tulajdonságait, hanem a túra jellemzőit és magát az egész projektet. A bakonyi erdőségek mellett számos olyan túraútvonal van hazánkban, amelynek történelme és különlegességei felfedezésre várnak, és az, amit a Bakonyerdő Zrt. számára megvalósítottunk, az bármely más természeti kincs bemutatására átemelhető. Az ötlet univerzális, a megvalósítás viszont a legapróbb összetevőig egyedi.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.