A Betyárvilág mobil applikáció és az azt kiegészítő eBrosúra mintapéldája annak, hogy hogyan varázsolható egy B2C termék előnyeiből üzleti B2B marketingkommunikáció. Amire szükségünk van, az egy termék, az elhanyagolhatatlan marketing és a hozzá kapcsolódó üzleti webalkalmazás.
A Betyárvilág eBrosúra alapvetően kiegészítő marketing szolgáltatásként készült a Betyárvilág túranavigációs alkalmazás mellé. A mobil applikáció a Bakonyerdő Zrt. megbízásából készült, amelynek lényege, hogy a túrázás élményét és a természet szépségét a környezethez kapcsolódó történelemmel is összekösse. Az eredeti ötletet még különlegesebbé tette a népmesei narráció és a felbukkanó túraállomások rendszere. Az eBrosúra célja az volt, hogy a fentebb említett túranavigációs applikációt bemutassa és promóciós eszközként legyen használható. A mobil applikációhoz készült egy landing page is, amely hasonló elv és struktúra alapján épül föl, hiszen ott is megtalálható minden szükséges információ az alkalmazásról – hasonló design elemekkel – , azonban az eBrosúra egy más dimenzióba emeli a promóciós marketinget.
Mi az az eBrosúra?
![content-image-betyarvilag-esettanulmany-1 Mi az az eBrosúra B2B marketingkommunikáció](https://printosh.hu/wp-content/uploads/2022/04/content-image-betyarvilag-esettanulmany-1.jpeg)
A hagyományos papír alapú promóciós anyagok már szürke és általános megoldásnak számítanak. A marketing egyik aranyszabálya, hogy kreatív és innovatív legyen, mert a folyamatos média- és marketingzajból nem lehet másképp kiemelkedni. A fogyasztót még azelőtt elveszítjük, hogy megszólítottuk volna. Az eBrosúrák a szürke megoldások helyett kínálnak egy színes és izgalmas alternatívát. Ezek az üzleti webalkalmazások alapvetően táblagépre optimalizált prezentációs anyagok, amelyeknél a design elemek, az animáció és a szöveg is tudatos felhasználói élmény-tervezés része.
Honnan jött az ötlet?
Fontos kiegészítő információ, hogy ezek a webalkalmazások nem csak B2B, hanem B2C területen is működnek. A Bakonyerdő Zrt. számára fontos volt, hogy a Betyárvilág túranavigációs applikációt támogatva különböző marketing eszközökkel hívják fel rá a figyelmet, hiszen – mint újabb aranyszabály- egy termék marketing nélkül pontosan annyit ér, mint egy elrejtett kincs térkép nélkül: nem jutnak el hozzá az emberek. Egy eBrosúra felépítése természetesen változhat aszerint, hogy B2B vagy B2C kommunikációra szánjuk, de a legegyszerűbb, ha egy olyan megoldást választunk, amely mindkét irányban használható.
A B2C és a B2B marketingkommunikáció az üzenetben különbözik a leginkább. Mindezt a design és tartalmi elemeknek is tükrözniük kell: B2B kommunikáció esetén szakmaibb a szöveg, amely kitér az üzleti előnyökre és a projekt megvalósítására; B2C kommunikáció esetén pedig az élményátadásra törekszünk és az érzelmi faktorok kiemelésére.
Hogyan működik?
Az eBrosúra célja alapvetően, hogy interaktív prezentációként lebilincselje a felhasználót. A Betyárvilág eBrosúra ezen az elven több pillérre is támaszkodik. Az egyik a design és az animációs elemek. A meseszerű megjelenítés – a rajzolt betyárok, felvillanó ikonok és a mozgó lábnyomok, amelyek az állomásokhoz lépdelnek -, a népmesei narráció és a szöveg is úgy lett kialakítva, hogy visszaadja a túra és az alkalmazás hangulatát. A tudatos tervezés része, hogy tartalomjegyzékszerűen lehet lépegetni az oldalak között, a végén pedig egy kapcsolati form található. A részletes bemutatás és a túra világának átadása azért is volt fontos, mert az applikáció úgy lett megtervezve, hogy csak akkor jelenjenek meg a tartalmak, ha földrajzilag is az adott állomásoknál vagyunk. Így az eBrosúrának köszönhetően bárhol és bármikor hitelesen bemutathatóvá válik az alkalmazás.
B2C és B2B marketingkommunikáció eBrosúrával
![content-image-betyarvilag-esettanulmany-4 B2B marketingkommunikáció](https://printosh.hu/wp-content/uploads/2022/04/content-image-betyarvilag-esettanulmany-4.jpeg)
Az eBrosúra egy tudatosan felépített marketingkommunikáció része. Ahogy a Betyárvilág mobil applikáció esetében is láthatjuk, kellett egy termék, amely a B2C szektort célozza meg, tehát közvetlenül a fogyasztókat. A termék megtervezése, design-ja most jelen esetben – a stratégia szempontjából – nem lényeges számunkra, csak annyiban, hogy bármit is választunk, azt minden média és kommunikációs platformon tükröznünk kell. Az eBrosúra sem kivétel. A B2C kommunikáció viszont egy ilyen üzleti webalkalmazás által B2B marketingkommunikáció is lehet, tehát az eBrosúra promóció nem csak saját termékünk marketingjét segíti, hanem üzletkötési lehetőségeket is hozhat magával. A projekt is bemutatásra kerül mellette, az egész munkafolyamat, így egy szemléletet is átadhatunk általa.
Hogyan tovább?
A Betyárvilág eBrosúra hitelesen adja át nem csak a Betyárvilág túranavigációs applikáció tulajdonságait, hanem a túra jellemzőit és magát az egész projektet. A bakonyi erdőségek mellett számos olyan túraútvonal van hazánkban, amelynek történelme és különlegességei felfedezésre várnak, és az, amit a Bakonyerdő Zrt. számára megvalósítottunk, az bármely más természeti kincs bemutatására átemelhető. Az ötlet univerzális, a megvalósítás viszont a legapróbb összetevőig egyedi.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát!
Minden beérkezett érdeklődés kiemelten fontos számunkra, ezért a lehető legrövidebb idő alatt reagálni fogunk.